ouders verbieden vriendschap

In januari van dit jaar heb ik een jongen leren kennen en het klikte meteen heel erg goed,
alleen ze zijn streng gelovig bij hem thuis en nu mogen we geen contact meer!
ikzelf ben ook wel christelijk maar lang niet zo streng als hij. Zijn ouders doen er alles aan om ons contact te verbreken zo hebben ze al een paar keer zijn mail geblokkeerd. Op dit moment kunnen we wel chatten maar zijn ouders controleren erg streng. ik weet niet of ze denken dat we een relatie willen dat ze daarom contact verbieden, al moet ik wel zeggen dat we elkaar leuk vinden. maar op dit moment zijn we gewoon beste vrienden. dus mijn vraag zou je als ouders een vriendschap tussen een jongen en meisje mogen verbieden?
ps. ik ben 14 bijna 15 en hij is net 13

Ehm tja, ouders mogen over dit soort onderwerpen hun eigen regels opstellen, vooral als je nog zo jong bent. Ik zou ook maar naar ze luisteren, voordat het uit de hand loopt en zijn ouders boos worden.

Ik denk dat jij er vrij weinig aan kan doen en dat je het aan die vriend moet over laten. Dus ik zou er nog een keer goed met hem over proberen te praten over wat hij er mee wil gaan doen. Op het moment dat hij geen zin heeft om er zo veel energie in te steken/zijn ouders het echt verbieden, kan jij echt niks beginnen.

je moet die jongen laten praten met zijn ouders want als hij jou gwn ziet als een fase ist ook niet goed