Ouders verbieden piercing

Heey,
Ik wil dus heeel graag een navelpiercing, maar het mag niet van me ouders. Ik ben (bijna, over 3 weken) 14 en heb er goed over nagedacht. Maar het mag pas van me ouders als ik 18 ben… Ik baal echt ontzettend en heb al van alles geprobeerd, gezegd dat het mijn lichaam is en ik er geen spijt van zal krijgen. Ze hadden als argumenten dat ze het lelijk en ordinair vinden en dat mijn broer ook pas een tatoeage mocht op zn 18e. Toen heb ik gezegd dat zij er niet mee hoefden te lopen en dat een tatoeage heel anders is dan een piercing. Maar het mag nog steeds niet, ook niet als ik 16 ben…
Iemand tips om m’n zin te krijgen??
Xx

Nee, het zijn je ouders, deal with it.

Ik vind het altijd zo belachelijk als ouders op deze manier reageren. Als je de piercing eruit haalt zie je er niks meer van, dus ik zie het probleem ook niet want het is je eigen lichaam. Maar ik weer verder geen argumenten meer. Alleen dat je het toch niet ziet en dat het je eigen lichaam is. Maar valt er weinig aan te doen. Of je moet hem nemen zonder je ouders toestemming met de nodige gevolgen.

Ik ben 20 en mag nog steeds geen piercing. :’) Of ja, ze kunnen me niets verbieden uiteraard, maar ze willen het echt niet. Dus ik doe het niet. En 13-14 vind ik wel erg jong eigenlijk. Zo denken je ouders er blijkbaar ook over, dus ja, geduld hebben is het enige wat je kan doen.

Het is helemaal niet belachelijk dat ouders zo reageren, je bent 13!!!
Als ik dat had gevraagd toen ik 13 was hadden mijn ouders me keihard uitgelachen, recht in mijn gezicht. Doordrammen zou ik sowieso niet doen want dan krijg je die piercing nooit eerder dan je 18e.

Volgens mij mag je dan eigenlijk nog niet eens piercings nemen. Wacht gewoon tot je 18 bent, dan hoef je geen toestemming van je ouders meer.

Ik vind 13/14 ook veel te jong.

Ook dit. Onder de 16 heb je toestemming van je ouders nodig. In een goede shop althans.

oh ik had er ook één toen ik 13 was oeps :")

maar anyway als je ouders het niet goed vinden zou ik dat maar niet doen of er over doorvragen, en ook niet zonder hun doen.

Als je ouders het niet goed vinden jammer dan, gewoon lekker wachten tot je 18 bent.

Gewoon wachten tot je 18 bent of beter nog totdat je het huis uit bent. Ik mag van mijn vader ook geen helixpiercing al vind ik dat erg jammer. Al snap ik zijn argumenten wel. Hij heeft gewoon allemaal verhalen gehoord uit de medische wereld van wat er allemaal fout kan gaan en wil mij daarom beschermen.

Ik zou ook nog even wachten omdat je nu waarshijnlijk nog groeit en je navelpiercing dan uit kan groeien/doorscheuren.

Ik las je leeftijd en dacht, nee dit is veel te jong.

Als je 16 bent mag je zonder toestemming een piercing zetten, niet als je 18 bent.

Ik denk dat heel weinig ouders het goed vinden dat hun 13-jarige dochter een navelpiercing neemt.