Hallo iedereen, ik wil even mijn verhaal kwijt en ik heb even jullie hulp nodig.
Ik heb hierom dus ook een ander anoniem account aangemaakt.
Kleine samenvatting; mijn vrienden zijn allemaal net ietsjes ouder dan mij (Zij 16 tot 18, ik 15).
Ze vragen vaak aan mij of ik mee ga een drankje doen of mee uit ga. Ik vind het erg leuk dat ze dat aan me vragen en dat ik word uitgenodigd voor zulke dingen.
Nu het probleem; mijn ouders verbieden mij alles. Ik mag niet een dagje shoppen in bijv. Amsterdam, Ik mag van hun niet uit, terwijl ik al vaker heb uitgelegd dat er niets kan gebeuren en dat mijn vrienden mij altijd zullen beschermen met wat er ook gebeurd. Ze komen dan met het argument ‘nee, je bent 15.’
Als ik er dan rustig met m’n ouders over wil praten worden ze boos en beginnen ze te schreeuwen en nog meer dingen te verbieden. Ik KAN gewoon niet normaal met mijn ouders praten en ik word er gek van.
Verder snap ik wel aan de ene kant dat ze het moeilijk of vervelend vinden mij los te moeten laten maar zo kan ik nooit m’n eigen ervaringen en jeugd opbouwen.
Mijn ouders zeggen altijd al ‘je jeugd is de beste tijd van je leven.’ Ik heb mijn ouders verteld hoe ik daar over denk en hoe ik nou een leuke jeugd kan hebben als zij me alles verbieden.
Ze moesten is weten wat jongere meisjes en meisjes van mijn leeftijd allemaal doen. Terwijl ik elk weekend gewoon thuis ben gaan hun allemaal uit en doen ze veel ergere dingen.
Nu mijn vraag, ik zou graag willen horen van jullie hoe ik dit het beste aan kan pakken aangezien ze het vertikken om met mij hier normaal over te praten.
Bedankt voor het lezen x