Ouders van mn vriendin

De ouders van mijn bestevriendin zijn mega streng. Ze mag gewoon echt helemaal niks. Als ik wat met haar afspreek voor morgen bijvoorbeeld, mag ze het morgen pas vragen, anders flippen ze helemaal. Of als ze bij mij is, en ze moet al heel vroeg thuis zijn van haar ouders, vraag ik wel eens of ze niet kan vragen of ze nog een halfuurtje langer ofzo mag blijven, maar als ze dan opbelt dan worden ze woedend en mag ze vervolgens de volgende dag niet weg. Ik bel haar wel eens op om te vragen of ze naar mij toekomt, en dan mag ze niet. Dan vraag ik waarom mag je niet dan. Zegt ze; me ouders willen dat ik thuis blijf omdat ik de heleweek al weg ben geweest. Dan denk ik echt WTF laat dat kind gewoon buite joh. Het is niet alleen maar dat ze amper weg mag of zo, maar ook als ze een keer een 6 haalt worden ze helemaal boos en mag ze ook niet meer weg, of als ze 1 minuut te laat is. Gisteren was ik jarig en toen was ze ook iets te laat, ze mocht al bijna niet meer op mn verjaardag komen :x Eigenlijk kom ik niet zo graag daar, want als ik daar ben zijn die ouders altijd chagereinig, vooral die vader. Het liefst ben ik bij mij of buiten, en dat wil ik eigenlijk helemaal niet…

Ik vind het echt sneu voor haar, maar wat kan ik doen om haar te helpen?
Sorry het is een beetje onduidelijk

ik denk eigenlijk niet dat je hier veel aan kunt doen…
Het enige wat je zou kunnen proberen is vaker daar langs gaan en je van ej beste kan late zien, miss zelfs heel nep netjes gaan doen
dat ze je dan een goed meisje vinde en dan magje vriendin miss vanzelf vaker naar jou toe

hm. Dit is echt een rare situatie. Ik dacht dat mijn ouders streng waren maar dat is dus helemaal niet zo. Als je gewoon naar haar gaat moet je je niets van die ouders aantrekken. misschien alleen hoi zeggen. En weer naar buiten gaan. verder heb ik geen idee, sorry.

Wat vind je vriendin van haar ouders? Want eigenlijk is dit tussen je vriendin en haar ouders. Misschien hebben haar ouders vroeger iets meegemaakt waardoor ze heel beschermend zijn… Ik denk altijd: niet te snel oordelen over mensen, je weet nooit wat ze meegemaakt hebben.

Ze mag haar ouders ook niet. Een paar maanden geleden is ze zelfs 1 week bij haar opa en oma gebleven omdat ze het niet uit hield thuis. Alles werd van haar afgepakt; haar mobiel, haar laptop en zelfs haar radio :l En volgens mij zijn ze gewoon onredelijk, dus geen naar verleden.

Je kunt er niet veel aan doen, maar als je die ouders ziet, moet je je heel beleefd en netjes gedragen. Ouders houden van perfect opgevoede kinderen. Een vriendin van mij mag altijd met mij weg omdat haar moeder mij beter vertrouwd dan haar andere vriendinnen (en omdat ik haar al heel lang ken). Gedraag je dus als een modelkind en ze zal vaker met jou wegmogen.

ik snap dat het heel vervelend voor jou is en ook voor haar,
ik heb eigenlijk hetzelfde met een vriendin van mijn. die moet ook altijd erg vroeg thuis zijn en ze mag bijvoorbeeld ook neit overal werken.
maar je moet wel begrijpen dat het echt allemaal voortkomt uit bezorgheid.
en die ouders willen waarschijnlijk echt alleen maar het beste voor hun kind.
en je moet misschien toch echt leren ermee om te gaan denk ik

veel succes ermee

Ik zit nu dus ook ong. met zo’n probleem… Ik mag eigenlijk altijd alles
van mijn ouders. Maar mijn vriendin mag dus echt helemaal niets. Heel
vaak mag ze niet afspreken enz. DAt is en voorhaar heel vervelend, maar
ook voor mij en haar andere vriendinnen. Vooral nu we met zijn alle naar
Rotterdam (cosmogirl shopdag) willen. Iedereen mocht behalve zij. Dus
heeft ze doorgezeurt.
Nu mag ze dus wel, maar moeten haar moeder en broertje mee!!!
Maar dus zitten wij ook met hun. En wij weten niet of we dat wel zo leuk vinden. WAT MOETEN/KUNNEN WE NU HET BESTE DOEN?
xx

ik heb ook zulke ouders, alleen mag ik wel een paar minuten te laat komen.
maar voor de rest zijn mijn ouders ong. hetzelfde…
dus ik kan je niet helpen :wink:

Upp?

Mijn ouders zijn ook zo maar ik heb er op zich niet zoveel problemen mee want ik weet toch wel dat ze het beste voor me willen en niet willen dat me iets overkomt. Ze zijn buitenlands dus ze zitten eigenlijk nog heel erg in de -dit is niet ons land- fase zeg maar…ik kan het niet heel goed uitleggen maar ik begrijp het wel. Mijn vader is wel meer relaxed in dat soort dingen want hij woont hier al veel langer dan mijn moeder.

Ik denk niet dat jij er iets aan kan doen.
vraag andere mensen of zij is met die ouders willen praten erover.