ouders telefoon controleren+boos

Hee meiden,

Pas geleden ging er een melding van mn whatsapp af, toen ik niet thuis was. Nu hebben mijn ouders dat gelezen en in dat gesprek stonden heel van scheldwoorden. Ze denken dat ik nooit scheld, maar dat doe ik dus wel :flushed: Ze zeiden dat tegen mij en ze zijn nu al de hele dag stil tegen me en ze zeggen alleen het hoognodige. ook hadden ze een app gezien, simsimi. Dit is een app waarmee als je iets zegt, een robotje terugpraat, vaak met scheldwoorden. Ik had het dus voor de grap gedownload en dat robotje praatte met hele vieze woorden terug. Ook dit zagen mn ouders, dusnu zijn ze nog bozer…
Wat moet ik doen, ze willen nu ook elke avond mn telefoon controleren, hier zit ik dus echt niet op te wachten, en ze praten niet eens tegen me! :bored:
help me!

hoe oud ben je?

Hoe oud ben je? En waarom scheld je zoveel?

Zet gewoon een pincode op je telefoon? Ik vind dat ze je privacy schenden hoor…

Dat ligt aan dr leeftijd of dat zo is of niet (vind ik).

Ik ben 15, en ik scheld niet heel veel ofzo, maar af en toe, en juist dat moment zagen ze :pensive:

Ja true. Als ze nog heel jong is vind ik het idd normaal. Ik was even vergeten dat hier ook heel jonge meiden zitten.

Hmm, dan zijn er 2 dingen die je kunt doen denk ik.

1. Pincode op je telefoon, maar ik denk dat je ze daarmee nog bozer maakt (alsof je wat te verschuilen hebt voor ze <— ouder logica).

2. Laat dat schelden enzo even een paar dagen rusten, stop er even mee. Laat je ouders zien dat je wel ‘verantwoord’ bezig kunt zijn. Op een gegeven moment zullen ze vast wel stoppen met controleren.

tja, je bent nog wel redelijk jong. Maar scheld je dan omdat je ruzie hebt met iemand of gewoon voor de grap? Ik weet niet echt wat ik me erbij voor moet stellen namelijk.
Ik bedoel heb je gewoon een grappig gesprek van hee dikkop of gewoon ordinaire bitchfight via whatsapp?

In beide gevallen gewoon niet meer doen.

Zet er gewoon een pincode op, ook al gaat het je ouders alleen maar bozer maken.

Je bent vijftien en dan kan je hier best een goed gesprek over hebben met je ouders.
Vraag wat ze van jou verwachten tov mobiel gebruik en leg uit wat jouw verwachtingen zijn.
Ik snap best dat ze schrikken van een app vol scheldwoorden. Praat erover en als ze alsnog je telefoon willen controleren, laat dan zien dat je te vertrouwen bent.

Ik had het echt niet oké gevonden als mijn ouders mijn telefoon zouden controleren op mijn 15e :’) Maar ik snap ook niet waarom je scheld en ik kan me er idd ook geen voorstelling bij maken. Praat er anders over met je ouders dat je het niet fijn vind dat ze je gesprekken lezen en scheld niet meer zoveel

Zoiets heb ik ook weleens gehad…

Leg ze gewoon uit dat je idd weleens scheld. En dat als hun dat graag willen je dat minder zult doen. Over dat SimSimi zou ik gewoon uitleggen dat het de ‘computer’ is die terug praat.

Gewoon niet meer schelden.
Ik vind dat niet privacy schending hoor, je woont nog thuis dus zij hebben het recht om te weten wat er speelt.

Praat met je ouders, ik vind dat ze zich heel kinderachtig gedragen.

‘Oh, ons kind is helemaal niet zo braaf. Laten we d’r negeren en controleren.’

Sorry hoor, maar dit werkt niet, dus gewoon even praten en overleggen. (en sorry zeggen omdat je zoveel scheld…?)

Hoe erg zijn de scheld woorden die je gebruikt? En verder wat hierboven wordt gezegd

Niet heel erg hoor, gewoon kut, fuck, jeweetwel. Ik scheld echt NOOIT met ziektes iniedergeval :wink:

Ooh dan vind ik het zelf wel mee vallen. Ga anders met je ouders op een rustig moment praten? :slightly_smiling_face:

Die scheldwoorden vind ik nog wel meevallen.Maarja ouders he,soms echt doemdenkers.Ik zou eerst met ze gaan praten,als dat niet werkt een pincode erop zetten, of die je mischien al hebt veranderen.Maar dan gaan ze mischien wel met allemaal andere dingen dreigen,huisarrest,laptop afgepakt zoiets haha,ik weet niet hoe jou ouders zijn mischien doen ze dat niet…

Wat maakt het uit? Het zijn maar woorden waar verder niemand mee gekwetst wordt als je ze op de juiste manier gebruikt.
Ik vind het een beetje raar dat je hier boos om kan worden als ouder zijnde, ik vind het juist schandalig van hun dat ze op jouw telefoon kijken.