Ouders tegen je vriendje..

Ik voel me nu echt kut. ik ben al een aantal weken met een jongen aan het daten. en we vinden elkaar echt heel leuk. mijn ouders wisten ervan, en lieten mij mijn gang gaan. maar nu het wat serieuzer word gaan ze moeilijk doen. het is nu opeens een probleem dat hij wat ouder is en nog geen diploma heeft (alleen havo). Hij heeft epilepsie, waardoor hij geen auto mag rijden en waardoor hij een thuisstudie doet en medicijnen moet slikken. ook dat is ineens een probleem. volgens hun moet ik denken aan mezelf en aan mijn toekomst. en denken ze dat hij het niet echt goed voor elkaar heeft allemaal… nu vinden ze dus dat ik eigenlijk met hem moet stoppen. maar het is zo’n leuke jongen!
Ik wil hem niet kwijt, maar ik wil ook geen problemen met mijn ouders… en ik heb écht geen idee meer wat ik moet doen?!
Misschien dat ik hem binnenkort eens voor moet stellen aan mijn ouders? of moet ik toch stoppen met die jongen? of alles geheim houden voor mijn ouders? ik snap echt niet waar ze nou zo n probleem van maken, maar ze hebben mij er nu echt mee!

Gaat hij wel naar school dan? Ik zou geen echte slacker willen.

Je moet hem voorstellen aan je ouders.
JIJ vind hem leuk en HIJ jouw.

De vriend van mijn beste vriendin is 10x erger dan jouw vriendje, en die ouders zijn er ook zwaar op tegen, zo erg, dat ze het huis is uitgegaan.

Waarom zou je stoppen met hem? Als het goed voelt voor jou en voor hem, wat houd je dan tegen?
En ik zou hem gewoon een keertje mee naar huis nemen, dan kunnen je ouders zien wat jij in hem ziet.

Ik zou proberen aan je ouders uit te leggen dat je gelukkig bent met 'm. Want dat is uiteindelijk waar het ook voor hun omdraait. Anders zeg je tegen je ouders dat zodra je merkt dat jij er onder lijd je het ook eerlijk toe zal geven.
Zodra je het geheim houdt worden de problemen alleen maar groter.

hij doet een thuisstudie omdat hij problemen heeft met hele dagen naar school door epilepsie… en hij is opzoek naar nieuw werk.

ja dat is juist een beetje het probleem. ze willen dat ik gelukkig wordt, en daarom zijn ze bang dat hij mijn ‘toekomst verpest’. ik vind het echt gelul maargoed…

wat me tegen houd? mijn ouders… ik heb nu het gevoel dat ik moet kiezen tussen hem en mijn ouders. en dat is best lastig.

Ik vind dat je ouders een beetje discriminerend bezig zijn. Het gaat er toch om dat jullie van elkaar houden, niet of hij slim is of een bepaalde ziekte heeft? Daar kan hij ook helemaal niks aan doen en dat zou betekenen dat hij geen leuk leven met een vriendin zou kunnen krijgen omdat hij hun ‘toekomst alleen maar verpest’.

Nou dan zie ik het probleem niet. Stel je voor het word wat, dan word het wel een relatie waar veel energie in gestoken moet worden. Als je mijn kind was, vond ik dat je dat helemaal zelf moest uitzoeken.

Leer je alleen maar van.

die jongen kan er toch ook niks aan doen dat hij epilepsie heeft??

maar wat ik absoluut zou doen is hem voorstellen aan je ouders. Praat ook met ze waarom je het zo een leuke jongen vind, misschien kunnen ze die eigenschappen ook in hem terugvinden.

Stel hem voor. Laat ze zien dat het een leuke jongen is. Als dat niet lukt… ja, dan word het maar geheim gaan doen?

Ik vind het een beetje raar: je ouders denken dat als je wat met hem neemt, dat je dan niet meer aan jezelf of aan je toekomst denkt. Dat slaat vrijwel nergens op.

Je hoeft niet te kiezen tussen je ouders en hem.

dat dacht ik dus ook. en hij is zéker wel slim, maar door zijn ziekte heeft hij wat meer problemen dan een ander. kan hij ook niks aan doen.
En het is wel een geweldige jongen…

Iig bedankt voor al de reacties, ik ga het ook zeker niet zomaar opgeven en ga mijn ouders eens even fijn duidelijk maken dat het echt een leuke jongen is. ik denk dat ik hem maar eens aan ze moet voorstellen, en hopen dat ze een klein beetje bijdraaien…

Wat vervelend dat je ouders dat doen.
Mijn vader heeft ook epelepsie waardoor hij vaak naar andere banen moet zoeken omdat hij geen auto/scooter mag rijden.
Het is daardoor vaak veel stres in huis.
Ik snap dat je ouders bang zijn dat jij het zelfde zal krijgen als je het met een jongen neemt die epelepsie heeft.
Leg ze uit dat je echt van hem houd en ga er voor!

x