ouders tegen de pil

ik zal myn 'probleem’even kort uitleggen;

ik wil dus aan de pil, omdat ik alleen met condoom te riskant vind. ben nu 17 wordt in april 18. Heb het aan mn moeder gevraagd, maar van haar mag het absoluut niet omdat te veel hormonen slecht voor je zyn blabla. ik heb al allerlei overdenderende overtuigingespogingen geprobeert met bergen argumenten maar het lukt me echt niet haar over te halen. en ik MOET gewoon aan de pil. Ik dacht er eerst over om naar de dokter te gaan, maar dan komt die rekening dan bij ons in de bus & het wordt ook maar tot je 20ste vergoed dacht ik? dus vroeg of laat komen ze er dan toch wel achter. daarom vroeg ik me af of iemand anders een idee heeft waardoor ik aan de pil kan komen zonder dat mijn ouders hier achter hoeven te komen?

Je bent straks 18…
Dan heb je je ouders hier echt niet bij nodig.

Neem je moeder anders mee naar de dokter. Misschien kan die haar overtuigen.

Verder wil je niet weten hoeveel rotzooi je dagelijks binnen krijgt door voedsel, lucht etc.

Misschien bij een vriendin? dat die steeds 2 doosjes meeneemt en dat jij haar terugbetaalt…

Ik werd gelijk aan de pil gezet toen ik een keertje naar m’n moeder strompelde om te melden dat ik buikpijn had en toen flauwviel van de pijn : P

Je kan ook een spiraal laten zetten, die gaan 3 tot 5 jaar mee, dan hoef je niet moeilijk te doen met de pillen te verbergen!

je moet tegen je moeder zeggen, Ja of ik ga aan de pil of dalijk loop ik met een kind, wat wil je nou?
óf je zegt, hee mam, jij zorgt voor mn baby he als ik naar school moet.

Haha, dat zou ik doen.

Hahaha!
Ik denk dat je het beste met je moeder naar de dokter kan gaan en dat jullie er met zn drieen uitkomen misschien kan hij je moeder wel overhalen.

Ik was zelf ook tegen de pil maar ik dacht; toch liever mn lijf volpompen met hormonen dan een kind.

Als je 18 bent mag je dat toch gewoon zelf weten?

je mag het soieso zelf weten…
je kan gewoon naar de dokter gaan en zeggen : ik wil aan de pil…
en dan kan je em ophalen…
heb je geen toestemming voor nodig van je ouders en hij word vergoed tot je 20e…

mijn moeder kwam er zelf mee vorige maand.
Tan ik heb een afspraak gemaakt met de dokter maandagochtend, je ben nou 15 en met al die jongens tegenwoordig wil ik zekerheid, dus je gaat aan de pil!..

had zelf nieteens wat te zeggen xD. maar wou het zelf ook heel graag…
ik heb nogal een uhm onzuivere huid xD en zie nu na een maand al onwijs verschil.

even vraag; de pil wordt toch gewoon altijd vergoed? niet maar tot je 20ste:S?

verder kun je gewoon naar je huisarts gaan en zeggen dat je aan de pil wilt. heb je geen toestemming voor nodig, en je ouders kunnen je niks maken want je bent toch over een maand 18;P

Ik heb het opgezocht:
Vrouwen die 21 jaar of ouder zijn krijgen de “pil”, het spiraaltje, de pleister, ring, prikpil, implantaat of morning-after-pil niet meer vergoed. Voor vrouwen tot en met 20 jaar blijft de vergoeding bestaan. Uw ziekenfonds betaalt de arts. U hebt geen kosten voor het geneesmiddel, echter voor sommige merken moet worden bijbetaald. NB grote prijsverschillen tussen de merken; bijbetalingen varierend van 0 euro tot over de 40 euro per jaar, afhankelijk van het merk.

mijn probleem ook, ik had tot nu de smoes dat ik aan de pil wilde gaan omdat ik dikkere tieten wil. Maar vandaag heb ik de echte reden verteld , hopelijk gaat ze nu wel overstag (A)

Zeg gewoon dat een spiraaltje enz…niet helemaal betrouwbaar is en dat er vrouwen zwanger van zijn geworden. En zeg dat je het liever MET haar haalt en anders haal je het ZONDER haar. Beetje lullig maar een ongwenst kindje dat er niet om heeft gevraagd is nog lulliger. En zeg dat als je moet gaan kiezen voor adoptie/abortus/houden dat het haar schuld is! voelt ze zich lekker schuldig en geeft ze je die pil wel. BTW je kan hem toch zonder haar halen duss…

Een spiraal is net zo betrouwbaar als de pil, maar wel makkelijker te verbergen. Dus dit argument slaat nergens op. Er is btw ook een spiraal zonder hormonen die wel tegen zwangerschap beschermd, misschien vinden je ouders dat wel goed.

het wordt wel vergoed, inderdaad tot je 20e of 21e, weet ik niet. MAAR als je een eigen risico hebt en je hebt die nog niet volgemaakt, dan moet je dus alsnog betalen, tot dat je eigen risico op is. Maar bij sommige verzekeringen valt het buiten het eigen risico, maar de kans is er dus wel dat je het moet betalen.

Gewoon de pil nemen wat heeft jou moeder over jou te zeggen wat voor medicatie jij wilt slikken? Je bent 16+ ook al komt de rekening thuis dan betaal je die zelf gewoon en nou als je 18 ben dan kan je hem zowieso nemen btw,
kijk eerst of je moeder ook aan de pil zatm kan je haar daar op aanspreken

Ik slik al jaren de pil en van al die hormonen erin heb ik nog nooit iets gemerkt =P Ik ben er nog nooit misselijk of wat dan ook van geworden.
En wat heeft je moeder liever: dat je een paar hormonen erbij slikt of dat je straks met een baby zit?
Ik zou haar meenemen naar de doktor en daar het probleem voorleggen, want ik vind het persoonlijk best wel vreemd dat je niet aan de pil mag terwijl je al bijna 18 bent.

Als je 18 bent heb je je mama niet meer nodig. :slightly_smiling_face:

ik had het zelfde probleem (behalve dat ik 15 ben)
maar ik zei eerst de hele tijd: ik wil aan de pil omdat ik heel veel last heb van mijn menstruatiepijn. Maar dat werkte niet echt zegmaar.
dus daarna heb ik gezegd: Als het met mijn vriendje gebeurt, wil ik wel dat het helemaal veilig is. en dat vind ik genoeg redenen dat ik de pil moet gaan slikken.