Hallo meiden,
Zelf weet ik al een paar jaar dat ik heel graag dokter wil worden, (en dus geneeskunde wil studeren), ik zit in 5 vwo en sta een ruime een acht voor de bèta vakken (Nat, Schk, Bi, WiB & WiD). Mijn ouders zijn het hier niet mee eens. Mijn vader loopt er in te stampen dat ik naar de TU moet om werktuigbouwkunde te studeren en mijn moeder wil ook dat ik de techniek in ga of dat in het onderzoek moet gaan. Als ik zeg dat ik later arts wil worden zegt mijn vader dat ik niet een ‘slappe meidenstudie’ moet doen, en ik heb het idee dat mijn moeder mij gewoon niet serieus neemt. Ze maakt er grapjes over en maakt het belachelijk, net alsof ik het niet aan zou kunnen. Aan de ene kant wil ik mijn ouders niet teleurstellen, maar aan de andere kant denk ik ook dat ik het zelf gewoon moet bepalen en laten zien dat dit echt is wat ik later wil gaan doen en dat ik het wél kan. Hebben jullie een idee hoe ik dit het beste kan aanpakken? En zijn er ook nog andere meiden in een zelfde soort situatie? Ik ga me volgend jaar gewoon inschrijven voor de studie (het is toch MIJN leven?), maar ik vind het niet leuk dat mijn ouders mij hier niet in steunen. Bedankt!!
liefs,
Rosanne