Ouders snappen t nie

hee liefies!

Ik ben 13 en word alweer bijna 14. ik zit mezelf nu een beetje te ontdekken en te kijken wat ik leuk vind en wie ik ben. Ik vind verschillende dingen leuk maar nu heb ik het probleem dat mijn ouders nog al streng zijn in dat soort dingen. ik mag nemelijk geen croptops en als mijn rokje ook al iets over mn knie is, is het al ‘te schaars’. ik heb geprobeerd met ze te praten maar ze houden maar vol dat ik ‘te jong ben’ terwijl ik gwn normale dingen wil dragen. niet half naakt, maar ook niet alsof het winter is.
iemand tips of hulp?

xx je bestie

Altijd lastig. Ik denk gewoon doen. Na meerdere keren straf geven verdwijnt hun motivatie wel om je teweer te straffen. Het is een kwestie van volhouden en elke keer weer aangeven dat je graag zelf wilt beslissen.

Zo lastig. Ik ben het niet met je ouders eens maar op die leeftijd is dat niet doorslaggevend. Speelt geloof een rol? Kan je niet samen met je moeder dingen uitkiezen die zij ook goed vindt?

mag je deze kleding helemaal niet aan of vallen er afspraken over te maken? misschien kun je voorstellen dat je deze kleding (voorlopig) niet naar school aan zal doen maar gewoon in je vrije tijd, desnoods naar een feestje. ook kun je proberen afspraken te maken over hoe je het combineert. het rokje + de croptop vinden ze dan niet goed, maar de croptop gecombineerd met een broek en vest misschien wel. succes! :slight_smile: