ouders scheiden..

ik vraag me eerlijk gezegd af wat het nut van scheiden is als je nog bij elkaar woont?
ik bedoel, ze zijn nogsteeds iedere dag bij elkaar.
misschien moeten ze juist even een tijdje weg van elkaar.

Een meisje dat ik ken is hoofdredacteur van Villa Pinedo. Dat is een site voor gescheiden ouders, misschien dat je daar sneller een lotgenoot vindt met dezelfde situatie? Succes iig x

mijn ouders gaan ook scheiden en blijven ook bij elkaar wonen, omdat ze met een nieuwe start willen beginnen (zet de reden er liever niet bij), maar ik persoonlijk ben er heel blij mee dat ze gewoon bij elkaar blijven wonen.

woops dubbelpost

bedankt iedereen! @Mandyscene ik zal even kijken :slightly_smiling_face: dankjewel!

@1002love sterkte iig!

je kunt misschien even op de site van de kindertelefoon kijken? ik weet natuurlijk niet hoe oud je bent maar daar staat wel veel nuttige informatie op. voor de rest wens ik je sterkte, mijn ouders zijn niet gescheiden dus voor de rest kan ik je niet helpen.

jaaa dit herken ik!
mijn ouders bleven eerst ook bij elkaar wonen en elk weekend ging 1 van de 2 weg. was ook helemaal niks dus uiteindelijk toch verhuisd.

Ik herken het…Mijn ouders doen hun best nu om er het beste van te maken, maar m’n pa wil nog steeds scheiden. De sfeer is echt awkward en eigenlijk vermeed ik thuis zoveel ik kon (maar ik heb dan ook nog 'n kamer ergens anders). Die gespannen situatie relativeer je uiteindelijk wel, denk ik.

Soms is het financieel onmogelijk. Mijn moeder is bv. een huisvrouw en kon niet zomaar vertrekken om de simpele reden dat ze geen geld heeft.