ouders scheiden..

mijn ouders gaan scheiden heb ik een paar dagen geleden gehoord, maar ze blijven bij elkaar wonen, iemand die dit ook heeft meegemaakt? zo ja, is er dan niet veel spanning? en voelt het niet gewoon raar als je weet dat ze eigenlijk uit elkaar zijn?
ik hoop dat iemand hiermee kan helpen!
x

mijn ouders zijn ook gescheiden maar zijn vrijwel snel van elkaar weggegaan! dus ik kan je er niet mee helpen denk ik

okee, toch bedankt :slightly_smiling_face:

huh ze gaan scheiden en blijven wel bij elkaar wonen? ;$ dan kun je toch net zo goed niet scheiden??

Ik heb het niet meegemaakt maar ik denk dat zoiets wel voor heel veel spanning gaat zorgen ja, helemaal als je vader of moeder een nieuwe relatie krijgt.

Wat vervelend voor je. :frowning_face:
Mijn ouders hebben ook nog heel lang samengewoond omdat mijn moeder heel lang op de wachtlijst stond voor een nieuw huis. (Ze zijn wel vrienden overigens, hebben en hadden toen ook nooit ruzie, dus dat scheelt.)

Is het bij jou ook tijdelijk of blijven ze voor altijd samenwonen?

Ligt eraan of je ouders goed met elkaar omgaan of niet… Mijn ouders zouden dat echt niet kunnen. Als je ouders als vrienden met elkaar om kunnen gaan denk ik (&hoop ik) dat het niet voor te veel spanning zorgt

omg, meen je deze? :crazy_face:

OT: mijn ouders zijn ook gescheiden, alleen vanaf het moment dat mijn moeder besloot uit elkaar te gaan heeft ze mij en mn zusje meteen meegenomen, dus ik kan je er ook niet echt mee helpen… Sterkte ermee! 't Wordt een klote tijd, maar geloof me: alles went. :slightly_smiling_face:

Mijn ouders hadden het eerst over scheiden, en besloten toen om nog één keer te proberen om hun relatie te redden. Ze bleven dus bij elkaar wonen. Uiteindelijk bleek dat mn vader er vanaf dat moment al geen zin in had, en dat alle moeite vooral van mn moeder kwam. Een jaar na dat besluit heeft mn vader een appartement gezocht en gaan ze binnenkort scheiden. Het is misschien een iets andere situatie, maar ik vond het helemaal niet fijn. Ik heb een jaar lang het gevoel gehad dat het mijn thuis niet was, vooral omdat mn vader de sfeer verpestte. Hoop dat t voor jou anders loopt…

ik ging toen op uitwisseling, en zijn ouders waren ook gescheiden maar leefden ook nog bij elkaar. alles leek normaal te zijn, als ze niet constant ruzie hebben is het niet erg denk ik?

ik vind het wel een beetje apart ja dat ze bij elkaar blijven wonen. Nog nooit eerder gehoord

ze blijven vooral bij elkaar wonen voor mij omdat ik enigkind ben en ook door het geld. verder gaan ze wel goed met elkaar om, dus ik hoop dat het nog een beetje goed komt! bedankt voor de reacties allemaal!

dankje! en ik heb geen idee, ik denk tot ik het huis uit ben of als het niet gaat zo!

Wat raar dat ze bij elkaar blijven wonen, vind ik. Lijkt mij nog moeilijker, want als ze dan weer ruzie hebben zit je er midden in.

Mijn ouders zijn ook gescheiden en mijn vader ging al snel verhuizen. Was echt rot in het begin, maar het is veel beter zo. Werd die ruzie toen helemaal zat tussen hun…

wat ik in mijn situatie heb geleerd is dat het zou kunnen werken als ze vrienden blijven, maar dan ook echt elkaar blijven spreken etc. tot er een nieuwe vriend/vriendin voor je ouders in het spel komt want dan gaat het fout.
ik heb het zelf niet meegemaakt maar toen mijn ouders net waren gescheiden
kwam mijn vader nog wel eens af en toe koffie drinken of gewoon even langs en hij bleef altijd even zitten als hij ons thuis had gebracht van het weekend dat we bij hem waren TOT dat mijn moeder een nieuwe vriend kreeg toen was dat klaar.
dus dat kan inderdaad dan tot spanning zorgen en vooral als ze samen wonen in 1 huis

Ik denk dat als je ouders voor jou samen blijven wonen je wel eerlijk moet zijn. Stel er komt een gespannen sfeer zoals jij zegt, dan is het misschien beter als ze toch apart gaan wonen. Dan moet je dat gewoon eerlijk tegen ze zeggen. :slightly_smiling_face:

Maar mensen hebben niet altijd ruzie wanneer ze uit elkaar gaan…

bedankt voor de reacties, sommige geven me echt een goed gevoel!
en mijn ouders hebben niet echt vaak ruzie, ze zijn gewoon te verschillend!

Mijn ouders zijn ook gescheiden, als je vragen hebt mag je ze stellen hoor.

Ik was zelf blij toen mijn ouders apart gingen wonen, maar het ligt natuurlijk aan de situatie. Mijn ouders hadden alleen maar ruzie.