ouders ruzie

Mijn ouders gaan uit elkaar. omdat mijn vader iets ergs heeft gedaan,
maar het probleem is, mijn moeder schreeft elke dag tegen mij en me zus over alles wat hij gedaan heeft en dat is nogal vervelend.
en ook woon ik best wel luxe. maar doordat mijn ouders gaan scheiden moeten we waarschijnlijk kleiner gaan wonen, als we nog gewoon willen leven.
maar als we hier willen blijven wonen, kunnen we niet vaak meer op vakantie en krijgen we niet veel kleren meer.
wat zouden jullie kiezen ?
en over dat van mijn moeder, is dat normaal ? want ik wordt er soms een beetje bang van en durf sommige dingen ook niet meer te vragen.

Wat vervelend voor je!
Vraag gewoon of ze dat niet meer wilt doen, dat jij dat vervelend vindt. Misschien heeft ze het niet echt in de gaten… ik neem aan dat ze het zelf ook heel erg vindt en misschien niet weet hoe ze er mee om moet gaan?
Ik vind dat je best mag zeggen dat je dat niet leuk vindt!

En wat je moet kiezen… Geen idee. Doe wat je gevoel je ingeeft!
Maar geld maakt niet gelukkig he. :wink:

Vervelend voor je dat je ouders gaan scheiden.
Wat betreft dat luxeprobleem, ik zou proberen niet te veel vast te houden aan dat huis waar je nu woont. Als je ouders uit elkaar gaan verandert er veel en dit zal erbij horen. Een iets kleiner huis kan net zo gezellig zijn, immers.

En het probleem met je moeder… Als je er echt heel erg mee zit adviseer ik je om dat tegen haar te zeggen. Je hoeft geen kant te kiezen in een scheiding en zeg haar dat je dat dan ook niet wil doen.

Over de keuze, ik zou kleiner worden en de wereld verkennen en shoppen :wink:

Verder, heel vervelend voor je! ik zou het niet weten.

-

ja ik heb het al heel vaak gezegd. maar ze blijft gewoon doorgaan, en ik heb gezegd dat ze misschien naar een psycholoog moet ofzo. en dan gaat ze dreigen. en zeggen dat ze dood wil enzo. :S

Vervelend voor je, mijn ouders zijn nog gewoon bij elkaar maar mijn moeder zegt ook heel vaak vervelende dingen over mijn vader. Ik heb ook weleens tegen haar gezegd dat ik dat niet de hele tijd aan wil horen maar dan wordt ze boos. En ik zou gewoon wat kleiner gaan wonen als ik jou was.

Ok. Ik heb altijd tegen mijn moeder gezegd dat ze niet naar een psycholoog moest gaan en de dingen waar ze mee zat, gewoon aan mij moest vertellen (zolang ze mijn vader niet aangingen)
Maar dit gaat te ver. Een scheiding is voor iedereen zwaar en jij hoeft niet nog eens extra te gaan lijden. Schop haar naar een psychiater zou ik zeggen en hoop dat ze antidepressiva voorgeschreven krijgt want wat ze doet kan echt niet.

Je luxeprobleem, ik zelf vind het wel jammer dat ik niet in hetzelfde huis als waar ik ben in opgegroeid ben blijven wonen. Kleiner wonen is geen drama hoor, maar als je denkt dat je er spijt van gaat krijgen zou je misschien met wat minder vakanties en kleren kunnen doen. Of zelf werk zoeken.

dankjewel! jaa ik vind dat kleiner wonen ook niet eens heel erg maar mn zus wil het vooral niet.