Ouders- reactie

Wat voor reactie krijgen jullie van jullie ouders als je verteld dat je een vriendje hebt?

Heb op dit moment geen vriendje, maar de vorige keer toen ik t vertelde met me ex, zeiden ze meteen oh leuk, waar komt ie vandaan? hoe heet hij? en komt ie een keer langs? :grinning: naja vooral me moeder zei dat, me vader denkt gewoon van: Als zij er maar gelukkig mee is. Haha :’)

“Dat dacht ik al, wat leuuuuk!”

Standaard gewoon dat.

De vader van mijn vriendin zei laatst: ‘Dan komen de condoöms maar weer in de douche…’

Daarom dit topic :grinning_face_with_smiling_eyes:
Kijken of andere ouders gewoon normaal kunnen reageren :p.

mijn vader zou het juist niet zo leuk vinden,
toen ik hem een keer vertelde dat ik met een paar jongens uit mijn klas ging afspreken mocht het niet eens van hem…
En toen mijn broer vertelde dat ik met een paar jongens had gedanst op het schoolfeest werd hij ook gelijk boos en zei hij dat ik daar nog te jong voor was.
Kom op zeg (;

Mijn ouders reageren altijd vet vaag, of over entishoust (weet ik veel hoe je het schrijft). En dan gaan ze het er de hele tijd over hebben, irritant. (AA)

Mijn moeder (want mn ouders zijn gescheiden en ken mn vader niet) vond het vreselijk. Liet ze ook duidelijk merken, maar dat kwam omdat het mn eerste vriendje is. Dus ze schrok zich kapot. Gelijk zorgen maken over dat ik straks misschien seks ga hebben en blablabla. Vroeg ze of ik al getongd had. En ze heeft nadrukkelijk gezegd dat ik niet verder mag gaan dan dat, blablabla.
Maar uiteindelijk heeft ze het geaccepteerd en vind ze het wel leuk voor me.

Ik had het al gevraagd aan mijn moeder, zovan; Hee mam, als ik nou thuis zou komen en ik zou zeggen dat ik een vriendje heb, wat zou je dan doen? zij; Oooh ik zou zeggen:'OEH WAT LEUK! :grinning::D. dus ik had zo van; ookee weet ik dat ook weer. :stuck_out_tongue:

Mijn moeder is dan gelijk enthousiast, zet grote ogen op en gaat meteen van alles vragen. Vaders zegt: ‘Oh, leuk.’ en gaat verder met het lezen van zijn krantje. Haha.

‘Alsof we dat nog niet wisten!’

Mijn ma was meteen overenthousiast, helemaal doorvragen. Nu pakt zo ook elke gelegenheid om het aan iedereen door te lullen, te zeuren wanneer ze “d’r schoonzoon” eindelijk mag ontmoeten, gesprekken (tijdens het eten nog wel) over de gevoelens bij sex en uuuuuuugh, ik word er gek van :hammer:

Mijn pa heel droog: “Leuk.” Zonder op te kijken of interesse te tonen (thankgod).

Mijn ouders gaan gelijk allemaal idiote dingen vragen
EN zeggen het bij het eerstvolgende familie-bezoek het liefst zo hard mogelijk zodat iedereen het weet -.-’

Nou, ik heb pas geleden voor het eerst mijn vriendje voorgesteld.
Ik zei eerst tegen m’n moeder: het is familie van die, en dat zijn z’n ouders en blablablabla…
En toen zei mn moeder: oh, dat is niet zo’n leuke familie (met andere woorden: je vriendje is vast niet leuk)

Toen hij kwam zijn we misschien 5 minuten thuis geweest, en daarna zijn we snel weg gegaan… Mn moeder had t echt even verpest vond ik. (nu doet ze wel normaal hoor! Ze vindt m wel aardig)

Altijd positief eigenlijk. :slightly_smiling_face:

Mijn moeder kennende zou ze waarschijnlijk iets zeggen in de trant van : ‘‘Als je school eronder lijd, dan wil ik dat je het uitmaakt.’’ Maar ze vind het dan wel heel leuk voor me, maar school is voor haar altijd belangrijker x’]

+ die ongemakkelijke brede smile

Ze vinden het leuk. Maar ik ga heel goed om met mijn ouders. De vorige keer ging het ongeveer zo:

Ik: Ik heb een vriendje
Mama: Oh hoe heet ie?
Ik: 'Naam"
Mama: Oh wat leuk! Neem je hem een keer mee?
Papa: Hebben jullie al getongt?
Ik: Natuurlijk. Dat moet je toch eerst uit proberen?
Papa en Ik: Kei hard lachen
Mama: Jullie zijn echt erg

Mijn ouders zouden het prima vinden als ik 't maar eerlijk meedeel.
Zodat ze weten naar wie ik ga 's avonds of na schooltijd.
En ze willen hem uiteraard ontmoeten.
Helaas, wachten ze al net zo lang als ik haha.

Wat vinden jullie ouders vriendjes eigenlijk onbelangrijk! :open_mouth: