Ouders-probleem

Heej,
Ik heb een probleem met mijn ouders. Het zit zo:
Mijn vader heeft een broer(die 5 jaar ouder is. Die broer, komt heel soms als er andere familie bij ons op bezoek is. Dus hij komt gewoon nooit alleen, en zijn vrouw komt ook niet omdat zij een ruzie heeft met mijn opa en mijn moeder. Mijn moeder wil dus ook niet naar hun huis, omdat hij ook nooit komt envoor mijn vader zegt:‘Als jullie niet naar mijn broers huis gaan op visite soms, dan wil ik ook niks met jouw familie te maken hebben’. Ik ben het met mijn moeder eens, waarom zou ik naar iemand toegaan die nooit naar mijn huis komt? Mijn vader scheld mijn moeder voor van alles uit terwijl wij erbij zitten. Ik ben zo’n beetje opgegroeid met hun ruzie, steeds over hetzelfde.vind het niet erg omdat het voor mijn toch niks meer uitmaakt,maar ik heb een klein broertje en zusje die deze ruzies altijd moeten aanhoren. Dat is gewoon niet goed voor ze,en ik ben er zelfook depressief van geworden. Ik ben veel stiller op andere plaatsen dan thuis. Ze vragen dan wat er aan de hand is en ik weet dan niks te zeggen…
Sorry voor het lange verhaal, ik moest het even kwijt…
Hebben jullie soms tips?
x.

Wat een vervelende situatie… ik zou proberen om met ze te praten of desnoods gewoon met je broertje of zusje(sorry weet het niet meer?) gewoon weg te lopen en iets anders te gaan doen met hun

Herken het(de ruzie), ik praat er met de psycholoog over.

praat erover met je ouders!
vertel ze hoe jij ervan geworden bent, en dat je niet wil dat je broertje en zusje dat ook gaan krijgen!
vertel ze hoe vervelend jij het vindt, want je kunt nu wel zeggen dat je het wel gewend bent, maar het doet je altijd wat! (mijn ouders zijn gescheiden, en al zo lang ik me kan herinneren hebben ze ruzie gemaakt, daar raak je aan gewend ja, maar het doet je wel wat)
praat er in ieder geval over met je ouders…