Ouders overtuigen Winkelen in amsterdam

Heey Allemaal ik ben (bijna) 15 jaar en mag niet winkelen in amsterdam.
Terwijl al mijn vriendinnen dat wel mogen. Daar hebben ze de leukste winkels. Mijn ouders vinden dat amsterdam gevaarlijk is. Ik wil alleen maar naar de dam en de kalverstraat. Ik en mijn ouders zijn niet gelovig ofzo dus daar kan het niet aan liggen. Ik snap niet waarom ze me niet gewoon wat vrijheid gunnen. Het enige waar ik naarote mag is: het plaatselijke stadje, plaatselijke zwembad en plaatselijke bioscoop.

Hebben jullie tips om mijn ouders te overtuigen? (hoevaak ik ook zeg dat iedereen wel mag en ik niet, daar luisteren ze niet naar).
En hoe oud waren jullie toen je mocht winkelen in amsterdam?

xxx
Of hebben jullie

Hoe wil je daarnaartoe gaan eigenlijk dan?
En woon je er in de buurt?

Ik ben 17 en heb nog nooit zonder moeder gewinkeld in amsterdam. Het hangt er ook vanaf waar je woont he.

ga anders lekker met je ouders shoppen?
Ik snap het best hoor, ik ben ook 15. Waar woon je ergens?

Ik was 15 geloof ik. Maar had wel eerder gemogen denk, maarja, amsterdam ligt niet heel erg om de hoek. Als ik maar niet 's nachts met de trein ging.

Hoelang moet je reizen naar Amsterdam dan?
Ik woon zelf op 15 minuten met de NS van Amsterdam, maar toen ik 15 was mocht ik ook niet naar (Bijvoorbeeld) Rotterdan - wat een stuk verder ligt.

Ik woon in purmerend en kan gewoon met de bus gaan zonder over te hoeven stappen…

Ik ben 21 en ik mag ook niet alleen naar Amsterdam, dus accepteer het gewoon. En ga gewoon samen met je moeder, veel gezelliger.

Het is een halfuurtje met de bus

Ik snap niet waarom mensen denken dat Amsterdam gevaarlijker is dan andere steden. Dat slaat echt nergens op.

@BREAKTHOSERULES
ik ben het met je eens
xx

Ik wil ook graag naar Amsterdam. Maar ik woon in België x’) Nutteloze reactie . Weeral -

ik ben pas 3x ofzo met de trein geweest, en 3x in amsterdam (met ouders xD)

mag er ook niet heen hoor, ben 15, maarja ik woon ook helemaal in brabant en ik heb geen ‘trein ervaring’, het is er groot en er lopen inderdaad wel eens wat typjes bij :’) (heb je overal hoor)

ik mocht eerst niet alleen verder van mn vader, maar toen bedacht ie dat ik oud genoeg ben ofzo dus morgen ga ik naar breda met 'n vriendin xD

kortom:
misschien eerst wat dichter in buurt winkelen? of neem je moeder ofzo mee, die een vriendin ofzo meeneemt en dat jullie dan apart gaan winkelen en later weer samen teruggaan ofzo

ik ga morgen naar amsterdam met een vriendin. :grinning:
oke hier heb je niks aan natuurlijk…
miss moet je tegen je ouders zeggen dat ze je moeten
vertrouwen ofzo dat het niet gevaarlijk is…? en je laten gaan?

Ik mocht dat eigenlijk ook niet van mijn ouders (ben 14)
Maar ik ging met een vriendin en haar oma die ging zegmaar mee (die bracht ons enzo) en dan mochten we wel zelf winkelen, maar dan was er toch iemand bij ons. Misschien kan je zoiets proberen te regelen?

Ow Purmerend dat is echt dichtbij… Als je nou in het zuiden ofzo woonde! Nou, ik weet het ook niet. Ik zit wekelijks in Amsterdam en ik denk dat ik vanaf de eerste klas ging? Hoe oud ben je dan :’-)?

ik zou eerst met je ouders gaan, kan ook heel gezellig zijn hoor, en als ze dan weten waar je bent geweest, en dat jij ook al weet waar je heen moet om leuke winkels te vinden, dat je wel mag. misschien vinden je ouders het ook een prettiger idee als 1 van de ouders (van jou en je vriendinnen) jullie haalt en brengt? goodluck.

ben 14 en ga met me moeder naar amsterdam ergens nog een keer

ik ben bijna 15 (1 weekje nog :smirk: ), en mag van mijn moeder wel, maar omdat ik helemaal in Drenthe woon, mag eigenlijk niemand van mijn vriendinnen.
dus thja zo gaat het bij mij dus ook niet door.

dat is echt stom
ik denk nouja ik wilde het pas toen ik 15 was eigenlijk
of 14,5 ofzo en dat mocht wel