Ouders overtuigen voor vakantie

heey,
Weten jullie misschien hoe ik mijn ouders kan overtuigen om naar bijv. Italie op vakantie te gaan (in de zomervakantie)
We hebben nog niks geboekt en ze zitten de hele tijd te zeggen van bijv spanje is veel te duur enzo, wat ik ook begrijp. Vorig jaar zijn we naar turkije geweest ( maar dat willen we nu liever niet) Maar toen had ik t idee om naar italie te gaan, wat tocht wat goedkoper is. Alleen mijn ouders zeiden vorig jaar van dat is heel lang in de auto en daar hebben we geen zin in. Maarja misschien nu wel idk. Ik wil dus echt heel graag ergens heen gaan in de zomervakantie, en dus t liefst naar italie (zijn we ooit eens geweest maar toen was ik nog heel klein)
Dus heeft iemand misschien tips hoe ik hun een beetje kan overhalen om toch naar italie te gaan (of als iemand nog andere suggesties heeft hoor k dat graag)

Overhalen is hier niet het goede woord. Je kunt het er met ze over hebben maar als jij met jouw ouders op vakantie gaat, hebben zij de beslissende stem.
Je kunt altijd aangeven dat je daar graag heen wil en er met ze over praten maar ga niet jouw zin doordrijven.

Jouw ouders moeten rijden en betalen dus ik denk niet dat overhalen inderdaad de juiste aanpak is. Vertel gewoon dat je je dat erg leuk lijkt en meer kun je niet echt doen.

^voila, je kan ze altijd wel wat beïnvloeden ofz,

Laat van die toffe plaatjes zien ofz maar hou het open. Ga niet met een prentje van Rome voor hun neus drukken en roepen: ‘pleeaaaaaaseeeee?:face_with_raised_eyebrow:??’
Straal van enthousiasme als je praat over je favoriete bezoekplekjes,
‘Wist je dat de Toren van Pisa…’
‘Wauw, Kijk eens naar al die fonteinen en pleintjes!’
‘Hee, met het vliegtuig is het allemaal veel goedkoper…’

Dat is wat ik heb gedaan toen ik een kat wou, ik zat continue te kijken naar adoptie asielen en hun sites, kattenplaatjes etc etc (ookals ze niet keken)dus de boodschap was wel wat duidelijk.

:’) althans, ik weet niet of ik hun in de goede richting heb geduwd maar meestal helpt het wel.

Je kan kijken naar een oplossing waar jullie allemaal blij mee zijn. Daar moet iedereen een beetje een open houding gaan, want ipv Italië kan je ook naar Frankrijk of Duitsland. Dat is een stuk dichterbij, maar toch in het buitenland. Vraag wat je ouders willen en waar ze evtw wél voor open staan.