ouders overtuigen pinkpop 1 dag

Ik wil 1 dag (Des noods alleen het concert waar ik bij wil zijn) naar pinkpop, ben 17 en heb er ALLES voor over. Hoe kan ik ze overtuigen? Ik mag niet, maar ze zeggen niet waarom niet. Help please.

Vraag eerst waarom je niet mag…

geven ze geen antwoord op!

Misschien is het een 1 april grap en mag het morgen wel.

Stom! Ik was vorig jaar 17 en ben toen ook 1 dagje naar Pinkpop geweest, was wel met een jongen maar met een meisje had ik vast ook gemogen. Er gebeuren echt geen enge dingen hoor! Geen enkel raar (vies raar) persoon tegengekomen. :slightly_smiling_face:

Dat weet ik zeker van niet, want gisteren mocht het ook niet. Maar ik hoop dat je wel gelijk hebt!

Nee, maar de bands die er komen wel…

Ik moet zeggen dat je me niet helpt. Ik heb al jaren bands aan mn neus voorbij laten gaan, en ik vroeg advies om dat dit jaar niet te laten gebeuren.

heeft er iemand misschien een idee?

Maar als het niet mag, mag het niet. En helpt echt niet om te gaan zeuren. Het beste wat je kan doen is er achterkomen waarom het niet mag en volgend jaar ben je 18 en mag het vast wel.

Nou ik snap haar wel hoor, als je iets heel graag wilt en je mag het weer niet. Ze zegt dat ze wel meerdere bands niet heb kunnen zien, dan kun je toch best snappen dat ze het nu wel heel graag wilt? Daarbij is 17 nou ook niet zo’n leeftijd dat je ouders je alles mag laten verbieden.
En volgens mij ben jij niet de moeder van iedereen hier in het topic en hoeft dus ook niet iedereen als een klein kind op te voeden.

Goed naar de topic starter, ik mocht zelf wel dit jaar 1 dag (ik ben ook 17) maar een vriendin van mij niet, doordat mijn ouders met haar ouders heb gepraat en omdat we dan samen zijn, plus we hebben de heenreis en terugreis al vast gelegd mocht het wel.
Misschien kun jij kijken of je met een groepje kan en vragen aan je ouders waarom je niet zou mogen, is het de reis? Dan kun je regelen dat je wordt gebracht of met de trein gaat, is het dat het gevaarlijk lijkt? Nou niemand gaat bijna 100 euro betalen op meisjes te verkrachten aangezien ze dat eventueel ook gewoon op straat kunnen doen (het klinkt raar maar het is wel zo).
Is het het geld? Zoek een bijbaan.

Nou ik hoop dat ik je een beetje heb geholpen want ik vind het onzin dat je ouders je zomaar alles mag verbeiden wanneer je 17 bent, je bent bijna volwassen! (nee ik zeg niet dat je ouders je alles moeten toelaten want alleen op vakantie zonder een concreet plan snap ik ook wel van dat het niet mag)

^ precies dat.

Heel erg bedankt, daar heb ik iets aan. Je heb gelijk. Het is niet het geld, dat heb ik wel, ik zou in principe het hele weekend kunnen.

Sorry maar ik vraag me af waarom je elke keer weer zo moet reageren in een topic. Zo af en toe heb je wel gelijk, maar soms is het gewoon niet jouw taak om de ouderrol op je te nemen van iemand op gs. Het is best onredelijk van de ouders van de TS dat ze niet gewoon een reden geven waarom ze niet mag, omdat het zo geen duidelijkheid geeft. Als de TS naar een festival gaat (zelfs maar voor één dag) brengt dat haar niet in groot gevaar, dus het zou redelijk zijn als ze gewoon duidelijkheid kreeg. Ze is bovendien 17 en het gaat niet over het wel of niet krijgen van een snoepje.

Sorry TS, ik heb niet echt tips voor je. Als je een vermoeden hebt waarom je ouders het niet goed vinden, kan je daar misschien over praten. Probeer over te komen alsof je alles al perfect gepland hebt, dat er niets mis kan gaan en dat zelfs áls er als iets misgaat, jullie meteen vertrekken en hulp zoeken.

Waar woon je, waar moet je vandaan komen? Ik woon zelf bij Amsterdam en twee jaar terug (toen was ik 16) wilde ik ook één dag naar Pinkpop maar mijn ouders wilden er wel eerst goed over nadenken. Ik mocht ook eigenlijk niet van ze als ik met niemand samen kon reizen en/of als ik daar op het festival niemand zou kennen.

Dat was geregeld en ik had een kaartje gekocht, maar uiteindelijk werd ik ziek en ben ik niet gegaan en had ik mijn kaartje verkocht.

Het was voor mij een lang stuk reizen & naar een plek waar ik nog nooit eerder was geweest, dus ik vond het niet meer dan logisch dat mijn ouders hun bedenkingen erover hadden. Terwijl mijn ouders over het algemeen heel losjes zijn met dingen als concerten, reizen, dingen die ik zonder hen erbij doe etcetera.

Ik snap dat je graag wilt, maar als je ouders je écht niet willen laten gaan, leg je er dan maar gewoon bij neer. Weet-ik-hoe-vaak zeuren óf stiekem proberen te gaan is ook echt geen optie, daar verpest je het voor jezelf alleen maar mee.
Vind het argument “maar de bands die er spelen lopen weg” trouwens wel echt complete onzin. Zulke speciale artiesten staan er nou ook weer niet op Pinkpop. Het zijn allemaalp redelijke mainstream acts, met andere woorden: ze komen vanzelf wel weer naar Nederland (sterker nog, sommige ervan zíjn Nederlands en die kan je dus binnenkort wel weer zien spelen). Of dat nou naar een toekomstige Pinkpop is, of een ander festival, of een headline show danwel tour… ze komen echt wel weer hoor. Dus nee, ze lopen niet weg. En als je nu niet mag, dan heb je dikke kans dat je wél mag als ze de volgende keer in Nederland spelen :slightly_smiling_face:

Ik kom uit haarlem, en het gaat mij om Green day. Zij mogen misschien dan wel mainstream zijn, maar doen geen grote concerten meer, alleen festivals voorlopig. En doordrammen heeft geen zin, dat weet ik en ben ik ook niet van plan. Ik wil alleen weten waarom ik niet mag en of daar dus dan iets aan te doen is om bezorgdheid weg te nemen.

Green Day heeft toch net een album uitgebracht? Dan gaan ze vast nog wel op tour.

Ik wou een keer een dag naar Werchter en ik mocht eerst ook niet. De vriendin waarmee ik wilde gaan heeft toen gevraagd of haar oudere zus, die ook ging, een beetje de verantwoordelijkheid over ons wou opnemen. Mijn moeder heeft toen gebeld met haar vader, blabla allerlei afspraken gemaakt, gemerkt dat ik echt enkel wilde gaan voor de bands en dat het helemaal niet zo gevaarlijk was. En toen mocht ik.

Green day heeft zelfs 3 albums uitgebracht! Ze zitten volop in hun tour; maar allemaal festivals.

Het is gelukt! Afspraken gemaakt enzo, en mn moeder heeft met mensen gepraat die al geweest zijn en is erachter gekomen dat er geen moordenaars rondlopen. :upside_down_face: :sunglasses: