Ouders overtuigen (make-up)

Hoe moet ik mijn ouders overtuigen om alleen mascara op te doen?
Ik ben al bijnal 14 jaar, en dus allang oud genoeg om mascara op te doen.
Iemand tips?
xxxx

het “iedereen-in-mijn-klas-heeft-make-up-op-en-dus-wil-ik-ook”- argument werkt vaak wel goed bij ouders. Maar de mijne zijn er trouwens niet vatbaar voor…

Je kan aan ze vragen waarom je het dan niet mag en bijvoorbeeld afspreken dat je niet al te veel gebruikt, zoals alleen mascara.

bedankt voor de tip :grinning:

No offence naar je ouders maar waarom zou je moeilijk doen dat je dochter een laagje mascara op wil, ik zou het gewoon een keer op doen s ochtends en doen alsof er niks aan de hand is je bent toch niet van plan om je gezicht vol te plamuren?!

gewoon een klein beetje opdoen…dat je het een beetje ziet zeg maar.
niet gelijk je wimpers tot aan het plafond kapotsmeren ofzo.

Misschien zegt je moeder wel ’ oh :grinning: leuk!’.

doe gewoon eerst mascara op en zeg dat het moest van vriendinnen maar dat je het eigenlijk best leuk vind.

Waarom doen je ouders dan zo moeilijk over een laagje mascara?
Wat iedereen zegt: gewoon een laagje opdoen zonder het te vragen, en als ze er wat van zeggen, zeggen dat het van je vriendinnen moest of dat smoesje dat je vriendinnen het ook op hebben en jij het daarom ook wil.

Gewoon doen, ik snap niet waarom dat een probleem zou zijn
ik ben ook 14 en smeer mezelf al vanaf me 12e vol :stuck_out_tongue:

als ik jou was zal ik met vriendinnen (of alleen) naar de kruitvat/da/hema gaan en een goedkope mascara kopen. en thuis lekker gaan experimenteren enzo. (een goedkope zodat je 'm altijd nog weg kan gooien of zo als 't niets is xD) doe dan niet gelijk 20 laagjes op maar hou het subtiel bij 1 of 2. laat je mooie ogen zien aan je moeder van: kijk mam! ik heb vanmiddag met roos en jessica (jaa sorry wist ff geen namen) mascara gekocht. ik vind het echt super mooi! en jij? waarschijnlijk zal ze het geen probleem vinden als je het vaker op gaat doen :slightly_smiling_face: wanneer je moeder bang is dat je je vol gaat smeren moet je haar eerlijk vertellen dat je het voorlopig niet van plan bent en je het bij mascara houdt.

Ik zou gewoon een mascara van je moeder opdoen. Als ze begint te zeiken dat het niet staat of dat je te jong ervoor bent, zeg je gewoon heel verontwaardigt dat zij het ook doet, en zoiets van: Maar mam jij bent toch ook nog te jong? En dat met een knipoog. :slightly_smiling_face:

Haha :grinning:

Gewoon opdoen,zeggen dat iedereen het doet?
al je vriendinnen dus…
en gewoon een beetje op doen
en als ze zeggen,doe weg?
ga je lekker vragen,waarom?is daar een reden voor?
want haló je bent al 14,en een klein beetje mascara kan geen kwaad.
en tegen je ouders zeggen; Alsof jullie nooit jong zijn geweest!

i think that it works.

succes.