Ouders overtuigen dat ik hoofddoek wil dragen

Hallo meisjes van girlscene,

Ik ben een meisje van 16 en ik ben 4 maanden geleden bekeerd tot Islam.
Mijn ouders weten het nog niet en ik wil het voorlopig ook niet zeggen omdat ik weet dat ze boos gaan worden omdat ze best anti Islam zijn.

Nu wil ik graag een hoofddoek dragen met de smoes dat veel Christelijke vrouwen dat ook doen. Toen k hun mening vroeg kreeg ik als antwoord dat ze het dikke onzin vinden, dat het onnodig is en waarom ik mijn mooie haar zou bedekken.

Ik heb het een aantal keer stiekem opgedaan op straat toen ik met mijn Iranese vriendin bleef slapen en ik vond het zo mooi en ik voelde me er zo goed in. Van haar heb ik een paar van die ninja onderkapjes gekregen en die doe ik soms op als ik alleen thuis ben in mijn kamer en dan combineer ik het met een mooie sjaal. Ik vind het zo leuk bij me staan en ik vind het idee erachter zo mooi alleen ik ben bang als ik het mijn ouders vertel dat ze boos gaan worden of erachter komen dat ik bekeerd ben oid.

Iemand tips please?

Een hoofddoek opwillen omdat het mooi is is best een bar slechte reden :’)

Een hoofddoek dragen omdat je het mooi vindt vind ik een prima reden om er een te dragen. Iedereen moet gewoon kunnen dragen wat hij of zij wil, al moet je altijd bedenken dat je met je kleding/accessoires altijd een bepaalde indruk geeft bi anderen. Maar dat is mijn mening :slightly_smiling_face:
@Sourya, wanneer wil je je ouders vertellen dat je bekeerd bent? Het lijkt me dat dat er toch een keer van moet komen. Vooral omdat, zoals je zelf ook zegt, je het niet makkelijk verborgen kunt houden. Zou het eventueel kunnen vertellen met een familielid erbij dat jou wil steunen? Misschien helpt dat. Ik denk in ieder geval als ik het zo hoor dat je ouders het pas zullen kunnen accepteren als ze van je weten dat je bekeerd bent. Succes in ieder geval!

Ik vind dat je ouders het moeten accepteren. Dus ik zou gewoon doen waar jij je fijn bij voelde

Inderdaad, ik hoop eigenlijk wel dat er meer achter zit dan zeg maar. Al moet je het natuurlijk zelf weten. Ik vind ook dat je beter eerlijk kan zijn tegen je ouders.

Gewoon zeggen inderdaad. Ik ben zelf ook bekeerd tot de Islam en ik ben even oud als jij en ik heb het gewoon gezegd. (Ik draag nog geen hoofddoek maar oké). Als je open en eerlijk met je ouders bent heb je veel meer kans dat ze het oké gaan vinden.

Ze zegt toch dat ze t idee er achter mooi vind ?

Ik zou dit allemaal stapsgewijs doen. “Je ouders moeten het maar accepteren” is kort door de bocht. Zij hadden een andere(/geen) religie voor jou in beeld en nu moeten ze dat beeld veranderen. Je kunt ze beter eerst inlichten over de godsdienst, erover praten en dan, wanneer ze dat al gewend zijn, een hoofddoek beginnen dragen. Alle partijen moeten zich comfortabel voelen bij zo’n verandering en het is belangrijk om niet egoïstisch te handelen en ook een compromis te sluiten.

En wat staat er in het gedeelte ervoor?

Eens met Bettiepage. Verder ben ik wel benieuwd wat je mooi vind aan het idee erachter :slightly_smiling_face:? (pure interesse)

ik snap het wel je bent vind ik in dan mijn mening nog te jong om je te bekeren
en ik vind je officieel bekeren echt een hele grote stap waar je misschien later niet meer achter staat ik heb het zo vaak gezien daarom zeg ik het.
ik hoop voor je dat je ouders er vrede mee hebben maar als ze dat niet hebben kan je daar helaas ook niks aan doen vergeet niet dat de islam de laatste jaren in een heel negatief licht word gezet en ze nu misschien bang zijn dat je doorslaat ofzo ze zijn alleen maar bezorgd als jij er echt serieus over bent zullen ze het misschien eventueel niet echt mee eens zijn maar zich er bij neer leggen en blij zijn als jij dat ook bent.

Er staat ook dat ik het idee erachter heel mooi vind en dat ik me goed voel als ik erin loop.
En ik hoef geen betweterige reacties, ik wil gewoon advies en/of nuttige reacties dus als je dat niet kan geven hoef ik je niet in mijn topic , doei.

Er zit ook meer achter. In mijn begin post zei ik ook als ik erin loop dat ik me er fijn in voel en dat ik het idee erachter mooi vind. Ik weet ook dat ik beter eerlijk kan zijn tegen mijn ouders, maar ik ben zo bang dat ze me dan gaan slaan of mij het huis uit schoppen. Serieus…

Ik heb t alleen aan mijn nicht verteld maar best veel mensen in mijn familie zijn streng christelijk en dus durf ik het ook niet aan hun te vragen. Bedankt wel voor je advies. :slightly_smiling_face:

Ja je hebt gelijk. Op dit moment probeer ik hun ook een beetje erover te informeren en hun dan de vergelijkenis tussen Islam en Christendom laten zien alleen ze reageren al prikkelachtig als ik het woord ‘Islam’ zeg. Wel bedankt voor je advies iig :slightly_smiling_face: Ik ga dit ook wel proberen vol te houden.

Omdat in de Islam een vrouw word gezien als heel waardevol word gezien en daarom moeten ze zichzelf bedekken. Even heel snel gezegd zo maar er zit ook zeker meer achter. Als ik het draag voel ik me ook dichter bij Allah (God)

Ik vind het super interessant, ik blijf wel even meelezen, hoi.

Oh, en dat je wel op zoiets voorbereid bent http://axed.nl/deze-meid-werd-voor-10-dagen-moslima-en-dit-waren-de-reacties-van-haar-vrienden/

Oke! Ja ik lees verschillende dingen dus was gewoon benieuwd wat jouw beweegreden was :slightly_smiling_face: Ik heb die redenen eerder gehoord inderdaad. Ik denk dat jouw ouders een totaal verkeerd beeld hebben. Het is nu natuurlijk ook een redelijk onrustige tijd als het gaat om de islam (IS, although het eigenlijk geen connectie heeft in mijn ogen). Maar ik zou met je ouders blijven praten over de goede dingen van Islam. En vragen of ze misschien wat meer open voor willen staan omdat jij het wel heel interessant vind. En niet elke gelovige hetzelfde is. Ik denk dat langzaam introduceren hier het beste is, anders gaan ze ook wel misschien denken dat het maar een fase is.

Ik ben van mening dat dit niet nodig is. Ouders moeten achter hun kind staan en dat het niet nodig is om iemand te overtuigen van je eigen mening.

Je kan het best dit toch met jouw ouders bespreken. Is het een optie om een hoofddoek te dragen als je 18 bent? Dan ben je volwassen en hebben zij er niet veel meer over te zeggen. Al snap ik dat je moet kunnen zijn wie je bent, ook al ben je zestien.

Misschien dat je begint met een modieuze hoofddoek? Dat dragen niet alleen religieuze mensen, en dan kunnen je ouders wennen aan het idee.