Ouders overhalen

Heejjheejj iedereen…

Ik ben over 13 dagen jarig, en ik wil een feestje gaan houde…
ik wil 12 mensen uitnodigen, maar mijn ouders vinden het niet goed,
heeft iemand tips hoe ik ze over kanhalen?

xx
Fannie

[i]Weet niet, misschien ene feest houden bij een vriendin van je thuis, zodat daar we meer mensen mogen komen (Misschien zijn haar ouders niet zo streng?), en dat jij dan bv. alles betaalt/voor de voorbereidingen zorgt?
Of ga bowlen ofzo, of zwemmen, of whatever.

Hoe oud wordt je? Want als je 12 wordt is het ook anders dan dat je bv. 16 ofzo wordt.[/i]

ik word 14… maa bij een vriendin thuis kan niet, want:
a) ze hebben een te klein huis
b) er is er maar 1 met een groot genoeg huis, en die heeft altijd ruzie met haar moeder… dus dat mag ook niet:(

xx

Ah, zo. Nja dan weetik het ook niet. Anders toch bowlen, picknicken met dit mooie weer?

Vraag ofdat je;

-Zaaltje mag afhuren
-Een tent in de tuin mag plaatsen en daarin het feest mag geven
-Vraag waarom het niet mag en probeer daar dan iets op te verzinnen.!:open_mouth:

Succes.:slightly_smiling_face:

Of kan ook zijn dat je ouders geen troep willen thuis, maar dan kan je toch gewoon aanbieden om alles zélf op te ruimen , zonder hun hulp? Ik neem aan dat je verantwoordelijk genoeg bent om het kot niet af te breken, en alles een béétje proper te houden?
Of beloven het deftig te houden? En als je huis te klein is voor 12 man, dan zit er niets anders op an het ergens anders te geven, of minder mensen uit te nodigen.

Ik vind 12 mensen ook wel veel hoor. Tja en als je ouders dat dus niet willen heb je je daaraan te houden.

Haha… dat dacht jij… ik hoor me moeder nog zegge dat ik zeker geen vuurkorf mocht hebben op mijn feestje… geen film mocht kijken in de kamer bij de nieuwe bank… en dat er al helemaal geen mensen mochten blijven slapen… en raad eens:)

xx

wat wil je daarmee zeggen? Dat je je dus maar niet aan de regels van je ouders hoeft te houden? Kom op zeg, hoe kinderachtig kan je zijn.

huur gewoon een zaal af :sleeping:

Ze wordt 14, dus ze is officieel nog kind ^^’’

Maar verder, probeer te achterhalen waarom je ouders het er niet mee eens zijn en weerleg die argumenten. :woman_student:
Anders kan je, zoals mensen hier al zeggen maar waar je niet echt op geageerd, ga zwemmen/bowlen/uiteten/picknicken oid.

Je ouders zijn nogsteeds de baas in huis, vind ik, en als zij redelijke argumenten hebben waarom jij dit feestje niet mag houden moet je dat maar accepteren. :slightly_smiling_face:
Bij mij is het altijd zo geweest dat mijn ouders bepaalde redenen niet zomaar opgeven… Dan zal er in het verleden wel iets zijn gebeurd en dat moes ik dan gewoon accepteren ^^’’

Dus ja, succes ermee :mnmldance

12 mensen is echt niet veel :laughing:
Schuif 'n tafeltje weg, leg je matras neer, schuif er 'n stoel bij en je bent klaar? lijkt me, als je thuis wilt hangen/film kijken.

Anders ga je wat doen buitenshuis, naar de bios/bowlen/zwemmen/whatever floats your boat :3

Niet vergeten lief te kijken en te zeggen dat je alles zelf opruimt en zorgt dat het er net zo uit zal zien als voor je feest. Dat je vriendinnen jullie spullen echt wel respecteren, dat jullie volwassen genoeg zijn om je te kunnen gedragen… werkt meestal wel.