Ouders overhalen

Heee,

Morgen is het carnaval en dan ga ik uit met 2 vriendinnen en 2 vrienden. Daarna willen we bij mij thuis slapen (mijn ouders zitten in het buitenland, ik slaap momenteel bij een vriendin van mijn moeder). Maar die vriendin van mijn moeder is het hier niet helemaal mee eens, die wil er dan bij gaan slapen, in mijn huis. Ik wil dit natuurlijk niet, ik wil mijn verantwoordelijkheid laten zien. Die 2 vriendinnen gaan sowieso niet veel drinken, een van die vrienden misschien wel, die kent zijn grenzen niet helemaal. En stel dat hij dat doet, wil ik niet dat die vriendin van mijn moeder er is want dan schaam ik me dood. Ik weet zeker dat ik dit kan, ik heb ook een mailtje naar mijn ouders gestuurd maar weet niet of ze dit op tijd lezen. Hebben jullie tips om ervoor te zorgen dat die vriendin van mijn moeder in haar eigen huis slaapt en dat wij dan onze gang kunnen gaan?

Sluit jezelf binnen op? :’)

Ik denk dat je haar alleen overgehaald krijgt als je ouders reageren. :slightly_smiling_face:

Hahah, wil ze er serieus bij gaan slapen?! Dan is het toch niet leuk meer… Uhm. haal je ouders over. En dan moeten je ouders het goed keuren aan de vriendin van je moeder

Zou je je ouders niet gewoon kunnen bellen?

je ouders hebben die vriendin wel verantwoordelijkheid over jou gegeven, dus het is haar taak om goed op je te letten ,als er toch iets misgaat is zij uiteindelijk verantwoordelijk en dat risico wil ze niet lopen denk ik…
Hopelijk reageren je ouders snel op je mailtje zodat het toch mag!!:slight_smile:

Heeft die vriendin van jouw moeder kinderen? Mogen die op hun 15e ook niet een nachtje alleen thuis blijven?

Ik denk dat de enige oplossing (tenzij je je ouders kunt bereiken) is om haar te overtuigen. Zeg dat je wel vaker van je ouders een nachtje alleen thuis mag blijven met vriendinnen en dat jullie heus niks raars doen maar dat het gewoon gezellig is om een sleepover te hebben zonder ouders.

Je zou kunnen vragen of het mag om jezelf te bewijzen, maar dan moet je er natuurlijk wel voor zorgen dat alles goed gaat.

Zeg bijv. dat je haar belt als jullie thuiskomen na het uitgaan, zodat ze weet dat jullie veilig zijn.

Oh dat is jammer (dankje btw XD) Eh jezelf binnen opsluiten dus deur van binnen opslot doen maar dat werkt dus helaas niet … eh zeg dat je bij een vriendin blijft slapen en ga toch naar je eigen huis?XD

Ik zou inderdaad nog maar proberen om je ouders te bereiken, en anders zit er niets anders op. Zij heeft de verantwoordelijkheid gekregen over jullie en ik snap heel goed dat zij jullie dan niet ‘zomaar alles laat doen’. En anders, als jullie bijvoorbeeld boven liggen te slapen en zij beneden (of andersom), zo erg is dat toch niet? Ik zou al lang blij zijn dat het mag. :slightly_smiling_face:

sms sturen kost wat maar dan lezen ze het wel!

kun je je ouders niet eventjes opbellen? dan weet je meteen het antwoord. (:

Zij zal waarschijnlijk al liggen te slapen.
Voordeel als ze erbij is: zij kan zorgen voor vers ontbijt de volgende ochtend.
Paaarrampampam

^ Leuk voor je! (: