ouders overhalen

ik heb vrijdag avond een feestje en ik ben pas 5 uur thuis van school en moet dan half 7 al weer in de auto richting het feest, dat betekend eten, douchen ( want ik heb laatste 2 uur gym op school) en klaarmaken in 1 ½ dus ik wil mijn ouders overhalen om mij laatste 2 uur gym te laten schrappen. hoe kan ik mijn ouders overhalen?

In een kwartiertje eten, een kwartiertje douchen en dan hou je nog een uur over voor klaarmaken… Lijkt me genoeg?

Mijn moeder was altijd zo aardig om briefjes te schrijven voor me :slightly_smiling_face:
Daarnaast heb ik 2 jaar niet aan gym gedaan door mn goede smoesen, mam was allang blij dat ik in mn gym tijd aan school ging werken :grinning:

Kan je niet op school faken alsof je door je enkel gaat ofzo en dan bij gym meld dat je niet mee kan doen? Desnoods aan de kant zitten?

meld je gewoon ziek heel de dag haha:p

of vraag of je laatste 2 uur mag skipper en dat je dan iets voor je ouders doet die dag erna? koken bijvoorbeeld? of de was? weet ik het:p

Vergeet je gymspullen, als je geluk hebt laat de leraar je gaan, en anders sprint je na de gymles ervandoor en dan hoef je je ten minste niet meer om te kleden, dat scheelt je weer 10 minuutjes!

Vroeger gebruikte een vriendin van mij altijd de smoes “ik ben ongesteld, dus ik wil ik niet naar gym” en het werkte heel vaak!

Je zet je spullen alvast klaar de avond ervoor of 's ochtends, dan ga je naar school. Snel naar huis, kort douchen en dan heb je tijd genoeg. Of je gaat iets later naar dat feestje.

Niet naar gym gaan omdat je een feestje hebt vind ik echt, tja… loserig.

Haha dat kan makkelijk…?

Schrijf een nep briefje met handtekening dat je naar de dokter/huisarts moet? Werkte bij mij altijd.

Dat ja.

Dat red je echt wel, als je niet gaat treuzelen. 15-30 min douchen, opmaken enzo 15 min, eten 15 min, en dan sowieso kwartier over.

En ik denk niet dat je je ouders kan overhalen als ze het sowieso niet zouden doen. De reden; ik heb een feestje, bestaat niet voor hun. School is een stuk belangrijker, en vooral in hun ogen.
Je kan je ook op de helft van de dag ziek melden ofso, of laat je vriendin bellen en zeggen:
Met [jou moeders naam]
Ik wou graag [jou naam] voor de laatste 2 uur afmelden, omdat ze naar de tandarts moet!

Zo iets kan ook, heb ik ook gedaan.

En als je ouders bijv. vragen waarom je al thuis bent, zeg je; de les viel uit.
Maar het word moeilijk om te geloven door je ouders als je al heb gepraat over dat je vrijdag weinig tijd hebt en als je het al is hebt gevraagd.

Dat red je makkelijk?

ik ga het absoluut niet redden omdat ik een heeeele moeilijke huid heb en daar al zeker een half uur mee bezig ben.

huh dat is toch geen probleem? xD. Een half uur zou ik begrijpen maar dit zou je gewoon makkelijk moeten redden… kies van te voren wat je aan wilt doen en zorg dat je eten klaarstaat (of je ouders, of magnetron, broodje etc) dan heb je echt genoeg tijd.

Eten kun je in 10 minuutjes, douchen ook, kleding leg je van te voren klaar, dan ben je met aankleden ook binnen 10 minuten klaar, dan heb je nog een uur om je make-up te doen??

Je kunt dat prima redden hoor? Zorg dat je van te voren je kleren klaar hebt liggen en je van te voren al geschoren hebt. Spring alleen even onder de douche om het zweet eraf te wassen, kleed je aan, eet en doe je haar en make-up?

Oh ik lees dat van je huid hierboven, kun je dat niet doen onder het eten?

Moeilijke huid? hoezo?