Ouders overhalen...

Hallootjess.

Ik zit met een klein probleempje, ik ben 14 jaar en het oudste kind in huis. (onder mij nog een broertje en 2 sissies.)
Ik heb een hele leuke vriendengroep van jongens&meiden, wij gaan dan s’avonds wel eens chillen… Hun zijn allemaal nét een jaartje ouder en gaan rond 10 uur/half 11 naar huis.
Nu hebben mijn ouders de strikte regel: 9 uur thuis, als het later is, verzinnen ze een goede straf… (2 weken geen mobieltje ofzo)
En dat is niet zo leukk, want het is zowiezo al een kwartiertje fietsen naar “ons plekje” en dan moet je gewoon anderhalf uur eerder weg dan de rest. Heel vervelend.
Ik heb er al met mijn ouders over gepraat, maar nee, ik ben een meisje, ik mag niet in het donker naar huis komen blablabla. (ze brengen me thuis, maar dat boeit ze niet) 9 uur thuis, en daarmee basta.
Telkens als ik er over begin zijn ze op slag sjaggie en soms mag ik helemaal niet meer.

Hebben jullie dit ook gehad? Gaat dat vanzelf over?
Ik hoop dat er een manier is om je ouders over te halen, zonder dat het maanden kost aan vertrouwen opbouwen etc.
Smoezen helpen niet bij mijn ouders…

Sorrie voor de ietwat lange story, ikk hoop dat jullie me kunnen helpen!

~XOXO’

Ik denk dat je er eigenlijk niet zo veel aan kunt doen. Als praten niet helpt…

Ik vind half 11 buiten ook onverantwoord voor iemand van jou leeftijd.

^ Ligt aan hoe gauw het donker is, vind ik.

kennen je ouders je vrienden?
want ik zou mn dochter van 14 ook niet buiten laten in een groep waarvan iedereen minimaal een jaar ouder is…

Je vrienden zijn een jaar ouder dan jou, logisch dat ze dan langer buiten mogen. Ik mocht ook niet tot zo laat buiten als ik veertien was, en zeker niet als ik dan alleen een kwartier zou moeten fietsen…

Ja, dat wel, in de zomer is het later donker dan bvb winter :")

zorg dat ze meefietsen? ik mocht altijd langer wegblijven als iemand/meerderen me thuis brachten :slightly_smiling_face:

Het is wel schermerdonker inderdaad als ik dan naar huis fiets…
Dus het is redelijk normaal als je op je 14e thuis moet zijn…?

En jaa, er fietst altijd iemand met me mee naar huis. :slightly_smiling_face:

Je ouders zijn bezorgt… er gebeuren genoeg dingen op straat ¬¬

Je ben 14, dusja ik snap dat wel :’/
9 uur vind ik een mooie tijd. Ik moest om 8uur zoiets naar binnen.

Deal with it.

Tis in het weekend, vrijdag of zaterdag avond. En ik denk dat ik me een beetje aan het aanstellen was, ik wist helemaal niet dat tien uur zoo’n achterlijke tijd was :stuck_out_tongue: (A)

En als je nou vraagt of je ouders je komen ophalen? En als je ouders je vrienden nog niet kennen zou ik ze een keer meenemen naar huis om te laten weten wie ze zijn. Zo hielp het wel bij mij, maar ik zou nooit alleen naar huis fietsen zijn altijd wel een groep mensen die me naar huis brengen.

Haha, fijn dat je het nu wat meer begrijpt :wink: Achja, nog even afwachten en dan vertrouwen je ouders je hopelijk wat meer en kan je langer wegblijven.

Ik vind het vroeg hoor. Toen ik 14 was hoefde ik echt nog niet zo vroeg thuis te zijn…
Wat bij mij wel eens hielp was als mijn ouders gingen praten met andere ouders, maar dat kan ook averechts helpen haha.

@THEFEAR
Hoelaat moest jij dan thuis zijn op je 14e?

Echt? Mm, vervelend. Ik ben ook 14, en gelukkig zijn mijn ouders daar heel makkelijk in, als ik met vrienden ben moet ik om half 12 naar huis. Ik fiets altijd samen met mijn beste vriendin en haar ouders denken er hetzelfde over, dus dat is wel fijn…

En misschien wat THEFEAR zegt? Ouders met ouders helpt soms wel, soms niet… Succes in ieder geval!

-