Ouders overhalen !

haaai! Ik zit een beetje met een probleem. Ik wil namelijk heeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeel erg graag een chihuahua, maar mijn ouders willen er geen; om deze redenen:

• mijn vader vindt al dat haar VERSCHRIKKELIJK in huis;
  • als we een keertje een weekend weg willen zitten we met die hond;
  • we zijn vaak laat thuis dus zit hij alleen;
  • en hij heeft vrij veel verzorging nodig.
    Maar ik vind dat het wel kan, omdat:
  • Ik best 2x per week extra wil stofzuigen;
  • er misschien een goede kennis op kan passen als we weg willen;
  • ik wil alle verzorging op me nemen (uitlaten enzo) en ik ben ook bereid om mee te betalen aan de hond!
    Nu vraag ik jullie; hoe kan ik mijn ouders overtuigen zodat ik het écht mag? Want het is echt heel moeilijk! Al mijn argumenten vinden ze niet goed, ze zijn bang dat ik me er toch niet aan houd etc etc… help me please!
    xx

ik weet niet echt wat ik me moet voorstellen bij “AL DAT HAAR” van een chihuahua?
je moet alleen wel zeker weten dat je genoeg tijd hebt voor een hondje!
denk er goed overna!

• als we een keertje een weekend weg willen zitten we met die hond;`das waar maar er zijn speciaale dingen waar de hond mee naartoe kan
  • we zijn vaak laat thuis dus zit hij alleen;das mischien wel een nadeel want een hond heeeft heel veel aandacht nodig maar hij kan er ook gewend aan raken
  • en hij heeft vrij veel verzorging nodig.dat hebbe alle honden

weet niet of je hier ver mee komt maar tof succes

zeg zoiezo dat je bereid bent dat te doen enzo.
verder weet ik het eigenlijk ook niet.
sorry!

chihuahua verhaart niet zo heel veel, en heb zelf ook 2 kleine hondjes en die hebben echt een stuk minder verzorging nodig dan een grote hond!

Maar vind wel erg zielig als die vaak alleen thuis zit…

nou kijk ik ben elke dag rond 3 uur thuis en me vader is altijd wel thuis maar hij moet ook naar zon revalidatie centrum 2x per week en dan is die hond een paar uurtjes alleeen… voor de rest ben ik er altijd

die hondjes als je het überhaupt hondjes kan noemen, lelijke beestjes verharen echt niet zo veel hoor!

maargoed. hmm.

• veel smeken, maar niet opdringen!
  • laten zien dat je verantwoordelijk genoeg bent om een hondje te hebben.
  • laten zien dat je het écht heel graag wilt en niet nu gewoon voor eventjes.
  • ga bijvoorbeeld eens de hond van de buurvrouw uitlaten, dan zien je ouders dat je de hond goed verzorgd en dat ook met jou hond kan.
  • ga nu al eens stofzuigen, ook al heb je geen hond, en zeg dat je dat ook doet als je er eentje hebt.
  • doe enthausiast over het feit dat je een chihuahua wilt.
  • vertel dat je ook de nadelen van een hond inziet, zoals de haren, het uitlaten etc. maar dat je zelf weet dat je daar mee om kan gaan, dat je zal stofzuigen, hem uitlaat, en goed voor hem zorgt.

succes, ik hoop het voor je :slightly_smiling_face:

sorry, maar ik vind het echt niet gek dat ze het niet willen.
En komt ZO veel meer kijken bij ‘een hondje kopen’ .
Wat doe je wanneer hij ernstig ziek is? hij zal 24/7 verzorging nodig hebben en dure medicatie… ik neem aan dat je nog op school zit? je kan zoon hondje niet lang thuislaten!
wanneer je hem neemt als pup is hij ook nog niet zindelijk: ben je verbeid z’n poep en pies van het tapijt in de huiskamer op te schrapen? (sorry, maar zo zal het wel gaan…)
ook als je hem niet als pup neemt; in het begin zal hij erg schuw zijn en misschien niet zo lief als je denkt dat hij is.

Ik zou zeggen: denk er goed overna, want je zult je ouders nodig hebben. Het is een familiedier en wanneer je ouders het niet willen heeft hij niet genoeg aan jou…

Nja dits mijn mening, maar als je echt bereid bent alles te doen. Dus ook ervoorzorgen minimaal toch wel 3 maal per dag uit te laten.
Dan wens ik je succes met het overhalen!

groetjes

• zeg dat je weet dat de kosten en de verzorging soms veel tijd en geld kan kosten, maar dat je zo graag een hondje wilt dat je daar rekening mee houd en dat je dat zeker de moeite waard vind.
  • vertel eens over andere hondjes, zoals die van één van je vriendinnen? dan zien ze hoe enthausiast je over hondjes bent.

het heeft trouwens niet veel zin om steeds maar te blijven zeggen: alsjeblieft, alsjeblieeeeft mag ik een hondje? want geloof me, dan blijven je ouders zeker weten bij hun standpunt die ze nu hebben.

als het trouwens echt niet mag kan je wel met hondjes spelen/verzorgen van een kennis. tja. een eigen hondje is leuker, maar beter dan niets toch?

sorry voor nog een keer een post XD

Er komt meer bij kijken.
wie moet de hond uitlaten als jij op school zit? en je ouders ws. op hun werk (weet niet of je ouders werken?) wil je dat dier de hele dag alleen laten zitten?
bedenk dat zo’n dier wel 10 jaar (of ouder) kan worden, dat je dus al die jaren de verzorging op je moet nemen, heb je daar nog wel zin in? dat betekent als jou ouders het echt niet willen dat je s’avonds niet uit kan gaan, want wie moet de hond uit laten? weekendjes weg, als je daar geen oppas voor kan regelen wat gebeurt er dan met de hond? en als je op vakantie wilt? bovendien moet zo’n dier inentingen, het dier kan ziek worden wat betekent flinke hoge dierenartskosten, heb je dat er voor over?
een puppy, is niet zo leuk als het lijkt ‘ah wat schattig’ nee, het dier bijt (speelsheid) het dier kan je schoenen kapot bijten (daar gaan je nieuwe pumps!) zindelijkheid? hij moet zindelijk gemaakt worden, elk uur naar buiten voor een plasje en poepje, doet die 't in huis moet je 't schoon maken ben je bereid dat te doen?
denk er goed over na, of je het echt wilt en bereidt bent 't dier te blijven verzorgen.

Ik heb ook een hondje een maltezer ook klein maar die verhaart niet,
plus het is een klein beestje, en veel aandacht krijgt hij wel, maar omdat
hij zo klein is hoef thij niet extreem lang uitgelaten te worden dus als je
een keertje geen tijd hebt hoef je het beestje niet een uur uit te laten, en
het is een klein beestje dus in een kleine benz kan die toch zoo mee op
vakantie, het is echt niet een grote moeite zo een klein hondje,
maar je moet wel veel aandacht geven enzoo, maar goed als je een
keertje huiswerk maakt ofsoow neem je het gewoon even op je schoot enzoo,

XD naja ik hoop dat je er eentje krijgt:P[a]

Nu ben je rond 3 uur thuis, maar wat als je werkt? verder gaat met je opleiding? dan kan je niet zomaar de hond als afdankertje bij een asiel achterlaten, bedenk dat je er tot z’n dood voor moet zorgen en dat dat 10 jaar of langer kan zijn, vind je over 5 jaar de hond nog steeds leuk? stel je voor, je hebt een vriendje, vriendinnen, je gaat uit, je wilt naar de stad. wie moet dan voor de hond zorgen?
je kan je ouders niet dwingen een hond te nemen.
neem een hamster, ratten, konijn, cavia, kat?
iets waar je niet de hele dag voor thuis hoeft te zijn.
een hond moet je nemen als je er de tijd voor hebt om 't uit te laten.
en voor dat je besluit een hond te nemen, informeer overal, haal informatie over 't ras etc.
maargoed, stel dat jij een hond krijgt vrees ik dat 't arme dier na een paar jaar toch in een asiel terrecht komt.
het is niet een beslissing die je van de een op de andere dag moet nemen, het is iets waar je langer over na moet denken. is het geen opwelling? kijk of je er over een paar maanden nog zo over denkt.
bedenk dat er HEEL veel verzorging komt kijken bij een hond, of het nou een kleine of een grote is dat maakt niet uit; hij moet eten, dat kost geld, dierenarts, opvoeding etc.

nou wij hebben ook kleine kortharige hondjes, maar die kunnen evengoed een hoop haren achterlaten. Dus dat weet je niet.

Ik zou gewoon iedere maand opnieuw een keer zeuren, misschien zien ze dan dat je het écht wilt.
maar als ze het niet willen, moet je het maar accepteren. Als jij later kinderen hebt, kun je ze ook niet alles geven wat zij willen.

neem een uitlaat hond of zoek een hond waar je bijv. alleen op zaterdag voor zorgt. dan bewijs je dat je het kan.
of je wilt het niet meer
en tot 3u alleen zijn lijkt me erg lang, voor een schoothondje.

owja, zo’n hondje kan 15, max 20 jaar worden.

Mee eens.

Iedereen wil ZOOOOOOOOOOOOOOOOOOO graaaaaaaaaaaaaaag een hondje! Maar ja, wie betaalt alles? Wie moet dan -toch maar- die hond uitlaten?

Je hebt gewoon geen tijd. Dan houd het op. Niet zeuren… of blijven zeuren, maar ik hoop dat je er geen krijgt :slightly_smiling_face:

een hond is niet zomaar een paar schoenen die je koopt, en die je daarna weg kan gooien als je ze niet meer wilt.
er komt veel meer bij kijken, koop een boekje over de opvoeding van de hond, over het ras etc. bij de dierenwinkel.
en kijk daarna of je er nog een wilt.

hoe komen honden in 't asiel,
ik hoop dat je er geen krijgt.

dat vind ik overigens nog steeds niet genoeg; ik vind het minimum toch echt 4 x.
-vroeg in de ochtend
-rond 11/12 u.
-rond 4 uur
-in de avond.

voor de rest ben ik het helemaal met je eens.

ligt eraan, als jij je hond dit aanleert zal die ook op die tijden komen.
ikzelf vind 't niet handig, omdat je hond dit zo gewend raakt dat die ook precies op die tijden komt, ikzelf ga pas uit met ze als ze er zelf om vragen de ene keer is dat 12 uur maar soms ook 2 uur etc.
de ene dag gaan ze vaker naar buiten dan de andere dag.