Ouders overhalen

Hoi allemaal!

Al een tijdje willen mijn broertje en ik een kat.
Van onze moeder mag het wel maar mijn vader twijfelt nog een beetje.
Mijn vader wilt nog even wachten tot de zomer/lente
Nu hebben we de perfecte kat gezien op de site van een dierenasiel en we zijn bang dat hij in de zomer al is geadopteerd. Hoe geven wij mijn vader dat laatste duwtje?
We hebben het hele internet afgelezen over katten dus we weten dat ze ziek kunnen worden en alle extra kosten enzo. Dat is dus geen probleem.

Alvast bedankt

Ik Zou vertellen dat je zo dan verantwoordelijkheid leert nemen om voor iets te zorgen. en hun er niet voor hoeven te zorgen en neem hem mee naar het dierenasiel. want vaak zijn deze katten snel weg( in woon zelf tegenover een dierenasiel) en vertel hem dat een kat van het dierenasiel een goede keus is want zo geef je deze kat en 2de kans op een goed huis.

Misschien duidelijk maken dat je je er echt in hebt verdiept en weet wat je op je neemt, en hem de website laten zien? Succes!

^ Hem echt meenemen naar dat asiel werkt beter. Ga alvast bij die kat op bezoek en kijk hoe hij is. Op een plaatje kan hij heel leuk zijn, maar zijn gedrag is misschien minder leuk.

Het probleem is dat ik hem ook moet overhalen om daar naartoe te gaan.
En het karakter staat bij de kat niet alleen een foto

Waarom wil je vader wachten tot de lente/zomer?

Inderdaad, wat is de reden dat je vader wil wachten?

Ik zou laten zien dat jullie je echt hebben verdiept in wat een kat nodig heeft en wat dit gaat kosten, welke verantwoordelijkheden hier bij komen kijken en hoe jullie dat gaan doen. Dan laat je zien aan je vader dat dit niet zomaar iets is wat jullie willen en dat jullie ook er over nagedacht hebben dat een kat iets is voor de lange termijn.

Als je hem meekrijgt naar het asiel is hij om. Dat kan ik je garanderen. Wij hebben onze kat nog dezelfde dag dat we alle spullen hebben gehaald geadopteerd uit het asiel en ik ben zo blij met haar <3

Kan je niet zorgen dat je moeder hem overhaalt?

In ieder geval bij mij ouders is het zo als me moeder er wat van zegt of “ga gewoon voor je dochter” dat me vader dan wel altijd ja zegt, maar kan zijn dat me vader een zwak voor me moeder heeft haha!

Ik denk dat mijn vader vooral wilt tijd rekken en dat we het dan misschien zijn vergeten maar ja.
Mijn broertje heeft een lijstje gemaakt met alle kosten en wat we allemaal moeten doen en hoe we dat gaan doen. Vanavond gaan we dat lijstje laten zien en even goed praten met hem.