Ouders overhalen.

[i]Ik zou best graag een hondje willen. Als ik slaag, krijg ik ¤150 tot ¤200,-. Maar liever, zou ik een hondje willen. Een kleintje hoor, een terriër. Hoe het heet, weet ik niet. Maar het is best een stevige, beetje langharige, kleine hond. ( ik dacht een cairnd terrier )

Maar goed;
Ik vraag me af hoe ik mijn ouders het beste kan overhalen. Ben bereid alles zelf te bekostigen. Maar wel een aantal vraagjes van te voren.

• In hoeveel euro’s kunnen de kosten oplopen?
  • Een hond kan soms wat geuren ( als hij/zij bijvoorbeeld nat is of droog ) wat te doen eraan?
  • Het verharen? Zou dat meevallen bij zo’n beestje ( volgens de omschrijving ).
  • Wat heb je allemaal nodig ( logisch; riem, eten, spullen, bench… ) maar wat nog meer?

Maar ik wil dus graag mijn ouders overhalen. Aangezien ik dat beestje helemaal zelf wil betalen incl. alle spullen enzo. Ik wil er helemaal voor opdraaien. Ik wil hem zelf leren te gehoorzamen naar mij. Alles leren enzo.
Hoe kan ik dat in godsnaam zo overtuigend mogelijk over laten komen, want daar heb ik vaak moeite mee.

Ik hoor mijn moeder weleens zeggen; Als dat hondje van de vrouw bij wie ik werk weg zou moeten bij haar, zou ik hem overnemen. Gegarandeerd.
Dus ik denk dat ik die zo wel heb overtuigd. Maar mijn vader, is een ander verhaal.
Ik kan het vragen voor als ik slaag voor het vmbo. Maar ik ben zo bang dat ze nee zeggen. In de vakantie heb ik ook meer tijd om dat beestje alles te leren.

Wie heeft ideëen hoe ik het beste kan aanpakken x]?
Of wie herkend zich hierin?
Help me ![/i]

Up

ik heb ook een terrier, een west highland white terrier.
toen wij onze hond gingen kopen is ons verteld dat het, het beste is een terrier met stamboom te kopen
wij zelf hebben ook een terrier met stamboom en die kunnen behoorlijk
duur zijn. het is dus al slim daar goed overna te denken.
ehm, voor de geur van je hond kun je speciale parfum kopen.
ook kun je regelmatig de tanden van je hond poetsen met een
hondentandeborstel en speciale tandpasta.
en het belangrijkste is natuurlijk je hond regelmatig wassen maar dat weet je zelf ook wel :slightly_smiling_face:
over het algemeen verharen terriers vrij weinig volgens mij?
je kan er wel wat dingen aan doen bijv. je hond regelmatig borstellen
en 1 keer in de 3 maanden laten plukken bij een hondentrimsalon.
ook dit kan behoorlijk prijzig zijn, voor onze terrier is dat zo’n 55 euro
en dat is dan nog goedkoop.
als je verder nog vragen hebt mag je het altijd vragen hoor.
iig zijn terriers wel supeeeer leuke honden! ;d
tell me als je er eentje hebt.

het is duur, jij moet het uitlaten het is jou hond, 4x perdag dus, eten , honden training, hals banden speeltjes mand etenbakken, als hij ziek word inenten en dierenarts… kan jij het betalen??? denk het niet ik zal geen hond nemen want dat is zonde gewoon in het begin is het ja ik laat hem elke dag uit maar 4x 30 min doe je niet…

Ik heb gelukkig een goed betaald baantje, waar ik zeker meer dan ¤100 per maand verdien+ ik heb nog zakgeld… Per week ¤15,- Dus tja. Maar aangezien ik veel wil bewegen… is een hond wel een goede oplossing. Ook natuurlijk als gezelschapsdier en toch wel fijn als je je even eenzaam voelt. Als ik een hond mag, er is wel altijd iemand thuis :slightly_smiling_face:. Dat scheeld wel. Ik zal is binnenkort kosten uitrekenen…

Ik kan je wel antwoord geven op deze vragen:

• In hoeveel euro’s kunnen de kosten oplopen? onze hond kostte tussen de 200 en 400 euro. dat is normaal voor honden
  • Een hond kan soms wat geuren ( als hij/zij bijvoorbeeld nat is of droog ) wat te doen eraan? onze hond geurt alleen als hij wordt uitgelaten in het natte gras of als het regende. Je kan je hond dan het beste afdrogen en achter in de mand laten zitten,. de geur trekt wel weer bij.
  • Het verharen? Zou dat meevallen bij zo’n beestje ( volgens de omschrijving ). daar moet je je inderdaad niet op verkijken. 2 keer in het jaar is dat echt extreem erg. maar verder valt het nog wel mee
  • Wat heb je allemaal nodig ( logisch; riem, eten, spullen, bench… ) maar wat nog meer?
    Riem
    halsband
    mand
    bench
    hondenbrokken
    een dierenarts in de buurt
    een drinkbak
    een eetbak
    een speelballetje of iets dergelijks
    ruimte in de tuin
    elke dag minimaal een halfuur om dat beest uit te laten en fatsoenlijk te kunnen laten poepen
    plastic zakjes om de poep ook weer op te ruimen(of een schepje)
    een oppasadres als je op vakantie wil/ even weg bent

En hoe je je ouders kan overhalen?
Ik heb geen flauw idee.
Ben jij iemand die alles waarmaakt wat je zegt? en weten je ouders dit?
anders kan je wel echt zweren dat je zelf voor de hond zorgt.
maar ga je dit ook wel echt doen?
ik ken veel mensen die een hond nemen, waar iemand anders ervoor moet zorgen.
ik vind het zelf ook de laatste tijd moeilijk om met de hond te gaan (zeker met al die regen) en ja, zo’n beest moet toch elke dag uit…

Ik heb ook jarenlang gezeurd dat ik een hond wilde hebben.
Onze vorige hond moest weg omdat hij te druk was en daar zit nog een verhaal achter.
Sinds 1 februari 2008 hebben wij een hond, een Shih Tzu dan wel. In het begin is het uitlaten natuurlijk helemaal leuk. Maar ik denk dat het na een tijdje wel iets minder leuk wordt, dat heb ik dan soms.
Met het geuren als hij nat is, valt het bij mijn hond wel mee, maar misschien ligt dat aan het ras?
Een hond is iig een grote verantwoordelijkheid, en het is niet zo ‘oh, ik neem even een hond’.
Maar je kan er gewoon rustig over beginnen en misschien via marktplaats? of ergens anders leuke foto’s opzoeken van Terriërs. Ik denk vooral puppies, misschien smelt je moeder er gewoon van?
Succes! :].

Honden stinken altijd. Je kunt wel zeggen ze stinken niet, maar ze hebben altijd een geur. Hoe dat is met die parfum weet ik niet, hoop dat het daarmee te verhelpen is.

- In hoeveel euro’s kunnen de kosten oplopen?
Ik heb 3 honden. Kelly (de oudste) kwam uit een nest puppy’s en zij was ‘gratis’. Dan de 2de, dat is de pup van Kelly en nu hebben we er nog 1, en die was zo’n 200 euro.
- Een hond kan soms wat geuren ( als hij/zij bijvoorbeeld nat is of droog ) wat te doen eraan?
Volgens mij bestaat zo’n parfum ofzo, maar moet je maar even kijken bij een dierenwinkel, als de honden nat zijn, dan zetten we ze altijd even buiten, of in het gangetje laten staan om te drogen
- Het verharen? Zou dat meevallen bij zo’n beestje ( volgens de omschrijving ).
1 hond is bij ons heel erg, als ie al tegen je broek aan loopt zit je ónder.
Maar, wij hebben zo’n borstel die alle losse haartjes ‘eraf haalt’, maar denk niet dat zo’n hond die jij omschrijft, zo erg verhaard
- Wat heb je allemaal nodig ( logisch; riem, eten, spullen, bench… ) maar wat nog meer?

• Eten idd (brokken, blik)
  • Riem
  • Halsband
  • Bench
  • Zo’n borstel die ik al had genoemt, hoeft niet persé
  • Hondenspeeltjes (niet nodig)
  • 3x per dag uitlaten (of minder, maar wij doen 3x)
  • Shamphoo voor honden
  • Mand
  • Hondenbak
  • Liefde uiteraad, aandacht (dán komt het zekers goed), want wij hebben een hond uit Roemenié die is mishandelt daar, echt zielig…
  • Antivlooien spul (vies spúl, jakkkkes)
  • Een kauwbot

Anders kijk je nog op internet, want heb het gevoel dat ik wat was vergeten… :flushed:

En verder… tsja zou gewoon met je ouders erover praten, gewoon direct en ook waarom.

Succes!!

(inmiddels hebben we geen hond meer, maar weet er nog wel wat van af)

• In hoeveel euro’s kunnen de kosten oplopen?
    toen we de hond kochte, was die 100,- maar dat was volgens mij nog in guldens?, mischien was het ook wel euro’s maar denk guldens want dat is best wel goedkoop.
  • Een hond kan soms wat geuren ( als hij/zij bijvoorbeeld nat is of droog ) wat te doen eraan?
    hadden wij eigenlijks nooit last van. en de hond was meestal gewoon buiten of in de garage, en gewoon overdag binnen maar dan was die gewoon helemaal schoon en zo.
  • Het verharen? Zou dat meevallen bij zo’n beestje ( volgens de omschrijving ).
    dat valt echt bestwel mee ja.
    weet zo niet precies meer. ;$

Onze hond was wel een ras hond volgens mij. Dus ook heel duur, ik schrok echt toen ik het hoorde. 500 of 600 euro. Maar je kunt ook bij het asiel kijken. En kleintjes zijn goodkoper? Maar onze hond heeft dan ook een super karakter omdat we wisten wie de ouders waren. Onze hond heeft zelfs nog nooit tegen iemand gesprongen sinds hij ouder is dan een. (ooke hij deed het nogwel als je brokken ging geven;p) Dus je moet er ook op letten dat het asiel als je daar voor kiest miss honden zijn met slecht karakter.

haha best zinloos dat ik hier reageer
maar wij hebben een kat en dii haart echt verschrikkelijk :open_mouth:
dus t ligt aan het beestje… :slightly_smiling_face: de ene mens verliest ook meer haren dan de ander…

en ja de dierenarts is duur… inententen… van die prut tegen vlooien en teken
eten
speeltjes