ouders overhalen voor nieuwe gsm??

hey iedereen,

al een maand of twee is m’n gsm echt heel erg traag geworden en ik heb hem ook al gereset enzo maar dat helpt helemaal niet…
ik heb mijn gsm bijna twee jaar en mijn ouders vinden dat te vroeg voor een nieuwe…
hoe kan ik ze overhalen?
of wat moet ik nu doen?ik weet dat het misschien vroeg is maar ja…

zelf sparen voor een nieuwe?

En wat als je je nieuwe telefoon zelf betaald?

ja dat heb ik voorgesteld maar dat vinden ze geen goed idee…

Stel dan misschien de vraag over hoe je je telefoon sneller kan laten werken??

Ga met ze samen naar een hersteller ofzoiets, Hoeveel bestanden heb je op je telefoon staan?
enorm veel filmpjes en foto’s? zet ze op je computer.

Hoe oud ben je? Als je het geld er voor hebt, waar doen ze dan moeilijk over, mobieltjes gaan meestal maar 2 jaar mee. Waarom vinden ze het geen goed idee?

mijn ouders zijn nogal begaan met het millieu enzo…ken je het?
pas na 3 a 4 jaar willen ze een nieuwe kopen…
en als ik zelf een nieuwe zo kopen wil ik liever een ander merk
ik heb nu een huawei
welk merk zouden jullie dan aanraden??ik twijfel aan een iphone gaat die lang mee?
bedankt voor de reacties btw :slight_smile:

Iphone is echt duur, heb zelf een samsung, ook duur, maar vind het wel een fijn merk. Volgens mij js een Windows telefoon ook wel fijn en wat minder duur, maar weet niet zeker

Ik koop altijd een nieuwe telefoon als m’n oude het niet meer goed doet en dat is meestal na 2 jaar. Ik heb nu al 2 jaar een iPhone en ik hoop daar 3 jaar mee te doen. Je kunt misschien kijken voor een refurbished model?

Ik denk dat je telefoonvoorkeur te persoonlijk is (als je niet specifiek naar specificaties kijkt) om daar advies over te geven. Voor mij gaat er niets boven een iPhone, maar waarom? Gewenning en smaak.

Probeer een gesprek met je ouders aan te gaan waarin jullie zoeken naar een oplossing. En misschien die groter zoeken dan ‘een nieuwe telefoon’. Kijk wat jullie nog kunnen doen om deze beter te laten werken, laat zien waar je tegen aanloopt. En dan hopen dat je ouders met je mee willen denken. =)

Als het om het milieu gaat, wat vinden je ouders dan van een tweedehands telefoon? Bij oa Coolblue verkopen ze tweedehands telefoons en bij Leap verkopen ze refurbished iPhones. Die zijn helemaal nagekeken, zit vaak garantie op… zijn helemaal technisch in orde.

Je kunt ze ook wijzen op de veiligheid… Oude modellen telefoons worden op een gegeven moment niet meer geüpdate door de maker waardoor ze onveilig worden. Je wil niet dat een hacker aan alle gegevens in je telefoon komt, daar staan al je nummers in, wachtwoorden, social media, bankieren app…

heel erg bedankt! ik had nog niet gehoord van een refurbished model maar dat lijkt me wel heel handig!
super bedankt allemaal!

Hey,

Denk nog even goed na over het wisselen van je telefoon.
Gooi zoveel mogelijk bestanden op je computer/googledrive

Je komt ook nog erg jong over dus bedenk dat je heeeeeeeeeeel lang moet werken voor een telefoon.
Apple heeft fijne telefoons maar gaan naar mijn mening snel kapot (valschade enzo)

Ik heb zelf een Xiaomi redmi 3.
Deze heb ik nu ruim 2 jaar en er is nog niets mis mee. Mijn batterij gaat 2 a 3 dagen mee!! tenzij ik een heeeele dag facebook kijk en muziek luister (maar dan ook echt een heeeeele dag van 08:00 tot 23:00 ofzo)
Dus ik raad je zoiets aan als je zelf gaat kijken en betalen.