Ouders overhalen voor een hond

Hey allemaal,

het zit zo. Ik wil graag een grote hond, zodat ik ook 's avonds/'s nachts veilig in mijn eentje over straat kan maar natuurlijk omdat ik honden helemaal geweldig vindt. We hebben zelf al twee kleine, eentje van bijna 8 en eentje van 3. Nu wil ik er dus graag eentje bij. Ik heb genoeg geld gespaard om er eentje te kunnen kopen, en kan het makkelijk betalen per maand. Ik weet dat het duur is, zeker een grote. Ik heb een ruime begroting gemaakt en het komt er gewoon allemaal op neer dat ik dit zelf kan betalen, daarnaast heb ik ook nog een potje met geld voor onverwachte bezoekjes aan de dierenarts etc.
Overdag is er hier altijd iemand thuis, en ik ben ook veel thuis en heb ontzettend veel tijd over, waarin ik mijn twee hondjes dan ook uitlaat en grote wandelingen met hen ga maken. Zo gezien zou het dus allemaal moeten kunnen.

Maar er is één probleem; mijn moeder wil er niet nog een hondje bij.
Waarom weet ik niet, misschien omdat het groot is in huis (maar we hebben een groot huis met ruimte zat en een grote tuin en zo voort). Ze wil in elk geval niet gaan kijken bij het nestje puppy’s die ik op het oog heb omdat ze van zichzelf weet dat ze ze dan ook meteen mee neemt ook. (En dat is precies wat ik wil, haha) Dus hoe kan ik mijn moeder/vader (subtiel!) overhalen om er een hond bij te nemen of in ieder geval even een kijkje bij ze te kunnen nemen?

Graag serieuze reacties,
& bedankt alvast! :slightly_smiling_face:

Goede argumenten geven waarom je er een grote hond bij wilt. Zoals wat je zelf al zei dat je 's avonds veilig over straat kan lopen etc.

Oh je bent 14, maar over een paar jaar ga je op kamers. Dan kun je hem niet meenemen.

Maar goed.
Ga gewoon eens gezellig naar het asiel toe met je ouders. Zeg in de auto er naartoe dat je er over na hebt gedacht en dat je er eentje bij wilt. En dat jij alles betaald blablablala

wie zegt dat ze op kamers gaat haha

‘haha’

Ik neem aan dat ze op kamers gaat, wanneer ze gaat studeren.

Hoe krijg ik mijn ouders zo ver dat ze mee gaan naar het asiel?
En het liefst heb ik er eentje van een fokker of van een gezin dat (per ongeluk of gewoon) een nestje heeft, aangezien er in het asiel meestal al volwassenen honden zitten. En ik graag een puppy wil zo dat ik hem/haar meteen kan laten wennen aan de kat en het konijn hier thuis.

Uhu, maar ik blijf waarschijnlijk nog lang thuis wonen (heeft zo’n z’n redenen) dus dat is het probleem zeg maar niet, aangezien het soort hond dat ik wil hooguit 6-10 wordt. En ook al wordt hij of zij stukken ouder, dat is het probleem niet.

In ieder geval bedankt voor je reactie!

Ik denk dat ik dan reacties krijg van 'ja, wat moet jij ‘s avonds alleen over straat?’
Maar ik ga goede argumenten bedenken.

Als iemand nog argumenten heeft hoor ik ze graag!

In het asiel zitten ook genoeg puppy’s hoor :slightly_smiling_face: (je kunt eventueel van te voren bellen naar een asiel bij jouw in de buurt).

Oooh ja oke.
Als ik jouw was zou ik het ’ gemeen ’ doen (aangezien je het echt wil). Pak 1 van de twee die het minst tegen stribbelt (je pa of je ma dus), en haal die als eerste over. Nu staat die aan jouw kant, en kan de ander over halen (om al dan niet naar het asiel toe te gaan).

Ik zat echt zo van; ‘Jij bent slimmm!’
Ik ga het proberen! Dankje!

Bij mij ging het best wel makkelijk, wij liepen in de Intratuin, en toen zei ik ‘mama, mag ik misschien een hondje erbij? Want Yoram -mijn andere hond- is altijd zo alleen…’ en toen mocht het :grinning: alleen nu is Yoram dood, hebben we dat andere hondje nog, schat van een beestje, maar mag ik geen nieuwe… Maar dat van het asiel is idd een heel goed idee! succes :slightly_smiling_face:

Ik wou vroeger ook altijd een grote hond, tot mijn vriendin er op een gegeven moment een had. Een Berner Sennen.
Kleine hondjes zijn niet moeilijk, maar zulke grote honden zijn echt niet gemakkelijk en je hebt geen minuut rust. Je moet er ook mee naar de hondenschool en zelfs dat is nog geen garantie dat je ze zal kunnen africhten.

Dat is wel superslim, maar mijn hondjes zijn niet alleen omdat het er twee al zijn, weet je wel. Anders had ik dat echt gezegd. Ik kan natuurlijk wel zeggen dat ík alleen ben, ohjee, ik krijg al een soort plannetje. Haha. Bedankt!
:smirk:

Weet iemand wat ik extra voor mijn ouders kan doen? Ik heb nu:

1. De honden 's morgens om half 7 uit laten, zodat mijn ouders langer kunnen slapen + 's middags een groot rondje van een uurtje of zo in het park met ze lopen en ze 's avonds voor het slapen uitlaten. (Dan hoeven ze het nog maar minimaal 1 keertje te doen, als ik op school zit) en anders wil ik best vroeg in de middag en aan het eind.
  2. Stofzuigen/schoonmaken in woonkamer/badkamer/slaapkamers/keuken/garage
  3. De tuin zomer-proof maken
  4. Strijken en wassen + de was buiten hangen
  5. Gratis en voor niets de hele voor-, zij- en achtertuin met de hoge drukreiniger schoonmaken zodat alles onkruidvrij wordt.
  6. De auto’s wassen en uitstofzuigen

Nog meer ideeën?
Mennn, ik wil dit echt zo graag.

Ik zou alleen naar het nestje gaan kijken, foto’s maken en die dan aan je vader/moeder laten zien(en dan hopen dat ze zwichten). En een soort van begroting maken van het geld, zodat je vader/moeder kunnen zien dat je er echt voor kan/wil betalen. En natuurlijk extra lief zijn, helpt altijd.

Je kan zeggen dat je zelf goed hebt nagedacht en dat je denkt dat je wel toe bent aan de verantwoordelijkheid van een hond. Overdrijf een beetje met dat je het laatste jaar heel zelfstandig bent geworden enzo. en dat je er daarom echt aan toe bent. Vervolgens kun je ook zeggen dat je het gevoel hebt dat er iets ontbreekt. En als alles niet werkt kun je ook gewoon de tranen in de strijdt gooien, als dat niet lukt kan je ook nog ‘jullie hebben neits voor me over, ik heb het gevoel dat ik hier niets mag! blablabla’.

goodluck!

haha ik ken weinig mensen die nog op kamers gaan hoor =)
ik ga zelf ook niet op kamers =) misschien zij ook niet :stuck_out_tongue:
en soms mag je wel huisdieren mee nemen =)

maar anders gewoon met een smoesje je ma meenemen haha, en dan ineens langs de puppie’s =)

Meiden, super bedankt voor al jullie reacties!
Als het allemaal niet helpt, dan ga ik gewoon zelf even langs het asiel (wel pech dat het helemaal aan de andere kant van de stad is, tussen de bomen ergens) en maak ik foto’s van het beestje. Of denken jullie dat je niet daar heen mag en in je eentje kijken als je 14 bent?

Verder is het nestje wat ik op het oog heb, en sommige puppy’s gewoon nouja, niet heel erg ver. Maar veelste ver en onbekend om erheen te kunnen op de fiets en zo. Ik ga nu even op de site van het asiel kijken.

Onwijs lief dat jullie met zovelen reageren!

Ik ben ondertussen de eerste hond tegen gekomen die wel met katten kan! Dat is ook meestal wel een drama, maar deze hond heeft ergens gewoond met 4(!) katten in huis. En met een kindje van 2. Superhond, helemaal mijn smaak, echte kroelkont. Minpuntje: is al 4 jaar. En mijn moeder heeft me eens verteld dat ze een grote hond niet zo snel in huis durft te nemen die ze nog niet kent, maar ja, in de beschrijving lijkt het een super zachtaardige, fijne hond. Maar aan de andere kant, dan is 'ie al ongeveer op de helft van zijn leventje. En hij zit in Eindhoven, terwijl ik in de buurt van Rotterdam woon.

Maar voor de rest is het een super hond, zo lijkt het. En ja! Ik ben even heel erg blij!

Update @ 17:35; Ik wist dat er een addertje onder het gras moest zitten!
Deze hond is al geplaatst, helaas helaas.

Zeg dat ze in het asiel zo slecht hebben, en jij dit kunt verbeteren, verder heel aardig doen (zoals klusjes, afwassen enzz)

Haha, graag gedaan hoor!