Ouders overhalen vakantie Italië

heeey allemaal, mijn vriendinnen en ik willen komende zomer heel graag op vakantie naar Italië. We willen met z’n vieren. We zijn allemaal 16 jaar, en we willen dus in een jeugdherberg gaan slapen. Maar er is een probleem, 2 van mijn vriendinnen mogen van hun ouders, maar ik en de andere vriendin niet. Dus hoe kunnen we ze overhalen en vertellen dat het echt verantwoord is en zo?
xxx

Trouwens, we willen misschien ook wel op een camping slapen :wink:

Nee is nee. Luister naar je ouders.
Wat is dat tegenwoordig met ouder overhalen…

Ze is 16, ik geef die ouders groot gelijk. Nee is nee, leg je erbij neer.

Jullie zijn 16, dat is best jong om alleen naar een land te gaan waar je de taal niet van spreekt.
Ga anders lekker naar een nederlands eiland?

Opzich logisch dat je nog niet mag als je 16 bent. Kan je anders niet met een groepsreis voor jongeren ofzo?

Nee, van mij zou je pas met 18 naar het buitenland op vakantie mogen. Misschien dat jullie gewoon binnen Nederland mogen - dat kan ook heel leuk zijn

Lol op mn 16e naar het buitenland met vriendinnen kon ik lekker op mn buik schrijven. :’).
Ik zou eerder kijken naar een vakantie op Renesse of Texel ofzo als ik jou was.

16 vind ik persoonlijk niet eens zo heel jong voor op vakantie gaan maar als je ouders er zich er niet goed bij voelen snap ik dat ook wel.

nee is nee,

misschien kan je iets regelen om via een jongerenreis te gaan?
Dat kan een mooie tussenweg zijn voor jullie,

Dit, maar zoek anders naar een tussenoptie? Iets waar alle vier de ouders tevreden mee zijn?

Ik ging toen ik 16 was op vakantie in Nederland (Valkenburg) en op mijn 17e naar Blankenberge, België dus. Dat is echt prima op die leeftijd. Dit klinkt niet leuk en dat vond ik 3 jaar geleden ook niet, maar je bent pas 16 en je bent kwetsbaar. Deal with it, sorry.

Ga anders met een reisorganisatie als simbo of vinea, dan kun je naar het buitenland met je vriendinnen maar is er wel begeleiding van volwassenen. Ik ben zelf 2 keer met vinea naar Spanje geweest en heb het erg naar m’n zin gehad, wij kregen genoeg vrijheid om uit te gaan maar veel dingen worden voor je geregeld en als er iets gebeurt heb je altijd een volwassene om op terug te vallen.

Wat iedereen hier zegt… ga of met een jongerenreis of lekker binnen Nederland.

Of haal je ouders over om ook naar Italie te gaan en zoek dan een plaats met je vriendinnen op dezelfde camping. Dan zijn ze wel in de buurt als je ze nodig hebt maar kun je ook wel je eigen gang gaan.

thanks allemaal! ik zal naar organisaties gaan zoeken, en anders idd in Nederland :wink:

Verder kan het in het vakantie topic!