Ouders overhalen uitgaan?

Hoihoi,

Ik wil vrijdag weer uitgaan maar ben vorige vrijdag ook al geweest.
Mijn ouders hebben liever niet dat ik te vaak uitga enz.
Weten jullie hoe ik m’n ouders kan overhalen??
(ik ben 15)

nee, luister naar je ouders.

Waarschijnlijk maken ze zich zorgen om jou en eventueel je schoolwerk.

Mijn schoolwerk is niet slecht,
Ik doe havo en op de meeste vakken sta ik een 7-8

waarschijnlijk maken ze zich zorgen dan om jou.

+ het is nogaltijd hun huis.
Je ouders hebben regels en daar moet je je aan houden. ‘Overhalen’ klinkt voor mij nogal kinderachtig. (puur omdat ik genoeg topics heb gelezen waarbij het ging om een ‘verwend-nest-syndroom’ )

ga eens zitten met hun en vraag waarom ze bezorgd zijn, ga er eens dieper op in. Wees kalm en volwassen en zoek samen naar een oplossing.

Mijn ouders zeiden altijd: Ons huis, onze regels. Wel eens vervelend, maar wel waar natuurlijk.

Eens met Soundsoldier, ga volwassen met ze om te tafel en vraag gewoon waarom ze niet willen dat je gaat. Als dat dingen zijn als dat ze te jong vinden en het eens per twee weken gewoon voldoende vinden, dan moet je daar genoegen mee nemen.
Als ze nu vinden dat jij de volgende dag niet meer vooruit te branden bent oid, dan zou je misschien afspraken kunnen maken over dat je belooft dat je dat dit weekend wel bent en het bijvoorbeeld iets minder laat maakt. Dan kan je laten zien dat je hen ook tegemoet wil komen. Dan moet je je daar natuurlijk wel aan houden, want doe je dat doet is het vertrouwen van je ouders ook meteen weg.

Oftewel praten en volwassen en kalm blijven. :slightly_smiling_face:

Ik zou inderdaad ook gaan praten met ze en dan kijken waarom het niet mag.

Op mijn 15e mocht ik ook zeker niet uitgaan en al helemaal niet 2 weekenden achter elkaar. Gewoon luisteren dus, ik zou niet een heel gesprek gaan voeren met ze om te vragen waarom het niet mag en blabla, vorige week ben je al geweest.

Haha mijn ouders zeiden altijd: zolang je in ons huis woont leef je volgens onze regels :’)

Nee serieus, je bent nog maar 15. Je ouders hebben echt het beste met je voor, dus luister naar ze. Je kan ook met ze om tafel gaan zitten zoals NobodyKnows zegt.