ouders overhalen tips!

hallo, ik wil heel graag een blackberry. Ik betaal hem zelf. Alleen mijn ouders vinden het een te dure telefoon… wie heeft er tips zodat ik ze kan overhalen?
alvast heel erg bedankt!
xx

Eh niet. Luister gewoon naar je ouders.

Als je het zelf betaald moet je het zelf weten?

^ligt eraan hoe oud je bent. Ouders hebben echt nog wel wat te zeggen over je geld dan.

Idd, ik denk ook dat je je geld beter aan andere dingen uit kan geven.

Maar goed, vertel ze anders nogmaals dat je er heel goed voor gaat zorgen, omdat jij hem toch zelf betaalt e.d.

Mobieltjes horen bij je leeftijd, dus inprincipe mag je het kopen zonder toestemming van je ouders als minderjarige.

Maar je bent 13 jaar, komt op mij over als meedoen met de trend.

Je bespaart geld want je gaat minder bellen en sms’en, want je kunt gratis pingen.

Maar voor pingen heb je toch internet nodig, en dat kost toch ook geld?

pingen bespaard heeeel veel beltegoed in de maand,
dan zeg je: al mn vrienden hebben ping dus dan hoef ik geen btg meer haha

Denk 2x na (of 3x, of 4x) voordat je er eentje koopt…
Je kunt je geld echt aan betere dingen uitgeven!

Ik snap dat je hem heel graag wilt, maar ik vind je ook nog een beetje jong voor zo’n dure telefoon.
Ik weet eigenlijk niet echt argumenten, tenzij je veel vriendinnen hebt waarmee je kan pingen. Dan kan je argumenteren dat pingen goedkoper is dan gewoon sms’en (denk ik toch?).

Iedereen loopt er bij ons op school ook mee rond -.- Op straat zie ik 10jarige ook kloten met ene BB…
Ik zelf vind de mobiels naja… niet interessant ofzo, maar laat je ouders een site bekijken, waarin ze zien wat het allemaal inhoud, wat je besteed aan geld enz?
Veel succes!

Echt bedankt voor de tips! Ik wil hem niet om ‘mee te doen’ haha. Mijn vriendinnen hebben wel ping dus dat scheelt dan wel geld. Bedankt iedereen :slightly_smiling_face:

Wat je ook nog kan zeggen (en ik hoop dat je het doet ook) is dat je een goede beschermcase zal kopen. Want ik vind op je 13e zo’n dure gsm wat vroeg, en dan lijkt het me ook de bedoeling dat hij een paar jaar meegaat. En in Blackberry’s komen snel krassen. Zo kan je zeggen dat je een keer veel geld uitgeeft aan een goede gsm, die dan ook lang meegaat…

Als je het zelf betaald, vind ik het wel vreemd dat het niet mag van je ouders. Maar uiteindelijk ben je pas 13, dus zul je toch echt naar je ouders moeten luisteren… Helaas.

Als argument kun je inderdaad gebruiken dat het goedkoper is door pingen, het internet dat erop zit is handig om je schoolrooster te bekijken (bij mij dan), en natuurlijk dat je het toch zelf betaalt.

Op andere telefoons kun je toch ook Whatsapp downloaden? Volgens mij kan je daarmee ook pingen naar mensen met een BB, of met een ander soort app.

Ja dat klopt wel… Ik ga er is over na denken. dankje!

Ik snap het wel. In eerste instantie is een BB een zakelijke telefoon met functies die je op je dertiende waarschijnlijk helemaal niet nodig hebt. Als ik jouw ouders was geweest had ik het ook onzin gevonden.
En als je 'm niet wil hebben om mee te doen met de trend, waarom wil je 'm dan wel per se hebben?

Maar als argument voor jou is inderdaad het geld besparen met het pingen wel een argument.

Ik wil geen BB, juist niet omdat het lijkt alsof ik bij de trend wil horen.
2 vriendinnen van mij hebben in één (afgelopen) weekend een BB gekregen omdat ze willen ‘pingen’ en gewoon erbij horen. Wat een onzin.

Omdat ik het een hele mooie telefoon vind. Ook is die echt heel fijn om te gebruiken, en het typt snel. Ook gaat het me echt veel beltegoed besparen (door ping & whatsapp).