ouders overhalen konijn binnen

hallo

mijn konijn is nu al aantal maanden en zit alleen buiten in een hokje. ik geef m echt wel heel veel aandacht maar het regent nu en ik vind t zo zielig dt hij nu en alleen en in de regen zit. Ik wil m dus ook heel graag binnen maar dat mag niet en een vriendje mag ook niet. Hebben jullie mischien tips hoe ik mijn ouders overhaal of hoe ik mijn konijn blijer maak?

xxx Claudia

Laat hem los in de tuin

dat kan nu dus niet omdat onze tuim helemaal omlicht

Wat is de reden dat het niet mag van je ouders?

Is het misschien leuk om je konijn iets te laten doen (als je dat nog niet doet)? Zoek: verrijking voor konijn op google.

Een konijn binnen kan behoorlijk stinken dus in dat opzicht snap ik je ouders wel.

Dit inderdaad. Ik heb jaren konijnen gehad, maar ik ben blij dat ik ze buiten heb gehouden. Sowieso zou ik niet zomaar je konijn van buiten naar binnen halen, vanwege het temperatuurverschil. Ik weet of dat zo gezond is voor een konijn… zeker als ze al een wintervacht hebben (gehad).
Ik zou naar dingen zoeken waar je konijn zich mee kan vermaken. Dat kunnen ook simpele dingen zijn zoals een eierdoos, of een keukenrol.

Je hebt maar 1 konijn???
Konijnen moeten altijd met z’n tweeën zijn! Anders vereenzamen ze! Dus haal je ouders over voor nog een konijn want nu zit hij alleen en dat is echt niet goed.

Heb je een mannetje, koop een vrouwtje en laat het mannetje castreren.
Heb je een vrouwtje, kun je een man of vrouw kopen.

Man en man gaqt niet goed samen.

Konijn naar binnen halen is ook niet echt slim. Ik had er vroeger ook een paar en soms deden we ze ook binnen en dat stonk enorm. Al hoewel hebben onze buren de konijnen ook binnen. Dat beest huppelt elke dag vrij door de woonkamer en dat gaat wel goed. Maar ja je moet natuurlijk uitkijken voor snoeren etc.

Ik vind het altijd een beetje zielig als ik een konijn in een hokje zie. Konijnen zijn hele sociale dieren en ze worden direct een stuk gelukkiger als ze een maatje hebben. Als je echt niet een tweede erbij mag halen, dan zou je eventueel een knuffel kunnen neerzetten, ik heb ooit eens gelezen dat ze zich dan niet alleen voelen. En ik zou je konijn vaak knuffelen en hem er gewoon buiten uit halen en een volgende keer gewoon geen konijn meer kopen.

Een konijn KAN NIET alleen zijn! Koop alsjeblieft nog 1 konijn. Ik zou hem buiten laten en miss in de winter af en toe binnen.

Zou ik eigenlijk juist niet doen. Een konijn kan heel goed buiten leven. Als je hem binnen laat raakt hij gewend aan de temperaturen daar en heeft hij meer moeite om buiten opnieuw te wennen. Ik weet niet of het uitmaakt als je hem een uurtje binnen hebt, maar ik zou hem tbh gewoon buiten laten.

Een konijn(enhok) kan heel erg stinken dus ik vind het logisch dat hij niet naar binnen mag. Anyway, het is inderdaad wel een gezelschapsdier dus ik zou vragen of je er nog een konijn bij mag. Sowieso kan een konijn prima buiten leven. In de zomer/lente kun je een ren in de tuin zetten zodat ze rond kunnen rennen zonder dat ze ontsnappen.

Ja vind ik ook zielig! Mijn oppas kind heeft ook een konijn en die is zit echt in een heel klein hokje helemaal alleen. Hij kan naar links springen en naar recht en that’s it. Tenzij je konijn echt veel bewegingsruimte heeft vind ik het sowieso zielig als je hem in een hok stopt.

Koop zo’n ren voor in de tuin en zet je konijn daarin, kan ie ook niet weglopen. :stuck_out_tongue:

Mijn konijnen staan ook gewoon binnen en dat stinkt echt niet. Als het buiten lekker weer is zetten we gewoon de hele kooi naar buiten die dag, ren eraan en dan crossen ze door de tuin.

Ik denk dat het niet verstandig is om aan je ouders hoofd te blijven zeuren. Konijnen kunnen wel wat aan hoor, een beetje regen doet geen kwaad. Gewoon leker veel aandacht geven en als de tuin weer in orde is kun je m ook in een ren doen of even uitlaten met zo’n riempje. Dat vind één van mijn konijnen geweldig, zo rondracen door het gras.
Ik snap alleen niet waarom je geen twee konijnen hebt. Konijnen kunnen echt heel eenzaam zijn als ze geen maatje hebben. Zelfs jouw aandacht kan nog te weinig zijn dan.

Oooh ik ben zo blij met de tips, uitlaten vind ik wel een goede en van dat knuffeltje ook. Vinden konijnen het ook leuk als je ze trucjes leert?

Ik heb 3 konijnen. In het begin zaten ze met zn drieën in een groot hok maar 2 konden het niet goed met elkaar vinden dus nu zit er 1 alleen en de andere 2 samen. Ik geef altijd meer aandacht aan de een die alleen zit, omdat die dus alleen is. Ben dol op ze!

Je kan beter je ouders overhalen een tweede konijn te nemen, konijnen zijn namelijk groepsdieren en zijn zeer ongelukkig alleen, zeker als hij de hele dag buiten zit.

Een konijn binnen is absoluut niet ideaal, het geeft veel stof en troep. Mijn twee konijnen gaan over een week of twee juist naar buiten.

Een konijn heeft overigens ook minimaal een vierkante meter nodig (das dus per konijn, 2 konijnen=2m2.) omdat het actieve dieren zijn die graag rennen en springen.

Wij hadden er ook altijd 2 en die vermaakte zich prima in hun hokje in de tuin. Toen het ging sneeuwen, regenen en stormen wouden we ze naar binnen verplaatsen omdat we dachten dat dat beter voor ze was. Eentje heeft het door het plotselinge verandering van de omgeving en het temperatuurverschil van koud naar warm niet overleefd.

Konijnen kunnen zich prima aanpassen aan het weer als ze altijd buiten staan, en als jouw konijn buiten gewend is zou ik hem zeker niet ineens naar binnen halen. Probeer je ouders uit te leggen hoe belangrijk het is dat ze een maatje hebben want ze kunnen echt doodgaan aan eenzaamheid.