ouders overhalen > alleen op vakantie

@ fart: jij denkt wel dat je alles bent omdat je zestien geweest bent,
maar je gedraagd je als een kind van zes :wink:

ja fart, wat ben jij kinderachtig zeg, waarom geef je haar niet gewoon een tiip ondanks dat ze het toppunt van onverantwoordelijkheid is :darth:

Of jij bent jaloers omdat jij nog niet op vakantie mag. je ouders zeggen het niet voor niks dat je ziet mag. je hebt dus geen verantwoording…

Helemaal niet. Mijn ouders zeggen dat ik niet mag, omdat ze willen
dat ik met hun meega en omdat ze dan denken dat ik dat jaar daarop naar lloret ofzo ga.

Volgende x eerst goed geïnformeerd zijn;)
aan dit soort commentaar heb ik ook niks dus, reageer dan niet (:

''b]omdat~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~[/b] ze willen
dat ik met hun meega ‘’
En dit willen ze waarschijnlijk omdat je nog niet alleen op vakantie kan.

in je eerste bericht zeg je dat ze geen toestemming geven dus je geeft aan niet te mogen. dus je moet of duiderlijker zijn in je bericht of niet liegen dat je gewoon niet mag…

Maar wat ik wel iets voor je vind ik dat je gewoon zegt dat je bij een vriendin slaapt en dan stiekem gaan…

@fart; Gedraag je normaal man, zij is dan al 16.
Maar volgens mij moet jij nog 5 worden.

OT: Als je niet mee mag, niks aan te doen.
Maar dat is volgend jaar, dan heb je nog super lang om je ouders over te halen…

Er zijn genoeg mensen van 16 die wel alleen (met vrienden dan) op vakantie
gaan hoor.
Ik vroeg om tips, remember? (:

Waar gaan je ouders dan heen?
Kan je dan niet gewoon bijv. 2 weken met hun mee en daarna met vriendinnen weg? (Of gaat dit niet over de zomervakantie?)

Ga met ze aan tafel zitten (eventueel met je vriendinnen erbij, ook al lijkt dat me niet nodig als het alleen maar niet mag omdat zij willen dat jij met hun mee gaat) en hou d’r eens een goed gesprek over. Maar desnoods een compromis.

misschien kan je proberen om eerst een weekendje ergens te kamperen in het dichtsbijzijnde bos…
dat ze je misschien daarna meer vertrouwen?
oke dit klinkt best raar

ik heb echt geen idee, maar ik mag het nog lang niet xD volgens mij moet ik tot mn 17e/18e mee met mn ouders…

ja Dan zijn die ouders die dat wel toelaten ook niet volwassen…

ik zij je in mijn eerste bericht al wat Doe je als je problemen hebt?? en ik zij ook al als je hun daarmee kan overtuigen mag je misschien wel Dus dat is dus een tip ja… Remember;)

Hahaha, dus jij beweert dat iedere tiener van 16 die op vakantie gaat met
vrienden onvolwassen ouders hebben? Haha, dat is echt belachelijk!

Hm, wat doe je als je problemen hebt? Dat is meer iets wat je overlegd als je mág, remember

en het is niet zij maar zei

Weet je ook waarom je niet mag? Uit jouw verhaal maak ik niet op dat je ze dat hebt gevraagd :wink:

Omdat mijn ouders mij te jong vinden & omdat ze dan denken dat ik het jaar daarop naar lloret ofzo ga.
wat ik ook van plan ben

HAHAHAHAHA ja dat zal het zijn :’), ik denk inderdaad dat ik alles ben omdat ik 16 ben geweest :B JIJ gedraagt je als een kind van… 15…[sorry, BIJNA 16] en dat is natuurlijk heel normaal :slightly_smiling_face: maar dan moet je natuurlijk niet gaan denken dat je volwassen keuzes kunt maken… blijkbaar heb jij wel ouders die dat wel kunnen *spagettimonster-dank* wees je ouders hier dankbaar voor en blijf gewoon lekker thuis :slightly_smiling_face:

Maar als jij dit jaar niet gaat, dan wil je volgend jaar wel naar Lioret?
Of ga je dan wel naar Nederland…
Ik zou gewoon laten zien dat je prima voor jezelf kan zorgen, en dat je verantwoordelijk bent zodat ze je alleen op vakantie durven te laten gaan!
En als ze willen dat je perse nog met hun mee gaat, dan kun je toch een andere week met vriendinnen gaan

Als jij wilt dat wij goed geïnformeerd zijn, had je het duidelijker moeten vertellen en niet later dat er nog even bij zeggen.

Net alsof alle 16-jarigen te onverantwoordelijk zijn om voor zichzelf te kunnen zorgen. Ik weet niet hoe dat bij jou zit, maar bij mij is dat in ieder geval niet zo, vandaar dat mijn ouders me daarin ook vertrouwen. Je kunt niet iedereen over één kam scheren.

En @ Fart: je loopt te roepen hoe oud jij wel niet bent maar je gedraagt je als een kleuter.

En ontopic: misschien kun je je ouders eens laten overleggen met de ouders van je vriendinnen? En goed uitleggen dat jullie geen gekke dingen gaan doen etc. Als je ouders je niet de kans geven om te bewijzen dat je die verantwoordelijk aankunt, kunnen ze ook niet bewijzen dat je het níet aankunt.

HAHAHAHAHA. Nou dan zijn we het daar in ieder geval over eens:
Jij denkt dat je alles bent omdat je zestien bent geweest
En ik denk dat jij denkt dat je alles bent omdat je zestien bent geweest.
Ik denk alleen dat je niet alles bent omdat je zestien geweest bent.
Oh, lees ik nou net op je profiel dat je achttien bent? Hm, heb je vast verkeerd
ingevuld. Je komt namelijk vrij onvolwassen over. Je scheert iedereen over één kam, hoezo: onvolwassen? Je barst van de vooroordelen en je gunt een ander niks. hoezo: onvolwassen? En als je geen antwoord meer weet dan begin je maar met dat sarcasme van je: hoezo onvolwassen?

Je denkt ook heel leuk te zijn met je sarcastische opmerkingen over mensen die vijftien (BIJNA ZESTIEN) zijn, maar ben je zelf nooit zo oud geweest? Je hoeft niet meteen iemand af te kraken als die wat vraagt. Dit forum is bedoelt om elkaar te helpen en niet om elkaar af te kraken. Eigenlijk iets voor mensen die al wat volwassener zijn, dus wat doe je eigenlijk hier? :slightly_smiling_face:

Jij hoeft voor mij niet te bepalen of ik lekker thuis blijf of niet. Ik heb dit topic geopend om tips te krijgen om je ouders over te halen en niet om een discussie over leeftijd te gaan houden. Je hebt nog geen een tip gegeven, dus dan heb je hier ook niks te zoeken. Dat jij niet op vakantie ging met vrienden toen je zestien was (of ben je dat? zou me niks verbazen) moet je helemaal zelf weten!
Omdat jij dat nooit hebt gedaan hoef je het een ander nog niet te misgunnen. Dat komt namelijk vrij onvolwassen over.

Je bent onvolwassen (BIJNA volwassen! :grinning_face_with_smiling_eyes: )
Maar dat bijna was natuurlijk sarcasme, dat begrijp jij wel toch? :relieved:

Kijk daar heb ik wat aan, zoiets kan ik van jou niet verwachten Fart!

Bedankt. :grinning: