ouders overhalen > alleen op vakantie

heee!
ik ben nu 15 en wil volgend jaar graag met vriendinnen
op vakantie, wel in nederland hoor naar renesse of terschelling.
het probleem is alleen dat mijn ouders geen toestemming willen
geven, ik ben dan wel 16 maar wel net (ben in mei jarig). ik wil
echt supersuper graag, want het lijkt me echt heel leuk & anders
mag ik volgend jaar als ik 17 ben ook niet naar spanje of griekenland.

dus: heeft iemand tips om je ouders over te halen? of hoe je er
tactisch over kunt beginnen?

alvasat bedankt! xxx

Praat met je ouders over de vakantie en zeg dat je het IDEE hebt om met vriendinnen op vakantie te gaan. Misschien kun je ook iets zeggen van; als je wilt kunnen jullie me brengen en ophalen, ik bel elke dag eventjes. Dat soort dingen. Ik neem aan dat je ouders jou en je vriendinnen wel vertrouwen?!

Je kunt voorstellen om ze elke dag te bellen? En ze gewoon een beetje overhalen, Ja maar al mn vriendinnen mogen ook, en die zijn evenoud… Dat is toch oneerlijk blabla.
Komt vast wel goed! :wink:

Ik denk niet dat je met het argument ‘’ Maar hun mogen wel ‘’ verder komt. Dan krijg je het standaard antwoord; ‘’ Ja maar jij bent hun niet ‘’. Maar je kan altijd zeggen dat het gezellig is om een keer met je vriendinnen op vakantie te gaan, en gewoon niet té ver weg dus dat als er wat is dat ze altijd er nog naartoe kunnen rijden ( terschelling lijkt me dus niet zo’n goed idee dan x’D)

niet lullig bedoeld hoor maar als je 15 bent dan mag je niet alleen een hotel boeken :face_with_raised_eyebrow: maar ja ik snap waarom je ouders het verbieden.

Denk maar over deze punten en als je ze met deze punten kan overtuigen zou het wel mogen

-wat doe je als je geen geld meer hebt
-tickets verloren
-andere spullen gestolen portomonee met je ID kaart (dan kan je niet weg dus)
-als iemand ziek word of iets krijgt??
-Je problemen hebt met het hotel
-Problemen met je vriendinnen? de ene daarheen en de andere ergens anders…

Het klinkt heel moederlijk maar zo moet je het wel zien? Je weet dan niet wat je moet gaan doen dat is de reden waarom ze je niet laten gaan…

Nouja als je in Nederland op vakantie gaat heb je dat probleem met je ID kaart niet echt. Maar je hebt wel gelijk.

geduld is echt iets moeilijks voor jou he :’)

Ga op kamp?

Ja :slightly_smiling_face: Maar dan ben ik al 2 maand 16 dus…

Dat zie ik niet echt zitten, ik wil op vakantie doen en laten wat ik zelf wil.
Geen activiteiten of regels.

Ehm,

• Ik ga niet in een hotel maar op een jongerencamping
  • Ik ben dan al 16

En tja, nederland is niet heel groot ofzo dus (:
Geld heb ik genoeg, en kan ik anders lenen van
vriendinnen… Maar wel bedankt :slightly_smiling_face:

mijn broer mag ook niet, omdat je dan echt met zo’n groep ben zegmaar. & omdat ze weten dat die groepen heeel vervelend kunnen zijn. dus dat word natuurlijk zuipen enzo, en dan de personen met wie hij gaat, weet je bij hem gewoon al zeker dat er iets fout gaat. weet niet waar’ie moet stoppen enzo, als hij zo in coma ligt kijk ik daar niet van op.

heb je eigelijk niks aan, maar misschien hebben jouw ouders ook wel een beetje moeite met zo’n grote groep ofzo? of ze zijn gewoon bezorgd dat er wat gebeurd ofzo, ik weet niet hoe je ouders in het algemeen zijn met uitgaan enzo…?

Ik ben in de zomervakantie naar spanje geweest met vriendinnen en ik was toen 16.
Ik heb het zo gedaan dat ik en mijn vriendinnen alles gewoon heel goed hadden geregeld en goed overleggen met de ouders, regels maken, waar je je dan ook echt aan gaat houden. En laten zien dat je wel een week voor jezelf kan zorgen, anders kook je thuis eens bijvoorbeeld.
Het hing er bij mij ook vanaf met wie ik ging, mijn ouders vertrouwden ons wel.

Oke nou vergeet dat hotel dan maar ja een jongeren camping is nog veel erger(ik denk nu even als een ouder he) Wat ze daar uitspoken mag niet in een hotel… maar ja je kan dan wel 16 zijn maar sommige meisjes mogen ook niet alleen op vakantie als ze 18 zijn…

Als ik jou was zal ik gewoon wachten totdat het mag dan geeft het je zelf ook een beter gevoel…

(ohja en het geld van wie zou je dat willen lenen?? als je vakantie wilt zou je het ook zelf moeten betalen anders kan je gewoon niet op vakantie)
En ja ik heb ervaring want ik heb een eigen huis en verantwoording…

zozo, 16 al! :open_mouth:

Fart hou het netjes xD ik denk dat je nu zin hebt om te spammen xD :grinning_face_with_smiling_eyes: Niet met darth dat mag niet meer… :villagepe

Probeer te regelen dat er een ouder meegaat, gewoon een relaxt iemand. Misschien mag het dan wel.
Ik mocht deze zomer (toen was ik 14) ook met mijn vriendje mee naar Frankrijk, maar zijn ouders waren ook mee.

nee ik ben serieus :astonished: hallo, ze is AL BIJNA 16 HOOR! natuuuurlijk kun je dan alleen op vakantie.
:villagepe

jaaaa tuurlijk mag het dan naar de tuin met een tent xD

ik die :villagepe is zoo grappig xD

jij bent dezelfde persoon als ‘‘ik ben bijna 16 en ik kan geen 2 maandjes wachten om naar de discotheek te gaan dus ik moet ID vervalsen’’

Ik denk niet dat je verantwoordelijk genoeg bent om alleen op vakantie te gaan