Ouders op facebook

IK HERKEN HET! blokeren, en als ze ernaar vragen. doen alsof je dom bent en er geen idee van hebt wat er allemaal aan het gebeuren is met facebook :astonished:!

Hahaha dit doet me denken aan south park :grinning_face_with_smiling_eyes:

Ik had ook fb aangemaakt voor een beetje privacy, maar mijn vader ontdekte ook al snel fb en nodigde me uit als vriend, maar ik heb hem nog steeds niet geaccepteerd. :grinning: Ga ik ook niet doen.
Ik zou ze gewoon blokkeren/verwijderen. :stuck_out_tongue:

Ik heb zelfs m’n zus niet op twitter, lol.

Als je hen niet wilt verwijderen kun je ook zorgen dat je statussen onzichtbaar zijn voor hen hé:). Als je iets typt in het status-balkje zie je naast de " delen “-knop een slotje. Daar moet je op klikken en dan springt er een venstertje open, klik op " aanpassen” en typ je ouders hun naam in bij " verbergen voor ". Dan kunnen ze de status die je net getypt hebt in dat balkje niet lezen wanneer je op delen klikt ^^. (dit moet je wel iedere keer opnieuw doen, bij elke nieuwe status. En reacties op foto’s van vriendinnen ed zien ze wel nog…)

Vervelend --’
Mijn moeder heeft ook Twitter en houdt me heel erg in de gaten, zo ontzéttend irritant! ‘Rosalie, ik vind dat je die en die tweet moet verwijderen, dat klinkt zo negatief en verwend’ ‘Rosalie, je moet niet schelden in sociale media, dan lijk je net een viswijf’ ‘Rosalie, …’
Echt, HOU OP.

Het is zo irritant, dat ik gewoon niets meer durf te tweeten. Ik krijg toch wel
weer een reactie van ‘Rosalie, en dit en dat en zus en zo’. Pff.
In ieder geval - UP!

Ik zou ze gewoon blokkeren… hehe. Ik kende ook een meisje, haar ouders zaten ook op fb en overal op rageren! Echt dat het niet meer grappig was ook… Zij heeft ze geblokt. Maar ondertussen zijn die ouders nu ook vrienden met haar vrienden hahaa.
Verder heeft een tante van mij ook fb, maar ik heb haar ook niet geaccepteerd… Ken een paar jongens die bij met haar werken en dan stuurt ze ook al reactie op een vakantiefoto, ziet er erg mooi uit. Net alsof zij daar op zitten te wachten?

Als mijn ouders fb zouden aanmaken zou ik dat echt niet leuk vinden, zou ze ook niet accepteren denk ik… Heb niks te verbergen en post geen ‘erge/schandalige’ dingen op fb ofzo, maar het idee dat ze je checken… Kunnen ze net zo goed gewoon in real aan me vragen als ze iets willen weten…

Maar ik zou gewoon ze blokkeren en net doen of er iets met facebook is gebeurd ofzoo. Dat jij ook echt niet weet hoe het komt.

Maar ik snap ook wel dat je ze niet wilt verwijderen. Ten minste, ik voel me dan echt een kreng en dan heb ik weer zo’n schuldgevoel …
Het idee van Nachtstilte vind ik wel goed!

Ik heb me vader op facebook maar ik vind het niet erg dat het meeleest / reageerd. Ik heb niks te verbergen en de meeste dingen vertel ik toch wel want ik ga heel goed met hem om :slightly_smiling_face: Hij heeft mijn vrienden ook op fb, dus hij kan onze foto’s gewoon zien. Hij weet heus wel dat we geen spa blauwtje drinken tijdens het uitgaan haha. En dingen waarvan ik echt niet wil dat hij het weet, zet ik ook niet op facebook natuurlijk.

O ja, dat ken ik. Mijn ouders zijn zelfs actiever op hyves/facebook dan ik :’)
Mijn moeder post ook af en toe van dat soort reacties op mijn statussen, maar dan reageer ik daar weer op, en vervolgens weet ze er niks meer tegen in te brengen.

Als dat bij jou niet werkt, zou ik ze gewoon verwijderen en dan zeg je dat je het echt zat bent en dat ze mogen kiezen: Of jou als vriend maar dan niet reageren, of jou helemaal niet als vriend (op facebook/hyves).

Mijn ouders hebben gelukkig geen facebook, zou dat echt niet fijn vinden, ondanks dat ik niets te verbergen heb.
Wel heb ik een aantal familieleden op facebook, vooral nichten, en zelfs dat vind ik echt niet leuk… maar ik kan ze moeilijk verwijderen…

Ik had gisteren voordat ik ging slapen nog geprobeerd om het er subtiel met papa over te hebben. Hij reageerde wel weer een beetje verontwaardigd. Maar ik heb wel gezegd dat ik zijn post nog het minst erg vind maar vooral die van mama niet prettig vind. Hij zou er voor mij mee op letten. Maar toch vind ik het nog niet helemaal een geweldig idee. Ik wil ze wel verwijderen, maar ik voel me dat echt zo’n kreng.

Maar misschien hebben jullie allemaal wel gelijk en moet ik ze maar gewoon verwijderen, haha.

Hee, thanks voor deze reactie. Ik heb dit alleen geprobeerd via mijn mobiel, maar daarbij wil dat niet lukken. Dan kan ik alleen selecteren: Standaard, vrienden van vrienden, alleen vrienden, etc. Maar geen echte namen. En ik denk dat ongeveer 90% van mijn posts via mijn mobiel gaat, aangezien ik niet heel vaak achter de computer zit. Dus dat is wel even lastig, haha.

Heb ik ook! Mijn vader en moeder kijken altijd op mijn hyves en naar mijn krabbels en foto’s enzo, je kan ze inderdaad blokkeren maar dan zullen ze zich waarschijnlijk ook beledigd voelen. Ik zelf heb al m’n krabbels op hyves gewist zodat ze die niet kunnen lezen.

of plaats een berichtje van
sommige ouders kunnen hun grote dochter nooit los laten
blijven maar reageren op facebook
en voelen zich dan beledigd als ik er iets over zeg
ze hoeven zicht niet beledigd te voelen
ik heb geen geheimen voor ze
ze mogen best op mijn facebook pagina kijken
leuke berichtje van die ouders zijn ook welkom
maar niet te veel en niet te vaak
gelukkig doen mijn ouders dat binnenkort niet meer
omdat ik een grote meid ben
maar dat moeten ze nog beseffen
ik houd van jullie papsiee en mamsiieee for everrrr

@Jasmijnos: Ik vind het helemaal niet erg dat ze alles lezen. Ik heb totaal geen geheimen voor mijn ouders. Wat mij betreft mogen ze alles zien wat ik typ, het gaat mij echt om het reageren. Dat vind ik vervelend. Gewoon omdat het soort reacties en de hoeveelheid reacties vervelend wordt.

@Chickenlove, laat ik dat maar niet doen :wink:

@SmileAllDay, oh oke, dan zou ik ze blokkeren denk ik. Of hun reacties verwijderen als ze weer gereageerd hebben, verder weet ik niks (;

Hmzz lastige situatie…

Vind het ook raar om je ouders te blokkeren … (dan gaan je ouders ook denken)
Maar ik kan me goed voorstellen dat je ongestoord wilt kletsen met je vriendinnen… Is zo jammer dat hyves die optie niet heeft dat je je krabbels alleen kan afschermen voor willekeurige personen.
En als je nou in een prive bericht chat over persoonlijke dingen?
En de minder boeiende dingen bespreekt in de krabbels…
Een betere tip kan ik je niet geven denk ik…

Had de 2de pagina weer eens niet gelezen voor ik reageerde :-s
Maar kan je je ouders niet gewoon aanspreken hierop?
En hun uitleggen dat je het leuk vind dat ze jouw “vriendje” zijn op je hyves enz. Maar dat je het niet leuk vind dat ze zo veel reageren.
Ik denk dat als je daar heel eerlijk in bent, dat je ouders daar toch ook wel begrip voor hebben.
En jah zoniet? Dan kun je ze dr altijd nog uit gooien toch?