Ouders op facebook

Hee allemaal,

Ik weet niet of het hier thuis hoort, zo niet, verplaats het topic dan maar.

Ik irriteer me de laatste tijd echt ergens heel erg aan. Ik ben hyves eigenlijk ontvlucht omdat mijn ouders ook een hyves aan hadden gemaakt en continu op alle berichtjes die ik poste een reactie moesten plaatsen. Ik ontdekte Facebook, dolgelukkig, want daar kon ik gewoon ongestoort met klasgenoten en vriendinnen over vanalles kletsen.

En nu hebben mijn ouders Facebook ook ontdekt. Ik had eerst soort van geweigerd om ze als vriend te accepteren. Maar daar werden papa en mama beledigd/boos over. Toen heb ik ze maar als vriend geaccepteerd. En ja hoor, bij elk berichtje dat ik plaats moeten ze weer een reactie plaatsen. Vaak een reactie die mij lichtelijk afkraakt. (bijvoorbeeld over dat ik een ochtendhemeur heb of weet ik veel wat). Ik kan er gewoon niet meer tegen. Ik heb al tegen ze gezegd dat ik het prima vind dat ze een Facebook hebben gemaakt. Maar dat ik niet wil dat ze op mijn berichten reageren. En nadat ik dit had gezegd waren ze weer beledigd/verontwaardigd. Vervolgens blijven ze dus reageren.

Ik weet niet of ik me aanstel, maar ik vind het het echt ontzettend irritant.
Wat kan ik aan dit probleem doen? Ik voel me ook weer zo’n “bitch” als ik ze verwijder als vriend. Iemand advies of iemand last van hetzelfde probleem?

Hmm, lastige. Kan je ze niet blokkeren? En dan als ze zeggen: ik kan niet meer op je profiel?! doen alsof jij nergens wat vanaf weet?
Tja, als praten en gewoon eerlijk zeggen wat jou dwarszit niet helpt…

Ben blij dat mijn ouders er niet op zitten… Hadden ze dingen gelezen die niet voor hun oogjes waren haha!
Ik zou ze gewoon verwijderen. Dan maar kwaadschiks toch?
Je had al gevraagd of ze wilden stoppen. Nou dat doen ze niet dus dan unfriend. :grinning:

Gewoon verwijderen, problem solved.

Mijn pa heeft Hyves, Facebook, Twitter én Msn. Nja, ik vind een moderne vader wel leuk, en heb toch niks te verbergen!

Had ook zo’n soort probleempje :’)
Heb ze geblokt.

Ik heb echt geen idee ,mijn vader heeft zelf ook facebook en we zijn er allebij over eens dat we geen vrienden worden zodat we niet hoeven te zien wat we allemaal op facebook doen. Maar hier heb je natuurlijk niks aan dus zie dit maar als een Up :slightly_smiling_face:

Oh trouwens, een aantal van mijn vrienden volgen mijn vader ook en andersom, en ze vinden elkaar hilarisch :’).

Volgens mij kun je ze blokkeren…
En anders verwijder je ze gewoon maar dan leg ze gewoon rustig uit dat je het niet zo leuk vindt en dat je facebook gewoon meer voor je vrienden wil
gebruiken en als ze iets willen zeggen dat ze je gewoon kunnen spreken en niet via facebook oid.
Als ze toch je vrienden willen zijn kun je ze accepteren met de voorwaarde dat ze niet reageren (of niet negatief op dingen).
Of anders verwijder je de reacties gewoon steeds?

Mijn ouders hebben ook facebook, mijn vader reageert niet op dingen bij alleen afentoe ‘‘vind ik leuk’’ en me moeder wil nog wel eens reageren maar eigenlijk alleen leuke/lieve dingen. Vind het aan de andere kant wel vervelend want ze kijken echt 254342552x per dag op mijn facebook :pensive:

euhm, ik vind helemaal niet dat je je aanstel! ik schaam me zelf heel snel over mijn ouders en zoiets zou ik niet pikken. Gulukkig heb ik zelf niet last van dit probleem maar je kan er misschien een keertje zacht over beginnen tegen je ouders. bv: ik vind het helemaal geen probleem dat je met me bevriend bent op fb maar echt niemand zijn ouders schrijven reacties op het profiel van hun kinderen en je moet begrijpen dat ik het een beetje genant vind want echt niemand doet dat. En als ze boos worden zeg dan gewoon dat je geen klein kind meer bent en dat je geen oppas meer nodig hebt
ik hoop dat dit je een beetje help xx

Wow lange reactie enzoo hahaha :grinning:

Ik heb ook niks te verbergen, dat is het niet. Maar gewoon, ik erger me gewoon aan als ik een grapje post of iets wat aan mijn vriendinnen gericht is, dat ze hier dan op moeten reageren.

En het zijn lang niet allemaal negatieve reacties. Maar ook gewoon soms van zo’n kinderachtige reacties.

@Zaba, ik zou willen dat ik zo’n vader als jou had haha. Ik moet zeggen dat papa niet zo erg is. Zijn reacties vind ik vaak nog wel leuk/grappig. Maar mama kan alleen maar klagen of van zo’n domme dingen posten. Ze zit pas net op Facebook en snapt nog niet eens fatsoenlijk hoe het werkt. Ik wil gewoon ergens een plek hebben waar ik gewoon ongestoord vanalles kan posten zonder dat ik hoef na te denken.

Gelukkig kan ik dat wel op Twitter. Echt ik ben blij dat mijn Twitter op privé staat, en ik ga ze daar écht geen toestemming geven om mij te volgen.

Misschien moet ik ze inderdaad als vriend verwijderen.

Je kunt ze inderdaad blokkeren.

Ik zou ze gewoon verwijderen…
Je hebt ze toch al gezegd dat je het vervelend vindt dat ze steeds reageren op je posts, als ze vervolgens toch doorgaan dan is het ook een beetje hun eigen schuld…
Mijn moeder was ook zo erg bezig met hyves, elke krabbel die ik kreeg en elke krabbel die ik stuurde ging ze volledig uitpluizen waar het over ging enzo en dan ging ze me vervolgens dingen erover vragen zoals: waarom stuurde diegene dat naar je? waar sloeg die krabbel op? ik las op hyves dat je volgende week naar … ging.
Bloedirritant! Toen ik haar dreigde te verwijderen en blokkeren zei ze dat ze me uit huis zou zetten :’) Gelukkig kwam toen facebook en heb ik me daar volledig privé op aangemeld zodat ze niet weet dat ik er een heb.
Zucht, ouders.

Hmm lastig… Ik zou met ze praten zeggen van mam pap prima dat jullie af en toe op mijn facebook kijken (oke vind je misschien niet maar om nog wat vrede te bewaren) maar ik vind jullie berichten echt vervelend en zou heel graag hebben dat jullie stoppen en aangezien het niet de eerste keer is dat ik het vraag heb ik graag dat jullie het serieus nemen. En dan zeggen dat als het niet gebeurd je ze blokkeert hoe vervelend je dat zelf ook vind om te doen bij je ouders dus dat je ze wel al waarschuwt…

Jeetje, wat irritant zeg. Mijn moeder heeft mijn account ook wel eens opgezocht via google, en omdat ik m’n gegevens afgeschermd had wou ze zichzelf ook registreren, nou toen werd ik toch even kwaad haha…
Gelukkig zijn mijn ouders al redelijk oud dus ze hebben er verder ook niet echt behoefte aan.

@ Refly, haha dat is wel heel erg, ik mag gelukkig (hoop ik dan) nog wel thuis blijven wonen als ik ze verwijder.

Ik heb ook bijna mijn hele familie op hyves (neven, nichten, broertje, ooms, tantes) maar die reageren nooit ergens op, dus dan vind ik dat prima. Ja mijn nichtje reageert wel ooit op dingen, maar die is even oud als mij, dus dat is gewoon gezellig :slightly_smiling_face:

Ik denk dat ik eerst mama ga verwijderen. Die is het ergst. Papa kan ik nog wel handelen. Eerst even kijken hoe ze daar op reageren, haha :’)

oh dat is zo irritant, een vriend van me heeft daar dus ook last van en die moeder voegt blijkbaar iedereen toe die ooit daar over de vloer is geweest, dus mij nu ook, zegtie dat ik dr moet accepteren omdat ze zich anders beledigd voelt… like wtf :’)

Ik ga nu slapen, morgen weer om 6 uur uit bed, alvast bedankt voor alle reacties, ik lees morgen de rest :slightly_smiling_face: