Ouders op 18e beslissen over kleding?

Titel zegt t eigenlijk al. Mogen ouders op hun 18jarige zoon/dochter nog kleding verbieden?

Ik mag bijvoorbeeld van mijn ouders geen broeken aan, alleen als ik uit ga, of schaatsen, of pretpark ofso. Naar mijn vriend mag het ook niet, omdat zijn ouders ook gelovig zijn. Mogen ze mij nog broeken verbieden als ik 18 ben?

Ik heb ff een ander account aangemaakt omdat ik me hier best voor schaam en niet herkend wil worden…

Ik vind dat je vanaf je twaalfde al zelf wel kunt beslissen wat je aan trekt… En ja, 18 is volwassen dus dan al helemaal

Tja, het blijven je ouders en zolang je nog thuis woont zijn er regels. Persoonlijk zou ik er wel scheit aan hebben en gewoon een broek aan hebben. Ik vind dan ook niet dat ze jou dit soort dingen kunnen opleggen.
Maargoed, ik heb wel een duidelijke mening over het geloof en dit soort ongein wat daarbij komt kijken bij kijken.

geen broeken :’)?
of begrijp ik dit verkeerd?

ik ben 15, maar mag bijvoorbeeld geen shorts aan, en ik ga dus compleet kapot in de zomer, lekker 40 min naar school fietsen in 30 graden. en rokjes meestal ook niet.

en anders ga je toch een keer met vriendinnen het kopen, en dan sneak je 's ochtend gauw het huis uit?(zo’n soort tip gaf een vriendin mij laatst).
dan kunnen ze er ook niet zoveel aan doen, en anders weet ik het ook niet?

welk geloof heb je dan, en waarom mag dit niet?

Zolang je nog bij je ouders woont mogen ze het je wel verbieden. Het is hun huis, hun regels. Als ze echt fel daarop tegen zijn dan kun je daar moeilijk tegenin gaan. Dat is het nadeel van bij je ouders wonen. je bent intussen al volwassen en kunt wel eigen beslissingen maken, maar als je bij je ouders woont dan houden die je klein.

Ik zou dus een gesprek met ze aangaan over de situatie, maar als ze bij hun standpunt blijven dan vind ik dat je hun regels moet respecteren.

Bughhh in welk jaar leven we ookalweer =_= ongelooflijk dat dit soort mensen serieus bestaan.

Doe gewoon aan wat je zelf wil. Wat willen ze doen? Met z’n 2en je vasthouden en je zelf aankleden ofzo.

Ja dit. Ik vind het zelf erg overdreven, maar je woont nu eenmaal onder hun dak dus dan moet je je toch aan hun regels houden.

ieeew neee… ik zeur er al minstens 6 jaar om. Ik heb al gedreigd op kamers te gaan omdat er wel meer wordt verboden hier, maar ik ga studeren een halfuurtje met de bus hier weg :’’’)

Ik heb wel broeken en die gooien ze niet weg ofso, omdat ik met dagje weg of uitgaan wel aanmag…

Ik zou er echt gewoon schijt aan hebben hoor. Ben je zelf überhaupt ook gelovig? Ik vind het echt dikke bullcrap dat je niet aan mag doen wat je zelf wil omdat je nog thuis woont. Lekker voor je kinderen hun uiterlijk gaan bepalen, belachelijk. Als je nou elke dag in bikini over straat ging snapte ik het nog, maar het gaat om fucking broeken :’)

Op zich kunnen ze dat, omdat je thuis woont.
Maar ik vind het echt enorm hypocriet dat je het wel mag als je naar een pretpark gaat, gaat schaatsen of vooral: tijdens uitgaan.
Dan zou ik zeggen: het is altijd of nooit. Maar niet soms, dat is echt heel hypocriet. :’) Maar dat vroeg je niet, sorry.

Ach, ik denk dat je onderschat welke invloed dit kan hebben op de relatie met haar ouders. Ik heb geen inzicht in haar situatie, maar ik ben ook een kind van gelovige ouders en heb ook bepaalde keuzes gemaakt die mijn relatie met hun voorgoed hebben veranderd. Mss vind jij het maar een dom iets dat zij geen broeken mag dragen, en misschien is dat ook wel dom, maar haar ouders hechten er wss veel waarde aan en ik vind het heel goed van de TS dat ze dat respecteert en niet heel puberaal denkt ‘boeien het is mijn leven’. Punt is dat ze binnen een aantal jaar wss toch wel het huis uit gaat en dan kan ze zoveel broeken dragen als ze wilt, terwijl ze nog een goede band heeft met haar ouders. Maar als ze nu puberaal gedrag gaat vertonen dan schiet dat misschien wel in het verkeerde keelgat.

Daar zou ik me dus echt niks van aantrekken. :’) Dat slaat echt nergens op.

Ik snap wel dat je nog naar je ouders hoort te luisteren aangezien je nog thuis woont, maar dit vind ik een beetje té.

Waarom mag je alleen rokjes dragen dan? Want ik kom ook uit een gelovig gezin maar dit snap ik echt niet.

Ik ben zelf niet gelovig, en schreeuw dat al vanaf klas 1, dus 6 jaar… Het is geen bevlieging ofso ahah.

Ik kan beter broeken dragen dan rokjes want ik doe ze nu expres zo kort aan dat ze het er ook niet mee eens zijn xp

Ik vind dat je dat lekker zelf mag bepalen hoor. Ik heb wel eens dat mijn moeder bijvoorbeeld zegt dat ik mijn rokje iets omlaag moet trekken omdat 'ie omhoog gekropen is, maar ze gaat me niet verbieden iets te dragen.

Persoonlijk vind ik dat je op je achttiende zelf moet kunnen beslissen over wat je aantrekt. Wanneer willen je ouders het dan wel gaan toestaan en je zelf de vrijheid hierin geven? Want er komt toch een dag dat je uit huis gaat/je eigen weg inslaat en alsnog gewoon in broeken rond gaat lopen toch?

Zijn je ouders heel streng en zullen er grote maatregelen tegenover staan wanneer jij een broek aantrekt?

nou me vader heeft nogal losse handjes…

Waarom mag het wel naar schaatsen etc, vanwege functionaliteit?

Ik ben van mening dat je zelf mag beslissen wat je aan mag vanaf de leeftijd dat je kunt kiezen. Ik snap ookwel als het vanwege geloof redenen niet mag, misschien kun je dan er wat van proberen te maken?