Ouders ontmoeten

Hey girls,
Ik heb sinds een maand een vriend, en hij heeft mijn ouders al ontmoet (toen we twee weken samen waren ofzo), alleen ik heb zijn ouders nog nooit gezien… Nu vraagt hij of ik wil blijven eten bij hem. Ik heb nog niet gezegd of ik kan, maar ik ben dus echt super zenuwachtig… Ik ben heel erg akward bij mensen die ik net ontmoet (eigenlijk ook bij mensen die ik al ken) dus ik ben bang dat ik straks niks te vertellen heb. Hij heeft ook nog een oudere broer en een jonger broertje (dat ook nog). Ik dacht eraan om te vragen of een vriend mee kon gaan, want dan vind ik het niet awkward… Maar ik denk dat dat geen optie is, want ze hebben natuurlijk alleen mij gevraagd.
Wat moet ik nu? :confused:
Xx

Ik neem aan dat je vriend ook gewoon mee gaat. Het lijkt misschien awkward, maar dat is alleen in het begin. Blijven eten is eigenlijk een ideale kennismaking. Ze hebben waarschijnlijk al wel dingen gehoord over je, anders zouden ze je ook niet uitnodigen om te blijven eten. Gewoon gezellig meepraten, en hun vragen beantwoorden als ze die hebben. Komt echt wel goed!

Gewoon ff doorbijten. En een vriend meenemen naar je schoonouders vind ik eigenlijk nog meer awkward haha.

Gewoon bij hem gaan eten (zonder een andere vriend) , ik vond het ook super zenuwachtig de eerste keer maar het was echt heel gezellig en je gaat je wel op je gemak voelen.

Als je nu al ‘nee’ zegt of het af gaat kappen, wordt die stap alleen nog maar groter om daar een keer heen te gaan. Gewoon gaan, het zal heus wel meevallen joh! Als zijn ouders jou al uitnodigen, zit dat echt wel goed.

gewoon gaan.

De eerste keer is altijd eng en dat zou het ook altijd blijven. Ik zou het lekker doen, dan ben je er van af. Achteraf valt het meestal reuze mee, het ligt ook aan je eigen houding.

Ik zou gewoon mee gaan. Blijven eten is eigenlijk een idealen locatie om zijn ouders te leren kennen. Als het gesprek stilvalt kun je een compliment geven over het eten en daar over verder praten. En neem geen andere vriend(in) mee. Dat is echt niet nodig

Wat. Mag ik even zeggen dat ik het een extreem raar idee vind om een vriend mee te nemen als je je schoonouders voor de eerste keer ziet? Hoe komt het in je op.

Snap wel dat je t eng vindt, maar het moet toch gebeuren, en waarschijnlijk valt het hartstikke mee.