Ouders net gescheiden, moeder nu al nieuwe vriend

-x-

Praat met haar. Heel goed. kdenk dat dat wel heel hard nodig is.
Tuurlijk kan je je moeder haar nieuwe vriend niet verbieden, maar ze kan er wel rekkening mee houden dat het voor jou vreemd is. Dat jij er niet meteen op zit te wachten en dat zal zij ook moeten accepteren.

Praat ook er over dat je niet alles over je vader aan wil horen, het is en blijft jou vader, en dat je het gevoel hebt dat je op den duur moet kiezen als ze zo over hem praat.

wees ook vooral duidelijk tegen haar, en als je gaat praten blijf rustig. ga elkaar geen verwijten naar het hoofd smijten daar schiet niemand iets mee op. en accepteer het ook dat ze jou misschien niet snapt. je moeder is verliefd en verliefdheid maakt wel eens blind. suc6

Ik denk niet echt dat je egoïstisch bent. Het is nou juist heel logisch dat je dat zegt.

^^ Heel veel succes!

Nee, absoluut niet. Mijn vader heeft me in februari ook verteld dat hij wou scheiden van m’n moeder. En ik zou het ook niet accepteren, moest een van beiden na enkele weken al met iemand naar huis komen. (Ik denk wel dat mijn vader wou scheiden omdat hij iemand anders heeft, maar hij wil hierover niets kwijt.)
Je moeder moet ook begrijpen dat dit voor jou een zware klap is en dat je het moeilijk hebt met het feit dat ze na enkele weken alweer uitgaat met een andere man. Ik heb hierover met mijn moeder duidelijke afspraken gemaakt.
Ik vind het eigenlijk niet kunnen dat je moeder geen rekening houdt met je gevoelens.

Nee, ik vind je niet egoistisch.

Ik weet niet wat je moet doen. Misschien straks als ik erover na heb gedacht/
. Eigenlijk heb je dus niet zoveel aan dit bericht, maar ik wou wel even zeggen dat je niet egoistisch bent geweest en dat ik met je meeleef.

Weet je als je met haar praat moet je vooral dat je je zo voelt en dat je iets vind niet dat ze iets ook daadwerkelijk doet…dat komt meestal minde hard over…
Mijn ouders gaan allebei vreemd maar ze willen niet uitelkaar ze willen neit dat ik en mn broertje met gescheiden ouders leven…maar er is een hele lange tijd geweest dat er haast elke avond ruzie was enzo…dus snap min of meer wel waar je mee zit…