Ouders maken ruzie.

Mijn ouders ruziën best wel vaak, over allerlei kleine onbenullige dingen. Meestal is mijn moeder het niet eens met mijn vader, aangezien hij nogal zwart-wit denkt.
De ruzie gaat tussen hen tweeën en ik zit daar maar een beetje bij.
Ik kan er niet tegen als ze ruziën, ik voel me ellendig en denk vaak dat het door mij komt. Als ik erover met mijn pa probeer te praten krijg ik ruzie met hem. Met mijn moeder kan ik er wel over praten, maar zij schuift toch de meeste schuld op mijn vader, maar ze zegt wel haar best te doen om zo min mogelijk ruzie te maken.
Heeft iemand, tips, hulp, of iets anders om mij te helpen? (En andere met hetzelfde probleem!)
Dank jullie wel.

ja mijn ouders maken tegenwoordig ook heel veel ruzie
word ik midden in de nacht wakker omdat mijn vader keihard schreeuwt en met deuren slaat
altijd gezellig
en mijn broer is op kamers, dus ik zit er in mijn eentje tussen
best kut

ik heb geen tips, behalve ipod gewoon op keihard aan zetten als ze weer beginnen, dat doe ik

Precies hetzelfde hier. Ook met dezelfde reacties als bij jouw ouders. Maargoed, het begon zo’n 6 jaar geleden, en sindsdien is er eigenlijk nooit wat veranderd, hoe vaak ze ook zeggen dat ze het anders aan willen pakken. Ik heb me er maar bij neergelegd en negeer het.

Keiharde muziek luisteren, dan stoppen ze wel.

Of ze schreeuwen naar boven:
[naam] doe die muziek is wat zachter!!! haha.

Je kan altijd nog gaan janken waar hun bij staan. Dan gaan ze er denk ik wel wat tegen doen hoor, ik zou mn kind later namelijk echt niet verdrietig willen zien. En al helemaal niet als je dr wat aan kan doen!

Ja komt me bekend voor.
Ze hebben het niet door, maar ze snappen elkaar niet.
Het is echt allemaal 1 grote communicatie stoornis.
Zo bleven ze wel 10 minuten over een doos met spullen praten terwijl dat in 30 sec. klaar kan zijn.

Ik moet het eigenlijk een keer opnemen en aan een communicatie/relatie deskundige laten zien =__=

Pff, altijd ruzie jonge krijg er koppijn van heb bij mn vriendinnen erover gepraat alleen hun weten ook niet echt wat ze moeten zeggen snap ik well… mrja volgens mij, nou eigenlijk weet ik het zeker weet ik dat mn vader vreemd gaat IK WEET HET GWN die dommens gaat gwn bellen met die h*er ( weet niet wie het is ) waarbij ik ben, wel zachtjes maar nog steeds tzz. sorry voor me taalgebruik maar ik ben het zat.

ik wou dat er geen ruzie was:(

precies hetzelfde. soms gaan ze slaan… ik kan er niet tegen weetje. mn ma dreigt ook van ik bel de politie alles. omdat mn vader dan op dt moment drinkt… ik weet echt niet wat ik moet doen en er komt geen einde aan…

Waarom word dit topic omhoog gehaald?..

Omdat jullia zou willen dat er geen ruzie was:P

Mijn ouders maken ook altijd ruzie.
Mijn vader is net een bom die altijd op ontploffen staat
vandaag is hij bijna met mijn broertje naar hij gelopen (bijna 10 km lopen)
Maar mijn pa heeft een kort lontje omdat hij veel spanning heeft gehad
doe nu ongeveer al het huishuiden OMG.
hebben jullie tips voor mij??
Mijn tip is: blijf rustig en probeer te helpen en te troosten als je ma gaat janken.