Hoi, ik heb even jullie mening nodig.
Ik ben nu 17 en wordt over 6 maanden 18. Ik woon bij mijn moeder en mijn broer. M’n vader zie ik niet meer wegens omstandigheden. Mijn moeder heeft ook een vriend en daar is ze een aantal keer per week. Ze is thuis op maandag- dinsdag - donderdag en zondagavond. Soms ook nog op de zaterdagavond. In het begin had ik er veel moeite mee dat ze vaak weg was maar dat is nu wel iets minder. In het weekend slaap ik 's nachts ook regelmatig alleen thuis, omdat mijn broer dan uit gaat of bij vrienden slaapt. Mijn moeder heeft besloten dat ze op zaterdagavond nu ook nooit meer thuis is. Ze zegt dat ik haar moet beginnen ‘los te laten’. Ik weet niet waarom, maar ik heb hier erg veel moeite mee. Vooral omdat in mijn omgeving de ouders van leeftijdsgenoten wel altijd thuis voor ze zijn en nog veel voor ze doen. Ik voel me vaak best alleen en aan mijn lot over gelaten, ondanks dat ik wel zo veel mogelijk met vriendinnen etc. probeer af te spreken. Maar vinden jullie dit raar voor mijn leeftijd, of hebben jullie zelf ook nog wel behoefte aan ouders om je heen? Ik ben trouwens ook zeker nog niet van plan om de komende tijd het huis uit te gaan, als eerste omdat ik er gewoon nog niet aan toe ben en als tweede omdat ik er helemaal geen geld voor heb oid.
Maarja, m’n moeder vind dus denk ik dat ik nog te veel gehecht aan haar ben en meer dingen voor mezelf moet gaan doen. Alleen naar mijn idee ben ik al best zelfstandig, maar heb ik aan de andere kant soms mijn moeder ook nog wel nodig.
Ik ben wel benieuwd wat jullie hiervan vinden/ of hoe jullie dit ervaren.