ouders/leven haat

.

uhm, je wil zelfmoord plegen omdat je moeder je naar ‘oude wijven winkels’ stuurt en jij dan vervolgens lullig reageert? snap wel dat je moeder dan een beetje pissig word. misschien overdrijft ze wel (of jij?). maar ik zou er gewoon met iemand over gaan praten als ik jou was.

Pubertijd ? :’)

Pubertijd. Je klinkt echt als een dramaqueen.

Nee het is niet alleen vanwege me moeder die maakt het alleen maar erger door gewoon nooit aardig te doen/liefde te geven maar het is gewoon m’n hele leven dat ik haat

Heeft iedereen gewoon hoor, mijn moeder zeurt ook om alles en word altijd boos en op mij en nooit op mn broer en ze schreeuwt de hele dag tegen me en ik mag ook altijd alleen maar goedkope kleren enzo, maar das gewoon normaal, heeft iedereen.

Diehard zelfmoord plegen? heb besneden?

Je had beter tegen je moeder kunnen zeggen van; ja sorry die kleding is niet mijn smaak, ik bedoel maar ik snap dat je moeder wegliep, ze kan zich namelijk best gekwetst voelen met wat je zei.

maar bij dat laatste gedraagt je moeder zich niet helemaal lekker.

je moet je attitude veranderen.

http://media.tumblr.com/tumblr_ltxugeJk011qbcq69.jpg

Oke laat maar, ik dacht een beetje hulp te krijgen. Jullie weten niet wat er verder nog aan de hand is dat kan ik niet allemaal hier neer gaan zetten want dan ben ik langer dan een dag aan het typen

:crazy_face:

Ik denk dat je het allemaal een beetje overdrijft. Je hebt van die momenten dat de hele wereld tegen je lijkt te zijn en weet je wat? Daar zul je er nog heel veel van krijgen. Maar die momenten gaan ook weer over. Mag ik vragen hoe oud je bent? Misschien ligt het inderdaad aan de pubertijd en groei je er weer overheen. Als je behoefte hebt om er over te praten, kun je dan niet iemand zoeken die je vertrouwt? Een goede vriendin, je tante, vertrouwenspersoon op school etc. Als je echt zelfmoord wilt plegen heb je hulp nodig - en die kun je wat dit betreft denk ik beter in je eigen omgeving zoeken.

Beginpost is weg, dan kan dit topic ook wel weer weg. :stuck_out_tongue:

Mens, ze neemt je helemaal mee naar een andere stad om een jurkje voor JOU te zoeken, en wil je vervolgens helpen om wat leuks te vinden, maar weet helaas niet zoveel van de mode, gebeurt wel vaker met moeders, je zou eens moeten zien wat die van mij soms aanwijst voor mij :’), en ze doet dus heel erg haar best, ga jij haar uitschelden. Nou ik snap haar wel hoor.

En jou ook, puberteit, obviously…

-dubbel-

White people problems.

Puberteit inderdaad. Heb het zelf ook gehad hoor. Met nog veel ergere situaties (die ik liever achterwege laat) dat mijn ouders mijn gevoelens negeerden en ik me onbegrepen voelde. Dat hoort er wel een beetje bij. Ouders zijn ook mensen met zwakke kanten en in de puberteit ga je inzien dat je ouders niet de helden zijn die ze vroeger waren gezien door de ogen van een kind.

Maar zelfmoord plegen om die redenen? Het kan aanstelleritis zijn (Veeeeeel pubers roepen dat ze zelfmoord plegen of denken eraan maar doen het uiteindelijk toch niet.) Of een schreeuw om aandacht (Je hulpeloos voelen, machteloos staan, gevoel hebben alleen te zijn of onbegrepen) Of je hebt serieuze issues. Sowieso niet echt iets wat je (de meeste mensen dan) zomaar even op een forum zet als het echt serious bussiness is.

Is het wel serieus? Ga naar een huisarts, die kan je doorverwijzen naar sociale hulpverlening of jeugdzorg met eventueel sessies met je familie, of sessies alleen.

Sorry, ik klink misschien hard enzo, maar dit is hoe ik er over denk.