Okee dit word wel even een verhaaltje… maar het zou fijn zijn als jullie me kunnen helpen. het schuingedrukte gaat wat dieper op de details dus die kun je overslaan als je het te lang vind
Ik heb nu al 2 jaar iets met mijn vriend. Mijn ouders hebben het niet zo op mijn vriend. en mijn vriend heeft het ook niet zo op mijn ouders aangezien ze ooit op hem zijn uitgevallen. (ze waren op hem uitgevallen omdat ik met mijn verjaardag met 3 vriendinnen/3 vrienden uiteten ging, dit ging uiteindelijk allemaal niet door op het laatste moment door een vriendin van me, waardoor we gewoon een andere datum af hadden gesproken waar mijn ouders ook van wisten, alleen wilde mijn ouders mijn vriend? nog eens vragen waarom 't niet doorging?) nu komt mijn vriend dus niet zo vaak/niet bij mij binnen… (wat ik me wel kan voorstellen), hij woont een straat verder dus ik ben daarom ook heel vaak bij hem en als we samen slapen, dan slaap ik ook bij hem.
mijn ouders vragen ook nooit eens of hij hierheen komt of bij ons blijft slapen (doordat ze hem dus niet mogen).
wat ik wel heel vervelend vind is dat als ik eens thuis ben en ik maak bijv. een x een opmerking ergens over of laat een boer, krijg ik altijd een reactie met… ‘doe dat bij hun thuis’ of ‘daar is toch alles beter?’ of ‘ga bij hun wonen’.
ik kan ook geen fatsoenlijke gesprekken met mijn ouders voeren want ze drijven altijd hun zin door en hebben ‘ALTIJD’ gelijk. en als dat niet zo is dan durven ze dat niet toe te geven want dan herhalen ze hun ‘gelijk’. mijn vriend kan ook niet normaal met ze praten want ze vinden dat hij denkt dat hij alles weet hoewel het nog maar een ‘snotjong’ is in hun ogen.
ook mopperen ze wel eens op me en dan zeg ik bijv. niks (in de hoop dat ze weer rustiger worden) maar dan praten ze zichzelf steeds bozer dat ik op ten duur gewoon uit mezelf naar boven ga.
ze kunnen echt op me uitvallen om niks… dat gevoel heb ik teminste.
Als ik ergens mee zit kan ik dat ook gewoon niet bij hun kwijt omdat ze altijd alles negatief inzien en niet tot bijna nooit eens positief op mijn vraag kunnen reageren.
het is niet dat ik er heel erg mee zit want ik mag gewoon elke dag weg of wel eens bij mijn vriend blijven slapen, ze verbieden me iig niks, maar ik vind het gedrag wel vervelend,
mijn vraag is dan ook ligt het punt bij mij of bij mijn ouders? en wat kan ik doen om de band een beetje fatsoenlijk te houden? met ze praten help echt niet want dat heb ik al 100x geprobeerd :S.