Ouders iets besteld op internet -> niet aangekomen

[i]Dag dames,

Ik heb een vraag;

Mijn ouders hebben iets op internet besteld voor mij, voor de Kerstdagen. (Ik weet overigens niet waar op internet). Blijkbaar moesten ze op de site hun voorkeur geven op welke dag het bezorgd zou worden. Ze hebben dus de datum van vrijdag 17 december aangegeven. Ze hebben ook het cadeautje betaald, het geld is namelijk afgeschreven van de rekening.

Vervolgens vragen ze zich toch af wanneer het aankomt, want we hebben het nog steeds niet ontvangen. Mijn vader heeft gebeld naar de webshop, maar die hebben gezegd dat het is verstuurd en dat het nog eventueel aan de stakingen kan liggen die TNT de afgelopen weken heeft gedaan.

Weet iemand misschien, na aanleiding van dit, van welke webshop dit kan zijn? Maar een iDeal bestelling (ik neem aan dat mijn ouders het via iDeal hebben betaald) hoort toch ook dat je zo’n nummer krijgt dat je je bestelling kunt volgen via TNT?

Weet iemand ook toevallig wat mijn ouders kunnen doen in deze situatie?

Bedankt alvast!

EDIT: Om andere reacties te voorkomen met eventuele oplossingen (bedankt trouwens voor de reacties :slightly_smiling_face:) zet ik even hierzo dat mn ouders de nationale bioscoopbon hadden besteld voor me, in een filmblik. Het kan dat deze bij iemand anders in de bus is gevallen (maar ook weer erg naaiende gedachte dat hij/zij misschien dit NIET heeft teruggestuurd maar het zelf houdt), of dat deze nog aan moet komen. Alsnog hoop ik dattie nog komt, maar ik ben bang van niet[/i]

Ik krijg ook altijd een nummer maar die klopt nooit. Ik kan echt alleen H&M pakketjes volgen. Maargoed, het is er nog kort na. Het kan idd aan stakingen liggen maar ook aan het weer en wat niet. Als het uit Amerika komt kan het zelfs weken duren! Ik weet nog dat ik een paar schoenen had gehaald en daar moest ik 2 maanden op wachten. Tegen die tijd had ik ook al gedacht dat ze niet meer binnen zouden komen. Wacht eerst even, 1 of mss zelfs 2 weken en ga dan pas grote vraagtekens stellen.

meestal krijg je bevestiging dat aan komt up

[i]Ze hebben het besteld bij een Nederlandse site.

Bol.com kan het in ieder geval NIET zijn.[/i]

Kan makkelijk aan de staking liggen hoor, en aan de sneeuw ook… Ik kreeg ook een pakketje pas gister terwijl hij 17dec zou moeten aankomen. En zo’n code krijg je als het via pakketpost van tnt is verstuurd! Je wacht nu dus pas 3 werkdagen? Dat is helemaal niet lang hoor voor een pakketje… maar hoop voor je dat hij vrijdag aankomt!

Als het een groot pakketje is/was, dan had TNT het gewoon bezorgd, want alleen de briefpost had vertraging door de staking, pakketjes en rouwbrieven zijn gewoon verstuurd. Maar kleine pakketjes kan je ook niet volgen via TNT, want je hebt zo’n ‘tracking number’ en gewoon het pakket nummer ofzo, die 2 zijn verchillend en je kan geloof ik alleen met de eerste je pakketje volgen. naja up =] en hopen dat het snel aankomt,

Wat heb je gevraagd? dan weet je in welke richting je moet kijken…

Daarbij is het natuurlijk ook superdruk bijd de tnt door kerst! dus daardoor kan het ook langer duren

Ja hallo, hoe moeten wij dat nou weten. Er zijn echt miljoenen websites waarbij je met iDeal kan betalen. Misschien iets specifieker zijn?

[i]Mn ouders hebben het vorige week op zondag 12 december het cadeautje besteld. Ik weet dat ik sowieso een CD heb gevraagd, dat eventueel ook via bol.com kan worden besteld, maar deze is ook te koop in de winkel…

Ook heb ik nog iets van Lush gevraagd, en aangezien de dichtsbijzijnde Lush filiaal in Den Bosch is… (maar ik denk niet dat ze daar iets van hebben besteld)[/i]

[i]Zou je misschien niet zo arrogant over willen komen? Ik heb naar mijn mening voldoende beschrijving gegeven dat je een dag kon kiezen wanneer je het zou kunnen ontvangen.

Dus beter lezen voortaan :slightly_smiling_face:[/i]

Oei zondag 12 december is al ff geleden… Was het wel op voorraad enzo? Sommige webshops zijn daar wel eens onduidelijk over

Bol.com verstuurd sowieso tijdens stakingen. Die hebben waarschijnlijk iets in het contract staan ofzo. Een bestelling bij bol zal hoogstens 1 dag vertraging hebben, maar komt zeker heel snel.

Verder heb ik geen idee waar je ouders iets besteld kunnen hebben, je denkt het zelf te weten, maar vervolgens zeg je dat je niet denkt dat ze dat hebben gedaan… xD

Misschien komt ze arrogant over, maar ze heeft wel gelijk. Wij kunnen toch niet weten waar jouw ouders besteld hebben? We weten niet eens wat je gevraagd hebt op een cd en iets bij de ‘lush’ na, maar daarvan zeg je dat je denkt dat ze er niet hebben besteld. Er zijn tig webwinkels, en bijna iedereen heeft tegenwoordig al ideal. Maar je weet zelf ook niet eens zeker of ze daar wel mee hebben betaald. Als je ouders het willen weten, moeten ze er zelf achteraan gaan ipv jou hulp inschakelen terwijl jij er niks van weet.

:’] Ja soms ben ik ook een beetje onduidelijk qua dingen uitleggen… Maar momenteel weet ik het niet. Ik denk persoonlijk OF Lush, of Bol.com… Maar CD’s is volgens mij ook gewoon briefpost. Dan doen ze het in een bubbeltjesenvelop.

Ik heb zelf ook een spel besteld tijdens de stakingen, zat ook in een bubbeltjesenvelop, maar dat komt gewoon binnen, alles van bol.com komt binnen =] zoals ik al zei, waarschijnlijk iets in het contract tussen TNT en bol waar in staat dat ze gewoon moeten lopen ook al zijn er stakingen.

[i]@ Pipje, op zo’n toon kan het ook tenminste :slightly_smiling_face:.

Maarja, dat zijn de dingen waarvan ik weet dat die op internet besteld kunnen zijn…[/i]

Beiden hadden al lang geleverd moeten hebben als ze daar iets vandaan hebben… Dus tja moeilijk

[i]Als het vandaag niet wordt bezorgt, dan ga ik er is achterna waar ze hebben besteld.

Maargoed, daar gaat wel een klein stukje vertrouwen in het ‘online bestellen’ weg[/i]

Ja en dan krijg je dus geen Track & Trace :wink:.
Denk dat het idd wat langer duurt door de stakingen/drukte.