Ouders gunnen me mijn vriendje niet??

Ik heb vaak het gevoel alsof mijn ouders mij mijn vriendje niet gunnen. Ze kunnen het heel goed vinden met hem dus daar zal het niet aan liggen. Ze maken vaak opmerkingen naar mij toe zoals deze:

• als hij je echt leert kennen is hij zo bij je weg
  • hopelijk ben je bij hem anders, anders is het echt zielig voor hem
  • hij is veel te lief voor je
  • hij zou vaker nee tegen je moeten zeggen

Ik word hier ontzettend verdrietig en onzeker van.
Hoe kan ik het stoppen?

zeggen dat je het niet fijn vind dat je ouders zo over je praten?
ik persoonlijk zou zeggen dat ik ook niet zo over hun praat dus dat ze er mee moeten stoppen, maar dat gaat misschien te ver,

Ik denk eerder dat ze een probleem met jouw gedrag hebben dan met jouw vriendje. Verder zou ik er maar gewoon eens een gesprek over hebben als ik jou was.

Door over te praten dat zo niet langer kan
waarom ze zulke opmerking hebben geintje kan maar zo rot opmerking is niet fijn om te horen.

Praat me je ouders
Zeg dat je die opmerkingen niet leuk vind

Zei ze het niet gewoon als jullie ruzie hadden? Omdat ze gewoon boos was?
Mijn moeder heeft al die dingen ook gezegd, precies zo!

Sommige wel terwijl ze boos was, maar wanneer ik ziek ben en hij komt iets te eten/drinken brengen vindt ze dat ook onnodig en snapt ze ook niet waarom hij dat doet :frowning_face:

Mijn moeder heeft ook wel eens gezegd dat ik soms wat liever moet doen tegen mijn vriendje, als ik chagrijnig ben doe ik soms ook bitchy tegen hem, ook al kan hij er niks aan doen. Maar dat is niet omdat ze het me niet gunnen, maar gewoon om het even duidelijk te maken. Dus misschien bedoelen je ouders het wel niet zo slecht! En praat anders met ze =)

Ik denk dat je moeder het niet meent, maar het gewoon zei omdat ze boos was/jullie ruzie hadden. Tsja, maar dat wil niet zeggen dat ze je het niet gunt? Toch?

Nee dat niet echt, maar het lijkt wel alsof ze hem te goed vinden voor mij …

Mijn ouders zeiden dat vroeger ook wel eens, maar dan als grapje bedoeld.
Ik zou me er niets van aantrekken. (:

Zelfde hier

Mijn ouders hebben dat soort ‘grapjes’ bij mijn vroegere vriendjes ook wel eens uitgehaald.

Heb ze toen vriendelijk, doch dringend verzocht dat apart gevoel voor humor binnensmonds te houden, want zowel mijn vriend en ik hadden daar geen boodschap aan.

Oh dat ken ik wel. Dat soort opmerkingen weet mijn moeder ook altijd te plaatsen. Echt heel vervelend inderdaad. Volgens mij komt het bij mijn moeder voort uit een soort jaloerzie van ‘was-ik-nog-maar-jong-bladiebla’. Tenminste dat denk ik. Als ik echt zo gemeen zou zijn tegen mijn vriend zou hij allang weg zijn lijkt mij. Misschien is dit ook bij jouw moeder het geval?

Hahah mijn moeder zegt dat juist altijd tegen mijn vriend.
Je hebt met mij dochter beschouw haar als een koningin
Als je haar iets aandoet zorg ik ervoor dat het je blijft achtervolden de rest van je leven
En wees lief voor der.
Maar misschien maken ze grapjes zo niet moet je echt een gesprek met hun voeren.

Misschien vinden ze je te jong voor een serieuze relatie?

ik denk dat je even met je ouders moet gaan praten over dat je het gevoel hebt dat ze je afkraken?