ouders gescheiden , mama gaat trouwen ( opnieuw )

[i] Hallo :slightly_smiling_face: Ik zit met een probleem… Ik heb eigenlijk vandaag op deze manier iets te horen gekregen : Ik stond in het cafe van ons , naast mama , komt er een vrouw aan en die zegt opeens : oh , wat leuk voor jullie en gefeliciteerd en een heel verhaal… Ik dacht gelijk aan een baby dus ik vroeg wat het goede nieuws was , en toen zei ze dat ze gaan trouwen.

Ik weet niet wat ik had , ik begon opeens te bibberen en ik heb bijna mijn gsm kapot geknepen van de woede, dus ik ben naar buiten gegaan en heb daar een paar uur in de regen gestaan ( ik was te koppig en te kwaad om naar binnen te gaan). Dus ik had gelijk naar mijn broer gestuurd of dat hij dat al wist en hij zei ja … Ik vond het echt stom dat ik het op deze manier moest horen. [/i]

Dus… Ik vind mijn stiefvader wel aardig maar de laatste tijd kijken ze alleen maar om naar de 2 dochters van mijn stiefvader. Bv: Ze zijn heel de week aan het werken , wij moeten zelf voor eten zorgen en hun koken alleen als hun er zijn, en zetten dan ook alleen personeel in het cafe. Hoezo boos zijn ? Natuurlijk ben ik boos , en dat begrijpen ze niet. En nu gaan ze nog eens trouwen en had ik ECHT iets van : Ik ga hier lekker dood, daar merken jullie toch niks van. Want de laatste tijd heb ik het gevoel dat ik geen mama meer heb.En iedere keer als ik hun zie ( als …) dan hebben we ruzie omdat mijn zus, broer, papa en ik vinden dat hun meer moeten zorgen voor ons en ook een beetje aandacht mogen geven. Dit klinkt egoistisch vind ik :slightly_smiling_face:… Maar goed.

Om dit heeeeeeeeel lang verhaal kort te maken , heb ik dus een vraag: Wat moet ik doen? En kunnen jullie me misschien helpen met het reageren hierop ?

Dankje :upside_down_face:
ps: sorry voor de lange tekst :flushed:

Deze zin snap ik echt niet. Ze zijn heel de week aan het werken , wij moeten zelf voor eten zorgen en hun koken alleen als hun er zijn, en zetten dan ook alleen personeel in het cafe.

Wie zijn er aan het werk? Je moeder en stiefvader? Logisch toch dat ze werken. En wie zijn hun? Ook je moeder en stiefvader? Logisch toch dat je zelf moet koken als je alleen bent? Koken als je zelf niet aanwezig bent is best lastig namelijk. En van zelf koken ga je niet dood. De manier waarop je het te horen kreeg is wel wat apart, maar verder vind ik dat je je een beetje aanstelt.

Wow ik vind dat je er inderdaad wel iets van mag zeggen dat je op deze manier moest horen dat je moeder gaat hertrouwen, het is nogal bot om het zo op deze manier te horen en er daarna achter te komen dat iedereen behalve jij het al wist. Dat is echt hard.

En verder, als jij vindt dat ze geen aandacht aan jou schenken. Praat praat praat erover! Met je moeder, maar misschien ook met iemand anders die met jouw moeder kan gaan praten. Een tante of oom ofzo (zus/broer van je moeder) of opa/oma?

Nou ja, je kan niet echt iets doen. Waarschijnlijk wordt het vanaf nu alleen maar erger.
Toen mijn vader met zijn nieuwe vrouw trouwde, had hij dat helemaal niet aan ons verteld (ons = mijn broers en ik). Hij hield ons er helemaal buiten. We waren dus ook niet uitgenodigd voor de bruiloft. En ja, vanaf toen werd het alleen maar erger.

Ze bedoelt dat haar moeder en stiefvader altijd aan het werk zijn, en dat zij zichzelf moet redden, behalve als de kinderen van haar stiefvader langskomen.

OT: Praat er over met je moeder… ik denk dat dat het enige is wat je kunt doen. Ook al heb je het al heel vaak gedaan, hou vol!

Ik denk dat het het beste is om er met je moeder over te praten, again.
Verder zijn er geen oplossingen , naar mijn mening.

PRAAT! Praat erover dat je het niet leuk vind dat jullie nu aan de kant worden gezet en dat je je buitengesloten voelt. Zij kan nu zĂł verliefd zijn dat ze het niet eens door heeft. En misschien kunnen jullie wat meer omgaan met jullie stiefzusjes (?) zodat jullie meer taken verdelen ofzo?

Zoals al is gezegd, praat erover. Ik vind het overigens ontzettend raar dat je er op zo’n manier achter moest komen. Maar ja praten dus, meer kun je denk ik niet doen. Gewoon rustig een gesprek voeren met je moeder, niet gaan schreeuwen/schelden, want dat werkt meestal niet.

er over praten. nu is een betere tijd dan ooit tevoren omdat ze wss willen dat alles weer goed gaat komen en nu echt luisteren.