ouders gescheiden boeken mee

mijn ouders zijn gescheiden en ik ga volgend jaar naar de middelbare, maar nu heb ik een probleem ik ben om de 2 dagen bij mijn vader of moeder en dan moet iktch soms een boel boeken onnodig mee sjouwen
een voorbeeldje
ik ben maandag en dinsdag bij mijn moeder, maandag heb ik boek a nodig maar donderdag weer. dan moet ik woensdag boek a extra meetillen om te zorgen dat het bij mijn moeder is

hebben meer mensen hier last vna en hoe regelen zei dit

Wat dacht je van boeken in je kluisje doen?

Kluisje inderdaad, of op dagen dat je je boek niet meehebt bij iemand meekijken.

Je hebt best een onhandige week indeling.
Je kunt beter afspreken dat je om de week bij de ene ouder bent en het is zelf prettig (dat heb ik zelf gemerkt na 5 jaar) als je één vast adres hebt, dan heb je veel meer rust aan je hoofd. Ik zou sowieso naar om de week of om de twee weken uit gaan omdat je anders echt gek word.
Maar voor nu lijkt me de beste oplossing inderdaad je boeken in je kluis doen.

maar als ik moet leren uit dat boek

en ik heb ook nog een jonger broertje en zusje en we hebben voor deze indeling gekozen omdat vooral zei onze ouders echt niet te lang kunnenmissen en om nou iedere keer in mijn eentje op en neer te gaan

dan maar meedragen. zoveel boeken heb je ook niet nodig. Als je bijv. voor engels woordjes moet leren zet je die maandag al op wrts en dan kun je ze donderdag leren zonder boek.

mijn ex had 2 boeken sets/setten

Ik heb dan misschien geen broertje of zusje, maar ik kan je vertellen dat mijn schoolwerk er flink onder heeft geleden dat ik iedere keer heen en weer moest. Je kunt je nooit even ergens rustig settelen. Dat zul je vanzelf wel merken en op de lange duur geldt dat ook voor je broertje en zusje.

Als je uit dat boek moet leren zul je hem mee moeten slepen, of je moet op school alvast leren.

en misschien is er inderdaad wat met je school te regelen, dat je een extra boeken pakket krijgt.

Mijn ouders zijn ook gescheiden en in het begin was ik eigenlijk altijd bij mijn moeder, en in het weekend soms bij mijn vader. Dat vond ik al lastig genoeg :’)
Is het niet beter om het om de week te doen?

Gooi al je boeken in je kluisje en neem de boeken waar je uit moet leren mee naar huis. Dat vind ik sowieso makkelijker, mijn ouders zijn niet gescheiden en ik doe het ook zo. Anders moet je elke dag als je boeken mee naar school slepen.