Ouders gedoe help mee

Heyy, ik ben Roos en 13 jaar oud. Ik heb best wel strenge ouders. Ik heb een limiet op mn schermtijd van 2,5 uur. Meer mag ik ook echt nooit. Elke zondag naar de kerk en dan ook geen tv en een schermtijd van 2 uur. Mijn moeder is nog wel bij te draaien maar mijn vader niet. Zijn broer is nog erger en dan zegt ie altijd vergeleken met hun valt het nog mee en dan vinden ze me ondankbaar. Ik word er echt GEK van en wil er graag iets aan veranderen. Ook mag ik geen topjes dragen. Nu doe ik dat stiekem en dan een wijd shirt eroverheen aan. Wat moet ik doen? Praten helpt niet en stiekem de tijd veranderen wordt het alleen maar erger van…
xx Roos xx

Is het een kwestie van geloof, dat je al die dingen niet mag?

Dan ben ik bang dat het moeilijk te veranderen is. Als je ouders gewoon heel streng zijn, kan je misschien proberen op een rustige toon het gesprek aan te gaan waarom die dingen voor jou belangrijk zijn.

Een deel wel geloof ja, ook gewoon ouderwetse ouders denk ik…

Ik ben bang dat je er voorlopig mee zult moeten leren leven. Je kunt proberen er over te praten, maar dit soort dingen mogen je ouders helaas gewoon voor je beslissen. Maar ik snap wel dat het vervelend is. Ik vind het persoonlijk ook wel heel streng, maar zolang je bij ze woont zul je je aan hun regels moeten houden.

Ik ben het met @PinkieWink eens. Er tegenin gaan zal ook alleen maar averechts werken