Ouders gaan scheiden, vriend van mijn moeder komt hier wonen, niemand weet het.

Hallo allemaal!
Ik zit even op een oud account, omdat ik niet herkend wil worden.
Het gaat dus niet goed tussen mijn ouders, al best een lange tijd niet, ongeveer anderhalf jaar al. Maar door financiële situaties was een scheiding nog onmogelijk en bleven ze bij elkaar wonen. Thuis was het toen echt vreselijk, mijn ouders hadden constant ruzie als mijn vader thuis was want mijn vader moet veel reizen voor zijn werk. Maar goed, ik heb dit toen aan niemand verteld. Een paar hele goede vriendinnen wisten er wel vanaf omdat mijn moeder soms met hun ouders praat. Maar op school wist niemand het. Het was ook totaal niet te merken aan mijn cijfers, ik was alleen wat humeuriger maar ik ben dan ook nooit een vrolijk mens geweest.
Maar nu gaan mijn ouders eindelijk scheiden en in februari ongeveer gaat mijn vader verhuizen, ik blijf met mijn moeder hier wonen.
Maar nu komt het probleem: Mijn ouders waren voor hun gevoel al gescheiden en het laatste half jaar hebben ze ook amper gepraat met elkaar. Ze zijn allebei verder gegaan met hun leven en hebben inmiddels allebei al een nieuwe partner. De vriendin van mijn vader ga ik waarschijnlijk (en wil ik ook niet) ontmoeten. Maar de vriend van mijn moeder heb ik ongeveer een maand geleden ontmoet en hij gaat bij ons wonen als mijn vader weg gaat. Ik heb al met mijn moeder hierover gepraat en ik heb gezegd dat ik het niet leuk vond dat een bijna vreemde man opeens bij mij thuis gaat wonen. Maar ze zei dat het de enige mogelijkheid was voor ons om nog in dit huis, en eigenlijk deze stad, te wonen. Mijn moeder heeft toen het slecht ging met mijn vader heel hard naar een baan gezocht, maar dat ging heel moeilijk. Toch heeft ze nu een baan, maar die verdient niet heel erg goed, niet genoeg om met z’n tweeën in een huis te wonen.
Maar nu weet ik dus niet goed hoe ik het aan mijn vriendinnen op school moet vertellen. Zij weten hier helemaal niks vanaf(mijn leraren trouwens ook niet). Nu moet ik ze niet alleen vertellen dat mijn ouders gaan scheiden, maar dat de nieuwe vriend van mijn moeder ook bij ons gaat wonen. Ik ben hier best “bang” voor omdat die vriendinnen dingen snel raar vinden en altijd heel erg roddelen over mensen die ze raar vinden. En ik weet dat ik hier niks aan kan doen en ik in dit geval niet “raar” ben, en ik weet ook wel dat mijn vriendinnen mij niet gaan haten hierdoor en ze gaan me echt wel steunen. Maar scheidingen gaan toch meestal niet op deze manier.
Verder zit ik er ook mee dat de vriend van mijn moeder bij ons komt wonen, het is toch wel even wennen. Hij is echt een heel aardige man en ik denk dat het wel goed komt maar toch is het wel even gek. Ik weet ook niet echt hoe ik hiermee om moet gaan, en waarschijnlijk zijn er wel meer meiden die nu wonen met de nieuwe partner van hun vader/moeder en me hiermee kunnen helpen.
Bedankt voor het lezen van mijn lange verhaal, ik wilde het echt even kwijt en ik hoop dat iemand me kan helpen.

Ik zou het ze gewoon vertellen. Als ze het raar vinden dan is dat maar zo, je kunt het onmogelijk geheim houden toch? Ik vind niet echt dat je vriendinnen het ‘recht’ hebben om er wat van te vinden.
Over die nieuwe vriend, dat is altijd wennen maar dat komt uit eindelijk wel goed. Zeker als het een aardige man is.
Mijn ouders zijn ook gescheiden. Hebben nog een tijdje samengewoont omdat mijn moeder geen huis kon krijgen en gaan nu als vrienden met elkaar om. Ze komen gewoon allebei op mijn verjaardag en gaan bij elkaar op de koffie of samen naar de film. Dit jaar hebben ze zelfs samen kerst geviert. Een heel andere situatie maar ook iets wat mensen ‘raar’ vinden. Ik vertel het altijd wel gewoon en als mensen dan zeggen dat ze het gek vinden dan zeg ik: ‘Dat klopt.’ En dan gaat het weer over wat anders.

Als het echte goede vriendinnen zijn zullen ze je echt wel steunen hoor, ik zou het ze gewoon vertellen…
Sterkte in ieder geval!