Ouders/familie uitschelden

Ik weet eigenlijk niet of dit bij lifestyle hoort, maar goed ik had dus net een gesprek met een vriend en die schold z’n zusje uit voor hoer omdat hij boos op d’r was. In ons gesprek dan, niet tegen haar (misschien dat ook wel maar dat weet ik niet). Maar wat vinden jullie daarvan? Als jullie boos zijn op je ouders/zusje/broertje, schelden jullie hen dan uit? Of als je dan bij iemand anders je woede uit, praat je dan over bijv. je moeder als in ‘dat kutwijf heeft dit en dit gedaan’? Ik ben wel benieuwd hoe de meningen hierover zijn.

Ik vind het niet kunnen.

Ik doe het niet met men ouders of famillie maar bij men broer wel.

Als mijn ouders mij uitschelden scheld ik gewoon terug.
En me zusje scheld ik wel eens uit maar dan voor de grap en om te zien hoe ze reageert. Vroeger rende ze meteen naar onze ouders toe om het te zeggen maar nu niet meer.

Ik vind het ook niet kunnen. Maar toch doe ik het soms, uit woede/frustratie tegen mijn ouders (moeder vooral, vader vrijwel nooit) maar dan meer dingen als ‘bitch’ en héél héél soms een ‘kutwijf’, al heb ik altijd spijt en bied ik ook mijn excuses aan, altijd. Edit: En ik schaam me er eigenlijk ook echt enorm voor blegh, dus probeer het ook zo min mogelijk te doen.

Ik praat sowieso niet echt met anderen over ruzie thuis behalve met mijn vriend, en ik zeg gewoon ‘mijn moeder/vader’, ik zie niet in wat het voor nut heeft om tegen iemand anders je ouders uit te schelden, plus dat mijn moeder ziet in wat voor staat ik ben op het moment dat ik er iets uit flap en weet dat ik later spijt heb terwijl het bij iemand anders compleet verkeerd kan overkomen.

Ik ben enig kind dus ik weet niet wat ik zou doen als ik een broer of zus had. Ik hoor ook vaak dat mensen hun ouders uitschelden en dat zou ik dus nooit kunnen.
Misschien als ik een heel irritant klein broertje/zusje had dat ik die wel uit zou schelden, maar zou ze nooit hoer noemen (mongool zou ik eerder zeggen, dat vliegt er bij mij meteen uit haha).

Ik zou me zusje ook niet uitschelden met hoer. Eerder kutkind of mongool ofzo

Ik vind het écht niet kunnen. Mijn stiefvader noemde mij een keer voor de grap een bitch, vind ik ook niet kunnen. Ook niet voor de grap.

Ik vind het allebei niet kunnen. Sowieso schelden in het algemeen niet.

Ik word continu uitgescholden door mijn broertje, en dan scheld ik ook teurg. Maar ik vind het niet kunnen nee.

Tegen mijn ouders scheld ik niet, nouja af en toe dingen als ‘sukkel’ oid, maar geen kutwijf ofzo.

Wij schelden elkaar echt de huid vol.

Mijn broetje heeft me uitgescholden voor kanker hoer.
Omdat ik zei dat hij zijn jas moest opruimen…
Hij is 15 dus een echte puber… Zo iets zei ik niet toen ik 15 was,

mijn broer en ik wisselen soms wel wat woorden maar dan zoals; lul en rotkind, sukkel etc.

tegen mijn ouders zou ik niet durven om hen uit te schelden, en vind het ook niet kunnen

Ik hou van mijn ouders en zij ook van mij, maar er wordt toch best wel veel gescholden tegen elkaar thuis. Dat is gewoon onze manier van discussiëren denk ik :’)

Ik scheld zelf heel veel, en ik vind het eigenlijk ook niet kunnen… ik probeer het af te leren maar helaas is het moeilijker dan het lijkt.

Maar al met al, is het niet goed dat ik en zoveel anderen dit doen.

Mijn moeder scheld ik eigenlijk nooit uit. Mijn zusjes wel eens voor dingen als pannenkoek of trol ofzo:P

Toen ik nog een puber was heb ik mijn moeder best vaak uitgescholden ja. En daar schaam ik me nog steeds heel erg voor. Ik heb één keer hoer gezegd tegen haar, omdat ik gewoon superboos was en met al mijn hormonen mijn gedrag niet deftig kon controleren. Nu doe ik het echt noooit meer. Hoogstens eens sukkel tegen mijn broer of zus maar dat is meestal niet serieus bedoeld.

Ik scheld eigenlijk nooit tegen mijn ouders en broertje, noch in hun gezicht noch achter hun rug om. Mijn broertje doet het wel en ik kan me daar echt enorm aan storen. In mijn dagelijks taalgebruik scheld ik wel vrij veel maar tegen familie en vriendinnen… Dat vind ik gewoon erg asociaal.